2021-04-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
OKEJ EN FRÅGA som ger tillfälle för självreflektion

OM NI VAR MED I BB - vilken personlig egenskap, eller något annat med er som person, tror ni att den här tråden skulle störa sig på med er?

alla har obvi någonting som folk kan störa sig på så GOGOGO
Listan kan göras riiiktigt lång, kan utan problem räkna ut ett antal hatiska inlägg som skulle skrivas om mig om jag var med i BB (vilket hade varit katastrof för mig utan truthseekern i tråden )

Men bara för att nämna något så hade ni förmodligen hatat ihjäl er på att jag vore värre än Adrian med att dölja min kropp vid ombyte osv och minst lika up and down i energi som Ponne.

Mkt bra inlägg Moder! Nyttigt för tråden med lite självreflektion
Senast redigerad av TruthSeeker2 2021-04-12 kl. 23:08.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Kortfattat menar jag att kvinnan alltid har setts som det svagare könet och att män därför har kört över henne i flera tusen år. Strukturellt därför att det sker i samhället. Skeva löner, tafs på krogen osv.

Om du inte har sett det kan du inte gärna veta vad hon gjort eller inte, men jag förstår vad du menar. I huset bör hon ha alkoholförbud (alternativt max 4 burkar) eftersom hon har väldigt svårt att hålla fingrarna i styr när hon passerar en viss promillegräns.
Okej, då är jag med.

Jag kommenterar bara det jag sett, och det tycker jag blivit överdrivet. Så vitt jag vet har hon aldrig våldtagit någon, och har därför inte förtjänat att bli kallad våldtäktskvinna. Hon har inte gjort något sexuellt övergrepp, så vitt jag vet. Som jag uppfattar det har ingen där inne heller känt sig trakasserad av henne, och då tycker jag att man ska vara försiktig med att sätta det epiteten på henne och tillskriva folk känslor/upplevelser som de själva inte känt/upplevt.

Det gör mig ORIMLIGT provocerad över att män i den här tråden RASAR över Judith, medan hälften av dem inte ens skulle reagera - kanske till och med heja på - om deras manliga kompisar skulle lägga någon sliskig kommentar till en tjej, småtafsa på eller prata med sexistisk underton om en kvinna. Majoriteten av alla män i den här tråden skulle inte FÖRSTÅ ens hälften av den vardagssexism som jag som kvinna, och alla kvinnor med mig, utsätts för, som är mycket värre än det Judith "gjort".

Därför blandar jag mig inte in i diskussioner om Judith.
Medlem
basiss avatar
Nardos: Jasmine och Madde.. (till Jacqui och Madde när dom skulle gå in) 🤣
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Hur fan kan Emelie veta allt?? Nu om nomineringarna. Hon är fan skarp
Ja, hon har ju gissat rätt typ varje gång. Men så är det väl för oss som är insatta. Det är ju inte så svårt att gissa sig till saker när man tittat några år. Då vet man ju ungefär när jokrar skickas in och när andra viktiga saker händer.
2021-04-12, 23:05
Medlem
Riddick_bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Relaterade till att Simon är en gamer. Och ofta säger att diverse saker är "cancer", hatar på personer som vinner över honom i vad som helst till den grad att det blir personligt, "låtsasspottar" i andras mat. Fräser ut snor på matbord. Hotar fysiskt med att fösa undan en person som ifrågasätter hans humör/utspel etc etc.

Vad har Simon gått igenom som gör honom till din "bram"? Spelat ett svårt datorspel? Varit arbetslös och deppig? För han slår mig som den med minst livserfarenhet av dem alla i huset. Mycket pg a hur han uttrycker sig och beter sig och på hans totala respektlöshet mot diverse saker och ämnen.

Jag vet inte hur mkt du har sett/hört från simon om varför han är där, gått genom i livet osv. Och jag känner igen mig.

och jag säger detta så snällt jag kan. DU har ingen aning om vad jag gått genom i mitt liv och har du inte gått genom liknande saker har du (trots yttrandefrihet) ingen moralisk rätt att yttra dig om hur stora/små problem har. Det är jävligt ätt för folk som blivit utdelade bra kort i livet att kritisera folk som mår dåligt och bara säga "ryck upp dig för fan"

Vad vet jag, du kanske har överlevt 13 världskrig å har PTSD. Men.... fan skulle inte skriva en bok.

TLDR; döm inte folk som mår dåligt när du inte har den blekaste om hur det känns att knappt våga lämna lägenheten
Bannlyst
Vilka jävla sopor
Medlem
SphincterAnis avatar
Haha la Tjacket Franska Revolutionen på "60-70-talet"?
Och de andra höll med.
Medlem
Tror inte på alla rätt här..
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basis
Nardos: Jasmine och Madde.. (till Jacqui och Madde när dom skulle gå in) 🤣

Hörde det också. Hoppades på att jag hört fel.
Medlem
TrueBeautys avatar
Haha!
Nelson Mandela frisläpptes 1990. Joel tror på 2008 eller 2011
2021-04-12, 23:06
Medlem
Lokhacks avatar
Verkar bli en tuff start... 😅
2021-04-12, 23:06
Medlem
Stummakorianderss avatar