2021-04-12, 21:16
Medlem
tintin-s avatar
Bestämde mig för ett bra tag sedan att frivilligt prova lite av Abilify Maintena. Det var helt klart det dummaste jag gjort. Min fråga: kan man efter typ 3-4 månader se något av detta i urin eller blodprov?
Senast redigerad av tintin- 2021-04-12 kl. 21:50.
Citera
2021-04-12, 21:38
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Bestämde mig för ett bra tag sedan att frivilligt prova lite av Abilify Maintena. Det var helt klart det dummaste jag gjort. Min fråga: kan man efter typ 3-4 månader se något av detta i urin eller blodprov?
Det är ju inget narkotika så det spelar ju ingen roll ,hur mår du? För mig funkade det bra i början ,sedan blev det svårt att sitta stilla .dock inget svar på din undran
Citera
2021-04-12, 21:42
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Det är ju inget narkotika så det spelar ju ingen roll ,hur mår du? För mig funkade det bra i början ,sedan blev det svårt att sitta stilla .dock inget svar på din undran

Uppmuntrar dig att sluta med skiten oavsett din problematik. Jag mår bra. Undrar mer hur länge medicinen stannar eller går att detektera i kroppen.
Citera
2021-04-12, 22:12
Medlem
tintin-s avatar
Bump
Citera
2021-04-12, 22:45
Medlem
tintin-s avatar
Det gäller alltså abilify maintena 400 mg. Går det att få utslag för detta i urin eller blodprov efter ca 5 månader?
Citera
2021-04-12, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Höjde du dosen? Jag fick det av 10 mg, tar 5 mg nu.

Citat:
Uppmuntrar dig att sluta med skiten oavsett din problematik. Jag mår bra. Undrar mer hur länge medicinen stannar eller går att detektera i kroppen.
"Elimination half-life 75 hours (active metabolite is 94 hours)[2][3][4]"

-wiki.
Citera
2021-04-12, 23:47
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Höjde du dosen? Jag fick det av 10 mg, tar 5 mg nu.

"Elimination half-life 75 hours (active metabolite is 94 hours)[2][3][4]"

-wiki.

Jag förstår inte den exakta innebörden av det där. Det som jag är intresserad av att veta är om ett urinprov kan ge utslag för något eftersom jag tydligen ska ha en liten del kvar av medicinen i kroppen. Det gäller alltså två doser av 400 mg maintena för ca 5 månader sedan.
Citera
2021-04-12, 23:49
Bannlyst
Citat:
Jag förstår inte den exakta innebörden av det där. Det som jag är intresserad av att veta är om ett urinprov kan ge utslag för något eftersom jag tydligen ska ha en liten del kvar av medicinen i kroppen. Det gäller alltså två doser av 400 mg maintena för ca 5 månader sedan.
Ja, det kommer INTE att synas.
Citera
2021-04-12, 23:52
Bannlyst
Tog du åtta hundra mg på en gång? Det låter farligt.
Citera
2021-04-12, 23:54
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ja, det kommer INTE att synas.
Är du säker? I o med att det kan finnas ganska många mg kvar? Abilify maintena är alltså något som injekteras i axelmuskeln.
Citera
2021-04-12, 23:54
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Tog du åtta hundra mg på en gång? Det låter farligt.

Nej under två månader så totalt 800
Citera
2021-04-12, 23:55
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Nej under två månader så totalt 800
Den sista för 5 mån sen
Citera
  • 1
  • 2