Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Hade vi 500 positiva så hade vi 500 smittade och det spelar INGEN roll hur många vi testade det har jag lärt mig av akademikerna här inne

Då har du i vanlig ordning lärt dig fel. Jag drar den slutsatsen eftersom jag vid samtliga tillfällen detta diskuterats varit direkt övertydlig med att antalet testade är
en extremt viktig parameter som vi som sysslar med detta på professionell nivå tar med i den typen av analyser, prognoser och projektioner.
Och istället för att ta till dig denna information sitter du och ljuger om vad jag skrivit? Herregud...
Smittspridningen i Sverige 2020 ökade fram till mitten/slutet på Juni. Det är resultatet av de analyser som gjorts av antal konstaterat smittade, testade, antal positiv del av samtliga tester samt antikroppstester.
Jag har förstått att du och ett par till inte vill (eller möjligen inte KAN) förstå detta. Det är rätt märkligt med tanke på att t.o.m. Folkhälsomyndighetens få egna studier visar klart att smittspridningen ökade fram till åtminstone mitten på Juni i de områden där undersökningar faktiskt gjordes.