Citat:
Ursprungligen postat av
Moscow99
Kortfattat menar jag att kvinnan alltid har setts som det svagare könet och att män därför har kört över henne i flera tusen år. Strukturellt därför att det sker i samhället. Skeva löner, tafs på krogen osv.
Om du inte har sett det kan du inte gärna veta vad hon gjort eller inte, men jag förstår vad du menar. I huset bör hon ha alkoholförbud (alternativt max 4 burkar) eftersom hon har väldigt svårt att hålla fingrarna i styr när hon passerar en viss promillegräns.
Okej, då är jag med.
Jag kommenterar bara det jag sett, och det tycker jag blivit överdrivet. Så vitt jag vet har hon aldrig våldtagit någon, och har därför inte förtjänat att bli kallad våldtäktskvinna. Hon har inte gjort något sexuellt övergrepp, så vitt jag vet. Som jag uppfattar det har ingen där inne heller känt sig trakasserad av henne, och då tycker jag att man ska vara försiktig med att sätta det epiteten på henne och tillskriva folk känslor/upplevelser som de själva inte känt/upplevt.
Det gör mig ORIMLIGT provocerad över att män i den här tråden RASAR över Judith, medan hälften av dem inte ens skulle reagera - kanske till och med heja på - om deras manliga kompisar skulle lägga någon sliskig kommentar till en tjej, småtafsa på eller prata med sexistisk underton om en kvinna. Majoriteten av alla män i den här tråden skulle inte FÖRSTÅ ens hälften av den vardagssexism som jag som kvinna, och alla kvinnor med mig, utsätts för, som är mycket värre än det Judith "gjort".
Därför blandar jag mig inte in i diskussioner om Judith.