2021-04-08, 16:54
  #349
Medlem
Enligt UNT så har en 25-åring, som också är en av de sista att dömas i fallet fått fängelse i 3 år och 3 månader. I straffet ingår också ett personrån i Stockholm. 25-åringen ska ha tvättat 4 miljoner kr och haft en relativ central roll i härvan.
Citera
2021-04-08, 21:57
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCity
Intressant att ingen pratat om Mohammed Khalife från Gränby , det var ju han som tvättade över 40 miljoner till Franco i den här härvan . Jag har hört att den här Mohammed ska ha jobbat som infiltratör åt polisen . Och nu ska den här Mohammed ha flytt ner till Libanon där han gömmer sig . Sjukt att inte han som åkte dit för sin delaktighet i det här brottet. Det visar hur svensk polis arbetar . Vad gäller Sebastjan Olsson så är han en golbög de framgår av hans förhör och alla dom brev han skickat ut från häktet , ni som säger att ni har läst hans förhör verkar ju uppenbarligen ha missat när han gång efter annan pekar ut Nils, Frank , mfl . Och man ska också komma ihåg att stolpskottet Sebastjan torskade med flera mobil telefoner och frivilligt gav polisen koderna till sina telefoner . De är på dom telefonerna man hittat alla dessa videos och chatt konversationer som vissas i dokumentären. Skratta den som skrattar sist ett gäng avskum hela högen .
Lebanon har inget överlämningsavtal med Sverige
Citera
2021-04-09, 22:08
  #351
Medlem
Vem är 25 åringen ifrån Härnösand som greps 2020 och fick 3 år nu i tisdags?
Citera
2021-04-11, 18:46
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCity
Intressant att ingen pratat om Mohammed Khalife från Gränby , det var ju han som tvättade över 40 miljoner till Franco i den här härvan . Jag har hört att den här Mohammed ska ha jobbat som infiltratör åt polisen . Och nu ska den här Mohammed ha flytt ner till Libanon där han gömmer sig . Sjukt att inte han som åkte dit för sin delaktighet i det här brottet. Det visar hur svensk polis arbetar . Vad gäller Sebastjan Olsson så är han en golbög de framgår av hans förhör och alla dom brev han skickat ut från häktet , ni som säger att ni har läst hans förhör verkar ju uppenbarligen ha missat när han gång efter annan pekar ut Nils, Frank , mfl . Och man ska också komma ihåg att stolpskottet Sebastjan torskade med flera mobil telefoner och frivilligt gav polisen koderna till sina telefoner . De är på dom telefonerna man hittat alla dessa videos och chatt konversationer som vissas i dokumentären. Skratta den som skrattar sist ett gäng avskum hela högen .

sprid inte falsk info pajas. du behöver nt gilla sebastjan men han är inte golare UTIFRÅN de förhöret. jag har alla papper och han nämner inga namn han vilseleder bara
Citera
2021-04-13, 17:34
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
sprid inte falsk info pajas. du behöver nt gilla sebastjan men han är inte golare UTIFRÅN de förhöret. jag har alla papper och han nämner inga namn han vilseleder bara

Hahahaha , han vilseleder bara genom att droppa ett fler tal namn , ja om inte de är golning då vet jag inte vad golning är för någonting . Han är gol bög och jag tror inte att de finns många som vill skydda en gol bög. Så sluta snacka skit din pajas du verkar inte ha nån koll alls .
Citera
2021-04-13, 23:25
  #354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCity
Hahahaha , han vilseleder bara genom att droppa ett fler tal namn , ja om inte de är golning då vet jag inte vad golning är för någonting . Han är gol bög och jag tror inte att de finns många som vill skydda en gol bög. Så sluta snacka skit din pajas du verkar inte ha nån koll alls .

vart har han droppat namn då dumma idiot
Citera
2021-04-13, 23:26
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronklocka
Enligt uppgifter i FUP:en till kidnappningen av Einar av Vårbynätverket så ville Yasin i gengäld att man skulle plocka upp Sebast*an Rapparen Einár Einar Grönberg kidnappad maj 2020, Yasin Mahmoud häktad 2021-01-02


Sebast*an la också upp en film på hans instagram nyligen. Är han släppt innan domen faller?

Film från instagram

Jag kan vara helt fel ute och de syftar på någon annan Sebast*an dock...

vad menar du sebastjan e släppt? han avtjänade 9 månader 2020 januari han släpptes i augusti 2020 ja tror
Citera
2021-04-14, 12:53
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
vad menar du sebastjan e släppt? han avtjänade 9 månader 2020 januari han släpptes i augusti 2020 ja tror

Oj! Jag trodde att han satt inne eller att domen inte hade trätt i kraft ännu. Vore väldigt intressant att få veta om det finns någon koppling mellan Yasin och Sebast*an eller om det är något annat.
Citera
2021-04-14, 13:48
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronklocka
Oj! Jag trodde att han satt inne eller att domen inte hade trätt i kraft ännu. Vore väldigt intressant att få veta om det finns någon koppling mellan Yasin och Sebast*an eller om det är något annat.

S var ju kompis med DP så jag antar att det på något sätt hänger ihop med Ys ilska mot honom. Musse i DP var ju skyldig S 300 papp.

Någon dom vet vilka kontakter S hade i Malmö? Och vem är Hawta som också var skyldig pengar?
Citera
2021-04-14, 15:36
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronklocka
Oj! Jag trodde att han satt inne eller att domen inte hade trätt i kraft ännu. Vore väldigt intressant att få veta om det finns någon koppling mellan Yasin och Sebast*an eller om det är något annat.

Nej han satt 3 månader i häkte om jag kmr ihåg rätt han blev ju dömd till 12 månader han blev släppt i augusti 2020.

tror anledningen till varför man vile klippa sebbe är att han ändå är bra vän med makkan och tror inte dom vill lägga ner energi på springisar som shacki och domdär
Citera
2021-04-14, 15:37
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
S var ju kompis med DP så jag antar att det på något sätt hänger ihop med Ys ilska mot honom. Musse i DP var ju skyldig S 300 papp.

Någon dom vet vilka kontakter S hade i Malmö? Och vem är Hawta som också var skyldig pengar?

med S menar du sebastjan? vart har du fått ifrån att musse är skyldig han? om du går in i hans insta verkar de vara bra vänner

vilka han har i malmö vet jag ej. men jag antar att han har kontakter i HH
Citera
2021-04-18, 15:03
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
med S menar du sebastjan? vart har du fått ifrån att musse är skyldig han? om du går in i hans insta verkar de vara bra vänner

vilka han har i malmö vet jag ej. men jag antar att han har kontakter i HH

Framkommer i FUP i ett brev där han ber om hjälp att driva in skulder. ”Musse i Rinkeby” skrev han men den skulden skulle han ta hand om själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in