2021-04-13, 08:58
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja, en vektor kan beskriva storlek och riktning. Judar är erkänt duktiga på "kapitalhantering" men kanske gäller det bara i en riktning. Därav dom uteblivna betalningarna. 😉

Snyggt försök till räddning.
Citera
2021-04-13, 09:01
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pfizer's ser ut att ha problem det med:
/.../It comes as scientists in Israel said the variant is able to "some extent break through" the Pfizer/BioNTech vaccine's protection.
https://news.sky.com/story/covid-19-biggest-surge-testing-operation-to-date-under-way-as-dozens-of-south-african-variant-cases- found-in-south-london-12273904

Jag skulle tro att vi tyvärr får vänta oss det med alla nu godkända vacciner i det verkliga livet.

Annars tror jag att man inte ska dra alltför stora växlar från alarm som detta. Det är nog snarare ett tecken på att myndigheterna i UK sköter sitt jobb och reagerar snabbt på det allra minsta. D.v.s. att de har full kontroll.
Så skulle jag också tolka det. MAn skall ha i åtanke att den största smittspridningen redan INNAN vaccinationerna kom igång hittades i de yngre åldersgrupperna, och i synnerhet i gruppen 20-29 år. Då gruppen under 50 år ännu inte vaccinerats (45 och äldre är välkomna att boka fr.o.m. idag) finns det således inget vaccin-skydd där.

Jag är dock övertygad om att begåvningsreserven på det här forumet kommer hävda att det är AZs dåliga effektivitet som är orsaken till ett eventuellt utbrott av B.1.351
Citera
2021-04-13, 09:02
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://regionuppsala.se/det-har-gor-vi/vara-verksamheter/halso-och-sjukvard/information-om-coronaviruset/lokala-rekommendationer---covid-19/

Intressant. Smittskyddsläkaren i Uppsala uppmanar alla uppsalabor att gå i frivillig lockdown. Det är inte klokt att de inte kan få hjälp av Regeringen - att allt ska vara "frivilligt". För så länge som det är frivilligt så skiter de flesta i det..

Noterar även att de skriver "träffa inga andra än dem du bor med", i stället för FHM:s idiotiska "bubbla". Alla andra länder talar om "hushåll". "bubblor" kan ju växla och medlemmarna i dem kan dra in smitta från alla möjliga andra håll i "bubblan". Idioti...

Nej han upprepar dom råd och restriktioner som vi redan har i hela landet.

Träffa inga andra än dem du bor med.
Stanna hemma vid minsta symtom.
Arbeta hemifrån om du kan.
Undvik att vistas i trånga inomhusmiljöer.
Håll minst två meters avstånd till andra människor.
Res bara med kollektivtrafiken om du måste och använd då munskydd.

I så fall har vi redan lockdown.
Citera
2021-04-13, 09:07
Medlem
Region Uppsala manar till "personlig lockdown"
Vad nu det innebär...

Vilka dårar!

Den enda lockdown som bör inträffa i Uppsala är den runt käften på människor som kommer med sådan idioti. Ledsen men folk lever sina liv bäst fan dem vill!
Citera
2021-04-13, 09:12
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Hade vi 500 positiva så hade vi 500 smittade och det spelar INGEN roll hur många vi testade det har jag lärt mig av akademikerna här inne
Då har du i vanlig ordning lärt dig fel. Jag drar den slutsatsen eftersom jag vid samtliga tillfällen detta diskuterats varit direkt övertydlig med att antalet testade är en extremt viktig parameter som vi som sysslar med detta på professionell nivå tar med i den typen av analyser, prognoser och projektioner.

Och istället för att ta till dig denna information sitter du och ljuger om vad jag skrivit? Herregud...

Smittspridningen i Sverige 2020 ökade fram till mitten/slutet på Juni. Det är resultatet av de analyser som gjorts av antal konstaterat smittade, testade, antal positiv del av samtliga tester samt antikroppstester.

Jag har förstått att du och ett par till inte vill (eller möjligen inte KAN) förstå detta. Det är rätt märkligt med tanke på att t.o.m. Folkhälsomyndighetens få egna studier visar klart att smittspridningen ökade fram till åtminstone mitten på Juni i de områden där undersökningar faktiskt gjordes.
Citera
2021-04-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, Tegnell är ju vår Bolsonaro när det gäller att snacka ner covid19.

"Folkhälsomyndigheten visade upp en mer positiv bild av utvecklingen än som verkligen var fallet, något som kritiker menar kan ha bidragit till ökad smittspridning."

https://sverigesradio.se/artikel/smittspridningen-i-hostas-underdrevs-av-fhm

Tegnell har svårt för att erkänna fel. Det kan ha sin förklaring i att kritikerna i början av pandemin sa att
FHM saknar kompetens och talang. Efter en sån sågning så är det inte lätt att erkänna fel för då bekräftar man ju den bilden av FHM.

