2021-04-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Då kommer 10 000 kr frågan.

Låt säga att Lena inte ”försvunnit” och de skulle åka på resan. Hade SD berättat på planet då?

ABSOLUT INTE!
Eller frågan kanske var retorisk?

EDIT: Jag kan kontra med ytterligare en 10.000-kronorsfråga:
Om SD INTE hade blivit misstänkt alls, skulle han då ha berättat för HD om hans förhållande med LW?
Nånsin?
Senast redigerad av uncommon-name 2021-04-14 kl. 09:37.
Citera
2021-04-14, 09:39
Medlem
Citat:
Vadå FTF-chanser? Skulle LW skicka SMS till SD varje gång en ny cache släpps? Typ ”Ut och spring nu och ta cachen!”?

Menar de inte som gratulation till SD:s FTF kanske? För det är ju ”oskyldigt” och lite schysst bara att gratta där.

Ja varför inte? Fast det tror jag inte, även om det inte är fusk. Gratta kan det absolut vara.
Däremot vet vi att både Sd, Hd och JG fuskat mycket. Så ja, gc är mer än en harmlös hobby för dom, det är på liv och död.
Citera
2021-04-14, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Du frågar MIG ?
Jag har svårt att begripa mig på hur dom fungerar dessa huvudpersoner.
Men så sysslar jag inte med geocaching, heller...

Retoriska frågor var det eller till den som har mån aning ha ha!
Citera
2021-04-14, 09:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Bara höger pedal och handtag har skickats till NFC kan tilläggas.

För min del hade de gärna fått skicka hela cykeln...

Ja, men det är ju tyvärr inte så det fungerar med ett sen länge överbelastat NFC och ansträngd ekonomi. Polisen får inte skicka in hela brottsplatser och dylikt. De får välja ut det som de TROR eller faktiskt vet är det mest kritiska.

Och sen är det inte ens alltid så att NFC prioriterar det polisens tekniker pekar på. En del stoppar de i frysen, som vi sett i media, och sen får det ligga i upp till 30 år.

Jag är verkligen inte avundsjuk på den ständiga kamp de (polisens egna tekniker) måste genomgå med NFC och en alltid begränsad ekonomi.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kärleken blommar:

https://www.bildtagg.se/bild/o90hw19vua4329cls8jl5sd

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx
Citera
2021-04-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
ABSOLUT INTE!
Eller frågan kanske var retorisk?

EDIT: Jag kan kontra med ytterligare en 10.000-kronorsfråga:
Om SD INTE hade blivit misstänkt alls, skulle han då ha berättat för HD om hans förhållande med LW?
Nånsin?

Ja lite samma tema på frågorna där. Varför berättar SD på planet alls? Jo för att nu kommer sanningen komma fram i o m försvinnandet.

Därav min fråga om han hade berättat om hon inte försvunnit och han inte varit inne på förhör.

Att hon inte fattar hur kass den här snubben är alltså...
Citera
2021-04-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja varför inte? Fast det tror jag inte, även om det inte är fusk. Gratta kan det absolut vara.
Däremot vet vi att både Sd, Hd och JG fuskat mycket. Så ja, gc är mer än en harmlös hobby för dom, det är på liv och död.

FTF går ju typ före världsfred och hans barns liv så trots att HD inte gillar att SD har kontakt med LW så är såklart ett grattis till FTF-kingen himself - His Royal Weirdness - från LW till SD helt ok för HD.

Kan även tänka mig att eftersom han är så härlig med de här FTF så har han grönt ljus att skicka massa SMS med skryt till allt och alla. Inkl LW då är samktionerat för detta är viktigt i SD:s liv och då är det viktigt för HD att han får leva ut den lyckliga känslan.

Sen tolkar jag ”raderar löpande” som att ”raderar löpande så jag har inte koll på exakt när och när hon och jag hade kontakt senast osv”.
Senast redigerad av Avel 2021-04-14 kl. 09:54.
Citera
2021-04-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, men det är ju tyvärr inte så det fungerar med ett sen länge överbelastat NFC och ansträngd ekonomi. Polisen får inte skicka in hela brottsplatser och dylikt. De får välja ut det som de TROR eller faktiskt vet är det mest kritiska.

