2021-04-12, 23:39
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknewIT
Säga vad man vill om Jackie, men tror hon är ganska nära i sina gissningar.
(Fast jag tror alla kommer leva i samma tidsperiod samtidigt, inte olika lag i olika tider)

Tror jag också. Vad skulle annars tidsmaskinsvecka betyda?
2021-04-12, 23:40
Medlem
Dukanva85s avatar
Vem i helvete skrek sönder min soundbar precis?!
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Spädbarn ville han hänga upp och ner och dunka i ryggen. Hans mamma hade lärt honom det.
Öh, ja? Det är ju så man ska göra om de fått något i halsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUKG
Såg Madde inte lite svartsjuk ut när AD prata med Tanja

Tror iofs mer på att hon satt och funderade på utmaningen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUKG
Såg Madde inte lite svartsjuk ut när AD prata med Tanja

Jooo...hon åt lite blängsylta och såg ut att utbyta blickar med Emelie innan hon reste sig och lämnade...
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Nä, han visste inte vilket datum det var.
Iår har han fått tillsägelse från familjen att följa men glömde bort datumet men fick det av big brother typ i lördags.
I see. Tack för infon.
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Har sett BB från dag 1 i år. Du har många bra poänger. Håller med dig i det mesta du skriver. All respekt för vad du än gått och går igenom.

Mitt inlägg var mer riktat mot Simon då jag finner att han ofta beter sig som en bortskämd "brat" som använder sig av allt från dödliga sjukdomar till att han hatar personer i sin argumentation vilket hos mig återspeglar en människa som inte direkt haft det tufft i livet. Eller åtminstone inte lärt sig från det. Min erfarenhet är att en människa som genomlidit mycket och överlevt oftast får en ödmjukhet ett perspektiv i samspelet med andra människor. Något jag tycker Simon saknar. Eller ja. Vissa får en bitterhet och ett hat förstås, med de flesta!

Din erfarenhet/samhörighet med Simon är ju självklart något jag skall hålla käft om. Ber om ursäkt för piken!

Med det sagt är det syd att inte Simpan åkte ut idag. Enligt mig.

Det var just det att jag kände att du ifrågasatte/downplayade mitt liv som "triggade" mig (trots att jag hatar det ordet) =P. Jag känner inte simon och jag vet inte hur hård hans "struggle" är men känner som sagt igen mig i honom i vissa aspekter. Men du kan han ha rätt. Han kan vara en freeloader brat for all i know.

kärlek till dig.
2021-04-12, 23:41
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovaxadbanan
Varför envisas alla som läser breven med att säga ”lÄS bREvEt hÖgT” puckon 😤
😂 inte tänkt på det tidigare men det är komiskt
Medlem
Rudiebois avatar
Kommer aldrig mer vilja se en Billys panpizza i mitt liv igen, efter det här.
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Okej, då är jag med.

Jag kommenterar bara det jag sett, och det tycker jag blivit överdrivet. Så vitt jag vet har hon aldrig våldtagit någon, och har därför inte förtjänat att bli kallad våldtäktskvinna. Hon har inte gjort något sexuellt övergrepp, så vitt jag vet. Som jag uppfattar det har ingen där inne heller känt sig trakasserad av henne, och då tycker jag att man ska vara försiktig med att sätta det epiteten på henne och tillskriva folk känslor/upplevelser som de själva inte känt/upplevt.

Det gör mig ORIMLIGT provocerad över att män i den här tråden RASAR över Judith, medan hälften av dem inte ens skulle reagera - kanske till och med heja på - om deras manliga kompisar skulle lägga någon sliskig kommentar till en tjej, småtafsa på eller prata med sexistisk underton om en kvinna. Majoriteten av alla män i den här tråden skulle inte FÖRSTÅ ens hälften av den vardagssexism som jag som kvinna, och alla kvinnor med mig, utsätts för, som är mycket värre än det Judith "gjort".

Därför blandar jag mig inte in i diskussioner om Judith.

Hade hon varit av det manliga könet och betett sig som hon gör hade hon blivit utslängd och polisanmäld på under 5 minuter. punk.
Jag tror på jämnstäldhet. Kvinnor har stått ut med mkt skit för ett ganska bra tag sen men snälla, lägg ner. kvinnor har det minst lika bra idag som män. om inte bättre. tänkerinte gå in på vidare dissussion för jag vet att det inte leder nånstans.
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Pakthejarna här i tråden verkar ju glädjas åt att vinnarna i ett paktspel a la Robinson kommer att vara personer som Joel, Judith, Madde och Adrian, alltså de som provocerar minst i huset. Kul det kommer bli.

Jag är för nomineringar, det tillhör BB men fan inget paktande. Fittproduktion.

Absolut, nomineringar är 100% BB, paktande har ingenting i BB att göra
Bannlyst
Jag spekulerar....

” Lotta Lundgren och Erik Haag ger sina kroppar till SVT:s tidsresa.

De hinkar enorma mängder alkohol, frossar i rutten mat och ålar sig i tidsenliga kläder.

– Vi är ju sjuka i huvudet, säger Erik Haag, *aktuell med ”Historie*ätarna”.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in