Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Nej, jag gissar naturligtvis inte, det borde du lärt dig genom min medverkan här. Att MIN definition på en aerosol stämmer överens med den internationellt vedertagna är helt klart. För diskussionen hade det dock varit intressant att höra DIN definition på en aerosol (naturligtvis åtföljd av en referens som stöd).
An aerosol (abbreviation of "aero-solution") is a suspension of fine solid particles or liquid droplets in air or another gas.[1]
https://en.wikipedia.org/wiki/Aerosol#cite_ref-Hinds,_1999,_p._3_1-1
Min erfarenhet är att din medverkan här ibland är helt okej och ibland gissar du eller skriver fel.
Här är ditt tidigare påstående om vad en aerosol är
Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Skillnaden i definition mellan en droplet och en aerosol är - vad jag förstått - att aerosoler är så små (mindre än 5μm) att de dunstar fortare än de faller till marken.
Hope that helps.
Din nya definition är helt korrekt (utan storlekar och dunstning inblandat), även vad gäller att aerosolen är blandningen av de små partiklarna och gasen, inte bara partiklarna.
Ofta slarvar man och kallar själva partikeln för aerosol vilket oftast är helt okej så länge man förstår att det är partiklarna man pratar om.
Därmed anser jag denna diskussion avslutad!
Ingen vil ha sida upp och sida ned med diverse slingrande från din sida.