Nån gång under våren eller sommaren 2020 så sa FHM att det blir ingen andra våg. Mot denna bakgrund gav man en mer positiv bild.
Citera
2021-04-13, 09:19
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Då har du i vanlig ordning lärt dig fel. Jag drar den slutsatsen eftersom jag vid samtliga tillfällen detta diskuterats varit direkt övertydlig med att antalet testade är en extremt viktig parameter som vi som sysslar med detta på professionell nivå tar med i den typen av analyser, prognoser och projektioner.

Och istället för att ta till dig denna information sitter du och ljuger om vad jag skrivit? Herregud...

Smittspridningen i Sverige 2020 ökade fram till mitten/slutet på Juni. Det är resultatet av de analyser som gjorts av antal konstaterat smittade, testade, antal positiv del av samtliga tester samt antikroppstester.

Jag har förstått att du och ett par till inte vill (eller möjligen inte KAN) förstå detta. Det är rätt märkligt med tanke på att t.o.m. Folkhälsomyndighetens få egna studier visar klart att smittspridningen ökade fram till åtminstone mitten på Juni i de områden där undersökningar faktiskt gjordes.

Mmmm aaaaa absolut, har du som akademiker någin ide om varför dödligheten i Sverige låg på 20%?
Citera
2021-04-13, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

Du ljuger. Som påvisats TUSEN gånger till dig här inne. Mytoman.

Sveriges smittspridning peakade i början av April. Vilket du ser på antal döda, sjukhusinläggningar och IVA inläggningar.
Detta har också bekräftats TUSEN gånger av FHM och precis varenda s.k "expert" i ämnet i media sedan länge.

Lägg ner "myttandet" nu tack! En gång för alla.
Citera
2021-04-13, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://regionuppsala.se/det-har-gor-vi/vara-verksamheter/halso-och-sjukvard/information-om-coronaviruset/lokala-rekommendationer---covid-19/

Intressant. Smittskyddsläkaren i Uppsala uppmanar alla uppsalabor att gå i frivillig lockdown. Det är inte klokt att de inte kan få hjälp av Regeringen - att allt ska vara "frivilligt". För så länge som det är frivilligt så skiter de flesta i det..

Noterar även att de skriver "träffa inga andra än dem du bor med", i stället för FHM:s idiotiska "bubbla". Alla andra länder talar om "hushåll". "bubblor" kan ju växla och medlemmarna i dem kan dra in smitta från alla möjliga andra håll i "bubblan". Idioti...
Det är ju med största sannolikhet inte de som skulle kunna tänka sig/har möjlighet att gå i frivillig lockdown som är smittspridarna, ganska löjligt de hela.

Vad menar dom, att alla som har ett jobb där man inte kan jobba hemifrån ska sitta hemma och bli åtalade för arbetsvägran? Samtidigt som samhället kollapsar på någon dag?
Citera
2021-04-13, 09:37
Medlem
UK varianten är alltså varken dödligare eller du blir mer sjuk av den...

Och den sprider sig heller inte enklare bland unga som felaktigt hävdas lite här och var.

Nu har vi snart slagit hål på alla myter. Som vanligt är det sjuksköterskor som står och gapar i media att nu minsann är det bara unga som blir sjuka och de blir JÄTTEsjuka...

När man sen tittar på siffrorna över hur det ser ut på RIKTIGT och inte i en sjuksköterskas skalle så stämmer det som vanligt inte...

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/brittisk-virusvariant-gav-ej-svarare-sjukdom/
Citera
2021-04-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det är ju med största sannolikhet inte de som skulle kunna tänka sig/har möjlighet att gå i frivillig lockdown som är smittspridarna, ganska löjligt de hela.

Vad menar dom, att alla som har ett jobb där man inte kan jobba hemifrån ska sitta hemma och bli åtalade för arbetsvägran? Samtidigt som samhället kollapsar på någon dag?

Håller med. Otroligt löjligt.
Man vill skapa nån "sensationsrubrik" eller nått.

När det i själva verket är de vanliga råden man ska gå efter. Betyder det då att hela Sverige befunnit sig i lockdown i månader?
Citera
2021-04-13, 09:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86

Nödvändiga arbeten måste naturligtvis göras - så har det varit även i länder med riktig lockdown.

I Uppsala är det med stor sannolikhet studenterna som ligger bakom smittspridningen, och i mindre grad invandrare i de socioekonomiskt utsatta områdena (tänk Gottsunda). Båda grupperna har stora fester utan någon hänsyn till omgivningen, och smittan hamnar sedan på olika vägar i majoritetsbefolkningen, inklusive äldre och sköra människor. Det är först och främst festandet som måste upphöra, och där borde det ha funnits lagstöd som i andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in