2021-04-13, 15:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vi hade den brittiska mutationen i hela familjen utom en person (2 vuxna och 2 barn - en vuxen blev inte sjuk) och dessutom hade vi besök under "karantänen" i hemmet av 1 annan vuxen och 1 barn som också var sjuka.

Personen som inte blev sjuk testade sig 3 gånger under en tvåveckorsperiod - alla var negativa.

Personen som inte blev sjuk har dessutom testat sig 2 gånger innan under pandemin med negativt resultat.

Med tanke på hur milda symtom vi andra hade (jag hade lätt feber nattetid i 2-3 dagar och inga förkylningssymtom) så gissar jag på att personen som inte blev sjuk redan haft det innan men inte märkt av det.
Jag kanske missar något här, men vad du säger är således att att ni "har haft" den brittiska mutationen i hela familjen trots att ni hela tiden testat negativt?

Har alla varit sjuka eller endast vissa och hur många av dessa har testat positivt respektive negativt?
Citera
2021-04-13, 15:37
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du får väl helt enkelt fråga dem som skapat diagrammet och sedan refererat till det här i forumet? Det var inte jag, får jag väl påpeka.

Nej, det är ju det jag försökt förklara att jag inte kan. Det är i själva verket INGEN som arbetar med statistik som rent statistiskt kan förklara vad som sker i Sverige. Däremot kände jag inte till att ni hade "oerhört lite smitta i Sverige i våras".

Nej och det kan ABSOLUT inte bero på att vi helt enkelt inte testade och därmed inte hittade dom smittade, nej nej nej så är det inte. Man kan inte ha covid om man inte är testad positivt har jag ju lärt mig av dig!
Citera
2021-04-13, 15:39
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vadå våras, det har varit full fart på smittspridningen nu i vår liksom under den förra våren för ett år sedan.

Nehej då tråden enda akademiskt utbildade har sagt att så är ICKE fallet och då får vi ge vika
Citera
2021-04-13, 15:48
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Nej och det kan ABSOLUT inte bero på att vi helt enkelt inte testade och därmed inte hittade dom smittade, nej nej nej så är det inte. Man kan inte ha covid om man inte är testad positivt har jag ju lärt mig av dig!
Då har du som sagt lärt dig fel, det har jag förklarat flera gånger nu.

Jag får väl även fortsättningsvis påpeka att det får anses vara tecken på en synnerligen trevlig och sanningsenlig personlighet att infoga direkta referenser till citat i händelse av att man hänvisar till dem. Det är en betydligt hederligare retorik än att helt enkelt bara hitta på och ljuga ihop trams.

Citat:
Då har du i vanlig ordning lärt dig fel. Jag drar den slutsatsen eftersom jag vid samtliga tillfällen detta diskuterats varit direkt övertydlig med att antalet testade är en extremt viktig parameter som vi som sysslar med detta på professionell nivå tar med i den typen av analyser, prognoser och projektioner.

Och istället för att ta till dig denna information sitter du och ljuger om vad jag skrivit? Herregud...
Senast redigerad av Takadongtakadang 2021-04-13 kl. 15:54.
Citera
2021-04-13, 16:06
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Den störste fascisten är din idol Tegnell. Han delar ju in folk i mer o mindre värda. Bara värdelösa människor som dör äldre, svaga invandrare mm.
Det är inte min idol. En massa misstag har begåtts men det hade kunnat gå betydligt mer illa om vi gått in i lockdown som vår omvärld gjort.
Citera
2021-04-13, 16:10
Medlem
VI fick 500 000 doser förra veckan. Hur stor del av dom doserna har givits under förra veckan? Alla eller bara en del? Det ska ju komma 500 000 denna veckan också.
Citera
2021-04-13, 16:17
Medlem
Om Sverige pga ökande smittspridning skärper eller inför nya restriktioner, då kommer befolkningen att börja bryta mot de befintliga restriktionerna” !!
Är det nån som förstår sig på det ?!
Det gör inte jag.
Citera
2021-04-13, 16:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Hinner jag före Madagaskar nu?

Ser ut som om Stockholm bara rapporterade in 962 nya fall idag. Sist det var under 1000 en tisdag ser ut att vara 23 mars.
Citera
2021-04-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Hinner jag före Madagaskar nu?

Ser ut som om Stockholm bara rapporterade in 962 nya fall idag. Sist det var under 1000 en tisdag ser ut att vara 23 mars.
Smittosiffrorna i Region Stockholm är minst sagt svårtolkade. Skulle det dra iväg mer borde vi redan ha sett det, det ligger rätt högt men ändå stabilt. Det vore intressant att se andelen positiva tester för v14, andelen har legat rätt konstant ett bra tag.
Citera
2021-04-13, 16:35
Medlem
Några män som blivit sjuka av vaccinet? Män drabbas hårdare av c19 än kvinnor. Vaccinera endast män?
Citera
2021-04-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Några män som blivit sjuka av vaccinet? Män drabbas hårdare av c19 än kvinnor. Vaccinera endast män?

Fler kvinnor jobbar i vården så fler har antagligen vaccinerats där.
Citera
2021-04-13, 16:39
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Då har du som sagt lärt dig fel, det har jag förklarat flera gånger nu.

Jag får väl även fortsättningsvis påpeka att det får anses vara tecken på en synnerligen trevlig och sanningsenlig personlighet att infoga direkta referenser till citat i händelse av att man hänvisar till dem. Det är en betydligt hederligare retorik än att helt enkelt bara hitta på och ljuga ihop trams.

Ok hhhmm men vänta nu sveriges smittspridning kanske var som högst sådär två veckor innan antal inlagda och döda peakade förra våren då fast vi hittade dom inte pga väldigt lite testning kanske eventuellt kanske.
För då stämmer alla kurvor helt plötsligt wow
En wild and crazy spekulation från min sida eller vad säger du som har lång och stor erfarenhet i statistikbranchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in