Citat:
Jag instämmer med allt du säger men jag tror inte du riktigt begripit vad jag försöker upplysa dig om.... du som straight ska inte lägga dig i våran "struggle" och diktera hur vi ska leva vårt liv, fattar du hur skevt det låter att du som straight försöker pressa och tvinga ut honom ur garderoben för att DU anser att det kommer bara befria honom från bördan och han kan finally enjoy "living his truth" men det är inte så enkelt när det är så mycket annat som står på spel med familjen (risken att bli utstött, mordhotat..you name it ) och samhället. Det är mycket enklare för dig att säga som straight när du har noll uppfattning om hur det är att vara muslim och gay. Allt handlar om timing/rätt tidpunkt och enough courage och det får Mergim avgöra och ingen annan när det känns lämpligast för honom att komma ut, han är fortfarande väldigt ung.
Jag har aldrig antytt om att tvinga Mergim att göra något! Det jag nämde var skillnaden mellan att säga en sak och göra en annan. Då har du tolkat allt fel och jag begriper helt vad du är ute efter. Vadå "våran" struggle? Finns ingen struggle som är den andra lik då alla är människor och har olika förutsättningar. Du får det att låta som att andra som inte är HBTQ ska bara hålla käften som att du talar för alla? Sluta med det! Alla har rätt att tycka och tänka för hur fan annars ska vi få till en acceptans om inte alla får kunskap om det.
Du sitter själv här som de homosexuellas Ambassadör och talar om hur allt är FÖR ALLA. Jag vet och förstår att Muslimer som är Gay inte har det lätt och detta har jag skrivit om i varenda jäkla inlägg nästan men antagligen är du för slö eller för fin för att läsa ordentligt. Ja det är timing, mod o.sv men det borde inte vara så eftersom våra kroppar är våra tempel och vi ska ha rättigheten att bestämma själva och inte genom tvång, hot om utfrysning osv.
Det ska komma naturligt säger du och hur fan är det naturligt när du tvingas stå tillbaka för moraliska, kulturella eller religiösa regler?? Det ingår i det mänskliga rättigheterna och jag tycker det är för jävligt att en människa måste hålla tillbaka på sin sexualitet för att ANDRA hotar om utfrysning och annat. Tyvärr är detta vardag för många av våra medmänniskor. Rättigheten att få leva med sin sexualitet är en regel UTAN undantag.
Det är upp till Mergim, självklart! Jag fattar men jag tycker fortfarande inte att det är rätt då vi lever i ett öppet samhälle där människans rätt att uttrycka sin sexualitet borde vara självklar. Jag tycker inte heller det är rätt att en del HBTQ personer ska behöva välja då det är så jävla logiskt. Kärlek och som förälder älskar man sitt barn redan innan det föds och man älskar det även in i det sista och vilken väg än ens barn tar så älskar man det VILLKORSLÖST! Vare sig du är gay, hetero, bi eller transperson. Jag hoppas att vi kan få till mer kunskap och fler öppnade sinnen om just detta för vi ska inte glömma att alla är lika mycket värda oavsett.
Senast redigerad av Mouchino 2021-04-12 kl. 15:14.
Senast redigerad av Mouchino 2021-04-12 kl. 15:14.