Citat:
Ursprungligen postat av
kagay1
Vad snackar du om? jag syftade på ditt påstående när du implied att homosexuellt är ett val! Jag tycker inte heller att du som straight person ska diktera till en gay (om det nu stämmer om Mergim) när du tycker det är lämpligt för honom att "komma ut" och hur han ska leva sitt liv! det är upp till den personen att avgöra när han känner sig redo att komma ut, det är en naturlig del av processen.
Vad snackar du om? Om vi bortser från Mergim så anser jag att varenda individ har rätt att ha makt över sin egen kropp och alla föds med en fri vilja och om man med tiden utvecklar sin sexualitet åt det ena eller andra hållet så är det en rättighet och helt naturligt att följa den.
Tyvärr har inte alla rätt att få bestämma själva vilket håll de vill gå pga olika värderingar, kulturer och religion o.sv så nej de kan inte välja och fatta egna beslut om sin egen kropp. Det är just det jag menar och uttryckt hela tiden, att det är för jävligt att många HBTQ personer runt om i världen inte har den rätten. Många skulle nog mer än annat vilja komma ut med sin homosexualitet precis lika naturligt som vilken läggning som helst. Nej det är inte alltid upp till en person att bestämma när den vill komma ut och inte alla har turen att växa upp i en miljö där homosexualitet är accepterat. Många tvingas att leva i förnekelse pga rädsla att bli utfryst av sina familjer o.sv så nej det är inte alltid upp till personen själv att välja. Men som sagt en rättighet som borde vara självklart! Om en person känner sig tvingad att följa sin kultur, religion eller vad det nu är så är det klart oerhört svårt, framför allt när det är en sån naturlig process som sexuell läggning som bara vill bryta sig ut!