2021-04-12, 07:15
Medlem
Jag trodde aldrig någonsin att något dråp eller mord skulle ske i Höör.

Höör är ju ingen stor ort precis, då jag har varit i Höör ett flertal gånger.

Trodde väl att det räckte med Helenmordet i Hörby, men ack så fel jag hade.

Höör har en fin natur som ligger mitt i Skåne nära till både skog och Ringsjön.

Lund med sin domkyrka och sitt Universitet ligger bara en halvtimme bort med tåg. I kommunen bor cirka 16 000 invånare.

Höörs mest kända besöksmål är Skånes djurpark, Bosjökloster och Frostavallens strövområde.

Så vem hade kunnat ana att det skulle ske något sådant här.
Citera
2021-04-12, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag trodde aldrig någonsin att något dråp eller mord skulle ske i Höör.

Höör är ju ingen stor ort precis, då jag har varit i Höör ett flertal gånger.

Trodde väl att det räckte med Helenmordet i Hörby, men ack så fel jag hade.

Höör har en fin natur som ligger mitt i Skåne nära till både skog och Ringsjön.

Lund med sin domkyrka och sitt Universitet ligger bara en halvtimme bort med tåg. I kommunen bor cirka 16 000 invånare.

Höörs mest kända besöksmål är Skånes djurpark, Bosjökloster och Frostavallens strövområde.

Så vem hade kunnat ana att det skulle ske något sådant här.

Mord händer ju överallt. Tyvärr.
Citera
2021-04-12, 11:59
Medlem
gingerladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
https://www.cbsnews.com/pictures/is-it-autism-facial-features-that-show-disorder/

Du har aldrig märkt att pojkarna har framför allt breda ansikten som gör att de får aka "babyface"? Du tycker inte det är konstigt att 75-80% av alla med autism har grava skador på synnerven? Det säger nog mer om hur självupptagen du är..

Men du är ju långt ifrån ensam. Beatris Auror skrev i tråden att de har en särskild blick. På forskningsnivå (men fortfarande inte ute i psykiatrin) vet alla idag att den tidigaste och kanske säkraste indikationen på autism är osymmetriskt ansiktsform. Att det syns redan det första året långt innan barnet sagt sitt första ord.

Ingen har sagt att alla med autism är farliga, ytterst få med autism är. Men det kan vara farliga. Breivik, Sune Mangs brorson, Lasermannen, Madsen i ubåten, Ted Bundy (som var diagnosticerad med autism och inte psykopati), Ed Gain inspirationskällan för såväl psyko som motorsågsmassaker (visserligen inte diagnosticerad men hade specialintressen som talar för sig själv).
Gärningsmannen ser ut som en blåkopia av mannen som dödade asiatiska massörer i USA för två veckor sedan

Blicken håller jag med om men inte att de skulle i övrigt ha några gemensamma drag, ja du får väl tycka att jag är självupptagen men det betyder inte att du har rätt i det antagandet.

Ja jag vet att det är vanligt att folk som begår brott har diagnoser och då framför allt asperger men det betyder inte att de flesta som har diagnoser är brottsbenägna.

Sen kolla bara de som du räknade upp, vilket utseende drag har de gemensamt tycker du? Ingen av dem har några liknande drag.
Citera
2021-04-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Mord händer ju överallt. Tyvärr.

Jo, men bara en sån sak som Frostavallens srövområde!
Citera
2021-04-12, 12:32
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gingerlady
Blicken håller jag med om men inte att de skulle i övrigt ha några gemensamma drag, ja du får väl tycka att jag är självupptagen men det betyder inte att du har rätt i det antagandet.

Ja jag vet att det är vanligt att folk som begår brott har diagnoser och då framför allt asperger men det betyder inte att de flesta som har diagnoser är brottsbenägna.

Sen kolla bara de som du räknade upp, vilket utseende drag har de gemensamt tycker du? Ingen av dem har några liknande drag.
Vi lämnar denna diskussion för folk kan för lite för att diskutera.

Nej, aspergare begår sällan brott. jag gissar att folk med ADHD är betydligt mer brottsbenägna. Knarkar mer, begår inbrott (det kommer av impulskontroll) Men just mord kräver avsaknad av empati så där leder man ligan.

Har du ens läst vad jag skrivit? Alla dessa ser ut som förvuxna barn i ansiktet. Vill du se det tydligt kan du titta på journalisten Anders Lindberg (nej, man skall inte se ut som 12 när man är 40 (här kommer också iden om att Ted Bundy skulle se bra ut, han såg ut som en söt liten pojke).
Citera
2021-04-13, 18:06
Medlem
Vad är senaste nytt?
Citera
2021-04-13, 20:54
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Vad är senaste nytt?
Inte mycket. Gossen Philip häktades väl i 14 dagar den 2:dra April, så det borde väl bli omhäktning på fredag den 16:e.
Citera
2021-04-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz.Biberkopf
Inte mycket. Gossen Philip häktades väl i 14 dagar den 2:dra April, så det borde väl bli omhäktning på fredag den 16:e.

Eller åtal väcks den 16/4
Dock mest troligt det du säger
Citera
2021-04-14, 10:14
Medlem
Bör väl vara rätt klart detta, baserat på vad som kommit fram.

Även om man aldrig vet fullt ut innan det är klart, så bprde väl enda frågan bli mord eller dråp?
Citera
2021-04-14, 16:08
Medlem
Så tråkigt. Hon fick inte ens föra sina gener vidare.
Citera
2021-04-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Bör väl vara rätt klart detta, baserat på vad som kommit fram.

Även om man aldrig vet fullt ut innan det är klart, så bprde väl enda frågan bli mord eller dråp?
Han förnekar uppsåtligt dödande men åklagaren finner sannolika skäl för mord. Vad skulle kunna ha gjort det ouppsåtligt, utifrån det vi vet?
Citera
2021-04-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Han förnekar uppsåtligt dödande men åklagaren finner sannolika skäl för mord. Vad skulle kunna ha gjort det ouppsåtligt, utifrån det vi vet?

knuffat henne så hon slagit huvudet i något och avlidit tex. Tycker inte det är speciellt sannolikt, men det är väl möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in