Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
För att det inte hade något med min poäng att göra. Min poäng är ju att om Esbjörn håller på att bli blåst så är det andra rättsprocesser och har inte med denna rättsprocess att göra.
Nej det har inte i sak att göra med denna rättsprocess, då det inte är Esbjörn som håller på att ”bli blåst” i denna process (förutom att ombudet kluddar till)
I denna rättsprocess är det egentligen det motsatta förhållandet, då Esbjörn som säljare skrivit köpeavtal enligt JB och emottagit en handpenning men inte själv följt avtalet om försäljning.
Därav har köparen som håller på att ”bli blåst” stämt Esbjörn för att han ska fullfölja avtalet.
Gällande orsaken till att denna rättsprocess överhuvudtaget kommit till stånd och även orsaken till den så kallade ångern, det står att läsa på F.B och den går att finna hos dom som ”av godhet.
Bästa vore faktiskt att Esbjörn hade grav kognitiv störning och fick en oberoende förvaltare, denne skulle nysta upp generalfullmakten och även ta reda på vart Esbjörns tillgångar & lån tagit vägen.
Många skulle nog svettas rejält vid en sån revision, visar det sig att Esbjörn stått för investeringar på Morhagen och Odalgården blir det återbetalningsskyldighet medesamma.
Hen reder upp det med vem och vilka äger egentligen BRerna och var Esbjörn vill bo.
Där han vill bo får han bo och får hemtjänst till städ och matlagning, eller anställer eget hembiträde via rot avdrag, alla andra bostäder säljs bort med en gång
Det sämsta vore att han endast har en lindrig kognitiv nedsättning och tingsrätten beslutar att han inte beviljas god man, då inga medicinska underlag från leg.läkare visar något behov av detta.
Oj ursäkta mig, det har ju redan beslutats om avslag för god man p.g.a inget bevisat behov finns.
Gruppboende fick man inte pga utlåtande av psykolog, det saknas utlåtande av leg.läkare.
Hemtjänst blev inte heller beviljat utan speciellt utlåtande från en leg.läkare