2021-04-13, 10:43
Medlem
Fittheligeandes avatar
Varför pratar vissa i mobil med högtalarfunktionen på på bussar eller andra offentliga platser? Även när det bara är dem själva och personen i andra änden som pratar?
Citera
2021-04-13, 10:46
Medlem
Jordgubbes avatar
Väl rutet, rubbat (rädda för strålskador, smutsiga öron?).
Citera
2021-04-13, 10:46
Medlem
tinca75s avatar
man har noll känsla för social kompetens, sista idioten är inte född än
Citera
2021-04-13, 10:47
Medlem
Man kanske pratar med en ytterst intelligent person och vill imponera på sina medmänniskor, eller så måste man kolla på någon skit på skärmen samtidigt som man snackar.
Citera
2021-04-13, 10:47
Medlem
SmyghukareNs avatar
På nyare mobiler kan man inte spela in samtalet utan att använda högtalarfunktionen.

Så även jag använder högtalarfunktionen ute när jag vill spela in samtalet.
Citera
2021-04-13, 10:51
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
På nyare mobiler kan man inte spela in samtalet utan att använda högtalarfunktionen.

Så även jag använder högtalarfunktionen ute när jag vill spela in samtalet.

Och sådanna viktiga samtal som behöver spelas in görs bästa i det offentliga där alla kan höra?
Finns det inga appar som du kan använda för detta?
Citera
2021-04-13, 10:59
Bannlyst
Dom vill dela med sig av sina spännande liv till alla andra och det ska vi vara tacksamma över!
Citera
2021-04-13, 11:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Denna typ av trådar har varit uppe ett flertal gånger och jag har än så länge inte läst något riktigt bra svar från någon.
Jag ser att det oftast är personer med invandrarbakgrund som använder denna funktion och de pratar gärna väldigt högt dessutom.
Citera
2021-04-13, 11:02
Avslutad
Håller med i kritiken. Det finns headset. Men ibland orkar man inte sätta på sig det och då kan man lägga telefonen med högtalaren på. Finns även folk som är rädda om sina öron.
Senast redigerad av IdrisNegassi 2021-04-13 kl. 11:05.
Citera
2021-04-13, 11:11
Medlem
I Malmö pratar ”alla” nysvenskar på det sättet i mobilerna, att de skulle spela in tror jag inte. Troligen har de läst på någon arabisk konspirationssida att använder man telefonen normalt kan Bill Gates injicera dödlig tracker i örat på dem.
Citera
2021-04-13, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdrisNegassi
Håller med i kritiken. Det finns headset. Men ibland orkar man inte sätta på sig det och då kan man lägga telefonen med högtalaren på. Finns även folk som är rädda om sina öron.
Visst om man behöver ha händerna fria. Men så verkar många inte använda det, de håller mobilen horisontellt framför munnen så de har mikrofonen nära, så de hörs ordentligt i andra ändan.
Citera
2021-04-13, 11:41
Medlem
GoranPongs avatar
Det är otroligt störande när folk använder högtalarfunktionen och respektlöst att sitta med det på bussen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in