Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Men vid en snabb analys är det kanske inte så konstigt. Att bygga folkhälsa på puben och med fish and chips är knappast en bra strategi när det kommer till en pandemi.
Nej, det är ju inte det. Då spelar det ingen roll att man trycker tillbaka smittspridningen på nivåer som ligger långt under de i t.ex. Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
UK har en lång och hård resa framför sig när det gäller att reparera alla ekonomiska skador pandemin orsakat och framförallt i att börja leva annorlunda. Alkohol- och skräpmatsindustrin kommer dock att göra allt för att det ska återgå till "gamla/normala" som säkerligen har dödat åtskilliga 10.000-tals britter många år för tidigt varje år.
Jag är ganska övertygad om att saker och ting kommer återgå till det normala (med viss ny tolkning för vad som är "normalt") redan i sommar. Vilket betyder att folk i allmänhet kommer fortsätta missköta hälsan, äta för mycket fet och söt mat samt dricka alldeles för mycket alkohol. Ekonomiskt gissar jag att det tagit mindre långsiktig skada än folk tror. Vi får se om de lyckas kickstarta ekonomin igen. Det finns en del planer, kan jag säga...
"Nothing is different but everything has changed"