Och sen är det inte ens alltid så att NFC prioriterar det polisens tekniker pekar på. En del stoppar de i frysen, som vi sett i media, och sen får det ligga i upp till 30 år.

Jag är verkligen inte avundsjuk på den ständiga kamp de (polisens egna tekniker) måste genomgå med NFC och en alltid begränsad ekonomi.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Kärleken blommar:

https://www.bildtagg.se/bild/o90hw19vua4329cls8jl5sd

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx

Känns ju som att om man lägger krutet och budgeten på NFC så slipper man allt som blir dyrt sen i efterhand. Alltså kriminella går fria och kan göra nya brott osv osv.

Just nu är det bara en vansinnig flaskhals.
Citera
2021-04-14, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om nu SD skulle ha eldat något i pannan direkt efter mordet borde inte poliserna som var där några timmar senare känna någon lukt? Jag tänker att i den värmen som var vid tillfället borde det ha dragit misstankar till sig direkt (få som eldar i en panna i den värmen som rådde vid tillfället).

Nja, man eldar ju även för varmvattnet, inte bara för värme till elementen/golvvärmen.
Så visst åker man på att elda varannan eller var tredje dag ändå.
Citera
2021-04-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Nja, man eldar ju även för varmvattnet, inte bara för värme till elementen/golvvärmen.

Sen har han ju solpaneler på garagetaket också.
Citera
2021-04-14, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
VAr det inte han som hade setts vid avfarten mot citygross. Följer man motorvägen är det inte flera km utan nästa avfart

Kan minnas fel, men var det inte vid Boglundsängen?
Citera
2021-04-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike

OK, tack för ny lärdom!

Iof behöver han inte elda för varmvatten på mordnatten då han ska vara bortrest i ett par veckor.
Kanske inte lukten är så framträdande från en sådan här pelletsapparat (även om man är i närheten av den) som jag jämför med... en värme/mysbrasa.
Citera
2021-04-14, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det ska ha rört sig om blodiga avtryck, eller hur?

- Hur kan det då komma sig, kan man fråga sig, att pedalerna på den undersökta cykeln inte bär spår av blod?

En förklaring kan ju vara att andra skor bars under brottet, för att efteråt kasseras. De blå skorna kan ha medtagits för ombyte varvid DNA följt med.

Om man tittat på pedaler (iaf de som vi har på våra hemma) är de ju ganska räfflade. Jag tror som du att det är väldigt svårt att få bort blod där, särskilt mitt i natten, i en trädgård, med en vattenslang. Tankar går åt, att å andra sidan kan det handla om ganska lite blod på sulan, vilket gör att kontaktytan på en räfflad pedal inte blir så stor och blodet på sulan kan ha under transportsträckan till cykeln smetas av på gräs/mark.

Här får jag nya tankar på att det är så märkligt att hunden inte fick upp någon lukt av spår från blodet. Har cykeln stått alldeles vid mordplatsen? Så nära att han inte har behövt ta särskilt många steg?

Jag minns inte (och har en lång lista på vad jag skulle vilja kolla) när cykeln togs i beslag? Helt utan att ha på fötterna får jag en känsla av att det var sent. Så iofs kan SD vid annat tillfälle tvättat cykeln noggrannare.

Din teori kan mycket väl stämma, alternativt att han har haft med sig några skydd för skorna (därav enbart blod på plösen. Jag har tänkt några gånger att det kan vara av den anledningen avtrycken på Lena och Lenas kläder är så svåra att avläsa, att det kan ha funnits något skydd över skorna.

Jag tycker dock att det låter ganska avancerat att planeringen ska ha gått så långt, att han kunnat tänka ut att skor kan bli blodiga. Det kräver nästan att du har lite koll på mord och forensik. Hur han ska kunna få på sig ett par skydd när Lena är på plats? Innan mordet verkar det ju väldigt suspekt att ta på sig skydd.

Ett alternativ är att han tar av sig skorna efter mordet, sätter dom på pakethållaren, alternativt har en plastpåse med sig i ryggsäck eller instucket inne i sadeln (som skydd mot regn), dvs inte planerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in