2021-04-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newtionioo
Vart står det att det är en Malmbil? Jag tycker det ser väldigt mycket ut som en vanlig grusbil på bilderna

Det stämmer att det är en grusbil, de första uppgifterna jag fick var att det var en malmbil, men de stämde tydligen inte.
Citera
2021-04-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Tragiskt, men förmodligen flickans fel. Tonåringar kliver rakt ut i gatan utan att se sig för med näsan i mobilen.
Rena spekulationer. Visst är det många fotgängare som kliver rakt ut i vägen, men det finns även många bilister och lastbilschaufför som sitter med telefonen när de kör.
Citera
2021-04-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Tragiskt, men förmodligen flickans fel. Tonåringar kliver rakt ut i gatan utan att se sig för med näsan i mobilen.
Och det rättfärdigar hur bilister beter sig?
Citera
2021-04-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazr
Rena spekulationer. Visst är det många fotgängare som kliver rakt ut i vägen, men det finns även många bilister och lastbilschaufför som sitter med telefonen när de kör.

Det är iofs sant. Jag såg en lastbilschaffis som körde nerför i en brant backe som passerar en skola med blicken fäst i mobilen och endast underarmen lutad mot ratten.
Citera
2021-04-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
"Vid ett övergångsställe" låter ju onekligen som att chaffisen ligger illa till.

Ja helt klart är det så. Övergångsställe och påkörning bådar inte gott för hans del. Vissa kör verkligen som idioter över övergångsställen utan att stanna. Var själv nära på att bli påkörd på ett övergångsställe här om dagen då jag skulle passera. Kom en tjej i yngre 20 års åldern med sin bil, körde som en jävla dåre gjorde hon.
Citera
2021-04-14, 17:07
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Ja helt klart är det så. Övergångsställe och påkörning bådar inte gott för hans del. Vissa kör verkligen som idioter över övergångsställen utan att stanna. Var själv nära på att bli påkörd på ett övergångsställe här om dagen då jag skulle passera. Kom en tjej i yngre 20 års åldern med sin bil, körde som en jävla dåre gjorde hon.
Detta övergångsställe är övervakat.
Körde han mot rött är han rökt annars inte.
Det är väl för att få klarhet man söker mannen med hunden som vittne.
Citera
2021-04-14, 17:21
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Detta övergångsställe är övervakat.
Körde han mot rött är han rökt annars inte.
Det är väl för att få klarhet man söker mannen med hunden som vittne.

Kan ju vara så att tjejen hade lurar på fullt blås och kollade tik tok videos samtidigt som hon gick rakt ut...?

Fortsättning följer.
Citera
2021-04-14, 17:57
Medlem
Zebralagen skördar offer i en sällan skådad takt. När ska politikerna inse att man måste ta bort den och återinföra SJÄLVBEVARELSEDRIFTEN hos svenskar. Notera att man sällan läser om äldre människor - uppvuxna utan zebralagen - som bara traskar rakt ut framför en lastbil. Vi har fått lära oss att man tittar lika noga, övergångsställe eller ej, och precis som hos zebran så går ränderna aldrig ur.
Citera
2021-04-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Zebralagen skördar offer i en sällan skådad takt. När ska politikerna inse att man måste ta bort den och återinföra SJÄLVBEVARELSEDRIFTEN hos svenskar. Notera att man sällan läser om äldre människor - uppvuxna utan zebralagen - som bara traskar rakt ut framför en lastbil. Vi har fått lära oss att man tittar lika noga, övergångsställe eller ej, och precis som hos zebran så går ränderna aldrig ur.

Du har så rätt i det! Det är en korkad lag som gör att folk går runt i falsk trygghet!
Ang just detta övergångsställe så slår ljuset om väldigt snabbt sen nån tryckt på knappen! Man hinner inte stanna om man är nära och håller 50!
Hoppas tjejen klarar sig bra trots allt!
Citera
2021-04-14, 20:03
Medlem
Den tiden på morgonen så är det nästan omöjligt att köra mot rött på den platsen då det nästan omgående blir kö just där när det slår om till rött, nu kan det ju givetvis vara så men sannolikheten talar ju mot det.

Hursomhelst oavsett vem som gjort fel i dethär fallet så lär det ha kostat både chauffören och den stackars flickan oerhört mycket onödig vånda.

Jag hoppas verkligen hon repar sig och samma med chauffören, kan inte vara nå vidare trevligt att ha kört på ett barn.
Citera
2021-04-14, 20:35
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oniq
Du har så rätt i det! Det är en korkad lag som gör att folk går runt i falsk trygghet!
Ang just detta övergångsställe så slår ljuset om väldigt snabbt sen nån tryckt på knappen! Man hinner inte stanna om man är nära och håller 50!
Hoppas tjejen klarar sig bra trots allt!
Just detta övergångsställe har en särskild inbyggd risk: Stopplinjen ligger före korsningen, således en bra bit före själva övergångsstället och rödljuset. Har man passerat stopplinjen när det slår om så ska man köra vidare oavsett om det redan lyser rött. Det är en fälla för de gångtrafikanter som inte bara kikar efter grön gubbe utan sneglar på rödljuset. När det lyser rött för fordonstrafik tänker man att det bara är att kliva ut, medan det fortfarande kan vara fordon på väg som ska passera.
Citera
2021-04-14, 21:33
Medlem
Då förstår jag polisbilarna, avspärrningarna etc som vi fick passera där i morse 😬

Just det övergångsstället är vanligt att många antingen chansar eller är djupt försjunken i mobilen, inte första gången det varit nära på olycka där, även bilisternas fel som inte har koll på hastighetsgränsen och utfarterna där från bostadsområdet och parkeringen.
Skulle inte förvåna mig tyvärr om tjejen inte var tillräckligt uppmärksam :/ förjäkligt ändå och hoppas verkligen hon återhämtar sig 🙏🏻🙌🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in