2021-04-11, 19:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det betvivlar jag.
Hen påstår i alla fall det
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag minns hysterin vad gäller HIV. Även då kunde man inte vara i samma rum som en person med HIV. Samma galenskap som nu.

1983 är ju nästa 40 år sedan.
Citera
2021-04-11, 19:30
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Skulle inte förvåna mig men nu räknar man framförallt med neurologiska problem och i synnerhet såna som dyker upp först långt senare. Vi har redan belägg för att Covid orsakar Alzheimers och det finns också korrelationer med andra sjukdomar som Parkinson och det har som sagt bara gått ett år. Givetvis kommer vi se betydligt mer sånt framöver med tanke på hur sakta de här sjukdomarna generellt utvecklar sig.

Va f-n påstår du nu? Vilka belägg för Alzheimers och Parkinssons har vi menar du?
Har du en enda riktig forskningsrapport som säger det?

Fram med något som helst bevis!
Det finns ingen hejd tydligen på vad man kan beskylla corona för.

Hjärndimma, Alzheimers, Parkinsson, kroniska lungskador, sterilitet, psykiska problem, hjärmuskelinflamation,. Latent infektion, kroniskt luktbortfall, kronisk trötrhet

Stackars er som tror på detta för viruset kommer vi inte bli av med.

Mänsklighetens undergång med andra ord
Citera
2021-04-11, 19:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Va f-n påstår du nu? Vilka belägg för Alzheimers och Parkinssons har vi menar du?
Har du en enda riktig forskningsrapport som säger det?

Fram med något som helst bevis!

Jag skrev belägg för Alzheimers och korrelationer med Parkinsons och då du inte klarade av att tillgodogöra dig vad jag skriver tror jag inte du fattar vad som står här: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.02.18.431811v1.full
Citera
2021-04-11, 19:41
Medlem
Citat:
Det har jag jävligt svårt att tro på. Av de ca fem jag känner som haft covid dog två och två har fortfarande symptom efter ca 1 år.

Beklagar din extrema förlust. Skulle alla svenskar haft den extrema oturen som du haft skulle vi haft 400.000 döda och 400.000 med långtidscovid.

Men du kanske bara har bekanta i +90 årsåldern.

Mina bekanta är i 40-60årsåldern.
Citera
2021-04-11, 19:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Beklagar din extrema förlust. Skulle alla svenskar haft den extrema oturen som du haft skulle vi haft 400.000 döda och 400.000 med långtidscovid.

Men du kanske bara har bekanta i +90 årsåldern.

Mina bekanta är i 40-60årsåldern.

De flesta av mina bekanta är under 25 men jag känner givetvis personer som är äldre också. Skillnaden är att nästan alla jag känner i Sverige är akademiker så de fattade tidigt att de fick isolera sig från övriga svenskar.
Citera
2021-04-11, 19:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad ska man säga? En studie IRL till skillnad mot labbtester. Jag hade nog väntat mig det; att även Pfizer-vaccinet skulle fallera som AZ-vaccinet gjorde. Det är skillnad på studier i verkligheten.

Nu väntar vi bara på autoimmuna trombos-incidenter hos unga för mRNA-vaccinerna. I takt med att vaccinprogrammen i flera länder breddas till att även omfatta unga människor.

Vill lägga till att troligtvis skyddar alla vacciner mot allvarlig sjukdom med samtliga nu florerande mutationer.

Redovisningen från studien är spartansk. Att testa possetivt är ju inte synonymt med allvarlig sjukdom, så därom vet vi inte.

Det som oroar mig (sedan länge) är att vaccinen kan "slå ut" den brittiska varianten, men i sämsta fall selekterar fram den sydafrikanska?

Blir det så är det skydd som riskgrupperna har i nuläget, kanske utraderat.
Citera
2021-04-11, 19:55
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Jag skrev belägg för Alzheimers och korrelationer med Parkinsons och då du inte klarade av att tillgodogöra dig vad jag skriver tror jag inte du fattar vad som står här: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.02.18.431811v1.full

Fast det där är inte ett belägg för att covidpatienter utvecklar parkinssons.

Of particular interest is that neuropathological pathways activated downstream of leaky RyR2 channels in Alzheimer’s Disease (AD) patients were activated in COVID-19 patients.

Detta betyder inte att coronapatienter utvecklar Parkinssons utan att dom har hittat vissa liknade symptom hos några.
Vi får väl se om vi får miljontals nya Alzheimerpatienter eller inte.

Och du har du Hepes är du körd ändå
https://www.regionvasterbotten.se/forskning/gen-okar-risken-att-herpes-leder-till-alzheimers-sjukdom
Citera
2021-04-11, 19:58
Medlem
USA:

Första dosen - 36%
Färdigvaccinerade - 21%

England

Första dosen - 61%
Färdigvaccinerade - 14.2%
Citera
2021-04-11, 20:02
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Studie i UK om återinfektion av tidigare SARS-CoV-2 infekterade.

Av 8,278 sjukvårdsarbetare upptäcktes 2 troliga och 153 möjliga återinfektioner.
We have detected two probable reinfections and 153 possible reinfections in our positive cohort. 50 of the reinfections were symptomatic with typical COVID-19 symptoms, 28 with other symptoms, and 76 were asymptomatic. By contrast, we identified 1704 new PCR positive infections in patients, 1126 of whom had COVID-19 symptoms, 243 with other symptoms, and 293 were asymptomatic in our negative cohort. Using a COVID-19 symptomatic case definition aligned with positive PCR results, previous infection reduced the incidence of infection by at least 90% (aIRR 0·07, 95% CI 0·06 to 0·10) and even when we included all possible and probable reinfections reduced the incidence of reinfection by at least 84% (aIRR 0·159, 0·13–0·19).
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)00675-9/fulltext
Citera
2021-04-11, 20:06
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Fast det där är inte ett belägg för att covidpatienter utvecklar parkinssons.

Och återigen så skrev jag inte det heller.
Citera
2021-04-11, 20:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är ju en del av de som drabbats av postcovid som skäms och väljer att dölja det faktum att de drabbats av långtids besvär. Många nervärderar de som drabbats, det ser vi ju även här i tråden, det är inte kul då att både vara sjuk och inte orka och samtidigt måste bevisa att man faktiskt är sjuk. Kanske de inte litar på att din rektion ska vara hänsynsfull och väljer att inte berätta.

De är alla förhållandevis aktiva idrottsutövare, så jag hade nog fått höra om detta via andra bekanta om så varit fallet..
Försår inte varför du vill att de skall ha problem?
Citera
2021-04-11, 20:53
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
De är alla förhållandevis aktiva idrottsutövare, så jag hade nog fått höra om detta via andra bekanta om så varit fallet..
Försår inte varför du vill att de skall ha problem?
Varför skulle jag vilja det. Självklart önskar jag att de är friska.

Och jag misstror dig inte, säger du att det är så är det så, men det stämmer inte med de uppskattningar och de undersökningar som gjorts, det vet ju både du och jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in