https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m--dog-pa-sjuk
"Melvin, 19, låg medvetslös i 22 timmar på behandlingshemmet i Kramfors.
Han andades in sina spyor och fick hjärnskador samtidigt som personalen trodde han sov.
Två dagar senare dog han på sjukhus.
– Om man inte har tillräcklig medicinsk kompetens för att bedöma en medvetslös patient tycker jag att det är riktigt dålig vård, säger överläkare Michael Elfström.
En fredag i februari kom Melvin Sonne, 19, hem för att besöka sin mamma Nina Holmlund, 40, i Dorotea, vilket Tidningen Ångermanland rapporterat om.
Några dagar senare skulle han få bli inlagd på Korpbergets behandlingshem i Kramfors för att en gång för alla bli drogfri.
– Jag hade skrivit ett brev till honom om att jag alltid har och alltid kommer att älska honom. Aldrig ge upp. Vi kramades och grät. Det var väldigt fint och helt fantastiskt. Nu skulle han få hjälp, säger Nina till Aftonbladet.
Men det blev deras sista möte. På måndagen körde stödboendet i Umeå honom till Kramfors. Nina berättar att han hade drabbats av stark ångest under helgen och tagit Tramadol. Han kräktes flera gånger under resan, sluddrade och var i dåligt skick när han kom fram."
Vad anser ni om detta?