Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Ja du får träffa vem du vill, frågor på det? Sen att du har en rekommendation från FHM att inte göra det är upp till dig att följa. Att folk inte följer rekommendationerna kan du inte lasta mig för. Hade folk följt rekommendationerna hade pandemin varit över i somras.
Du skrev ordagrant "Vi får träffa hur många vi vill i Sverige,
det finns inga krav på någonting"
Några av de krav/restriktioner som funnits i 1 år, eller åtminstone sista 6 månaderna är:
- Umgås bara med dom du bor med
- Stanna hemma om du känner dig det minsta sjuk
- Arbeta hemifrån om du har möjlighet
- Undvik att åka kollektivt under rusningstrafik
- Håll avstånd, minst 2 meter från andra
- Endast 1 per hushåll ska handla i affärer
Samtliga dessa krav förstår t ex min 7-åring. Men det finns vuxna som har svårt med förståelse, det förstår även jag. Speciellt våra importerade analfabeter från Afghanistan, Somalia, Syrien o s v.
Jo, du borde ta ansvar och sprida dessa enkla krav till din omgivning. Problemet är att du inte verkar tro att det finns några krav. Nu kanske du tillhör någon av ovanstående kategorier (alternativt har problem med läsförståelse eller annan funktionsnedsättning), då är du ursäktad.
Att sitta och sprida lögner om att vi inte har krav och restriktioner hjälper inte någon. Försök nu förstå det min 7-åring förstår, OCH gå ut och sprid och lev kraven! Det är din skyldighet!