Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Vem fan vet ens vilken organisation som står bakom dessa insamlingsboxar? Bredvid källsorteringen vid vårt hus står det en sån där box där jag slängt i gamla urtvättade tirrar och nån handduk. Jag har ingen aning om vilken organisation som står bakom boxen och jag skiter fullständigt i om nån snubbe ”snor” mina gamla kläder som jag ändå tänkt slänga.
Fair enough men alla kanske inte känner likadant? Urtvättade t-shirts och en handduk hade jag nog inte skänkt utan slängt faktiskt.
För något år sedan rensade jag ur mina garderober, pga fluktuerande vikt och tidigare stort klädintresse hade jag en hel del helt oanvända "märkeskläder" med etiketterna kvar. Det blev ungefär 5 IKEAkassar och dessa valde jag att donera till en organisation som hjälper människor och familjer med mental ohälsa. Nu var jag iofs för lat för att sälja på ebay och därför valde jag en organisation som kändes ok att stödja på något sätt, en öststatsliga hade INTE varit aktuellt.
Om du skänker något till någon men jag snor det innan gåvan upphämtas, är det då inte en stöld? Du ville ju ändå uppenbarligen bli av med det och din vän/familjemedlem/whatever är ju inte sämre off än han/hon var innan gåvan? Huvudsaken är ju att det kommer till användning, eller?