Citat:
Ursprungligen postat av
utred
Det börjar kännas lite oroande faktiskt och anledningen är alla reportage om 22 åriga daytraders som köper aktier och olika instrument kring det. Det pratas aktier överallt och alla är genier ja då brukar det smälla rejält ganska snart och jag har varit med sedan 1990 talet nu och det slår aldrig fel...Kan inte säga att jag ser de svarta svanarna men de kan dyka upp ganska fort.
Håller med. Jag tror dom svarta svanarna är alla småsparare som kommit in sen corona kraschen för ett år sedan. När semestrarna börjar och pengar ska plockas ut så kommer det att gå fort. Lite som att plugga ur proppen till badkaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
otello
Ännu en skrämseltråd av en alarmist som fått för sig att testa på aktiemarknaden. Nej, alla är inte överens om att börsen är övervärderad. Du säger säkert samma sk om bostads- och kryptomarknaden. Vart ska pengarna läggas, tycker du? Ska vi ha dom i cash? Nej tack, på börsen hör dom hemma.
Jag skulle tvärtom vilja påstå att alla nybörjare som kommit in på senare tid är dom mest positiva till marknadens extremt kraftiga uppgång. Det är anledningen till att vi har en bullrun av sällan skådat slag som slår ath efter ath i förhoppningsbolag och som grädde på moset 19-åriga daytraders och Instagram-investerare som ska leda gemene man till miljonerna. Dom mest tveksamma till rusningen är dom erfarna och dom som har varit med i gemet länge. Ett gammalt citat från den stora depressionen lyder. "When the shoeshine boy gives advice about the stocks, its time to sell". Det är snart 90 år sedan och hittills så har det inte slagit fel.