Citat:
Ursprungligen postat av
Ghandi
tanja....hon sa till alla att det var svårt val o att dom inte var säkra o bla bla bla.
men så var det ju inte alla såg o hörde att tanja kom med förslaget snabbt...och stod fast vid det.
O hade inte bardos fattat brevet fel så hade dom ALDRIG kunnat lägga stenen på mergin. Eftersom dom inte var överens. Det var INTE frågan om majoritetsval. Så hon kunde bara sagt jag kommer inte rösta på mergin. Vem av dom andra tar vi?
Okej! Tack för förtydligandet.
Jag såg inte uppdraget från början, men tänker att för utfallet är det inte någon skillnad om de beslutar via ett majoritets- eller konsensusbeslut, eftersom de var tvungna att välja någon. Hade någon motsatt sig helt så skulle de inte kunnat välja någon alls. Jättekonstigt formulerat uppdrag i mina öron.
Gällande hur Tanja presenterade beslutet om Mergim för gruppen tänker jag att det är precis så som socialt kompetenta människor presenterar ett kontroversiellt beslut, för att rädda de beslutandes anseende men även den som blivit föremål för beslutet.
Dessutom erbjöd sig Tanja att ändra sig men Nardos vägrade presentera en kandidat att rösta på, likaså Pedram. Så vad skulle Tanja ha gjort?