Citat:
Vinnovas sjunkstudier väckte väl inget större väsen när de presenterades? Tror de är tämligen okända för den stora allmänheten. Hade nog inte gett så mycket att belysa dem i dokumentären- storyn utgår ändå främst från de överlevandes perspektiv, inte utredarnas.
Angående Ångström, så tror jag faktiskt ni underskattar honom. Karlen har varit ordförande för Svenska freds, VD för Greenpeace samt riksdagsledamot i nästan tjugo år. För att kunna navigera sig fram i dessa miljöer, och ta för sig, måste man vara tämligen slipad. Ungefär som i akademiska miljöer, det är oftast inte de trevliga/snälla som blir professorer.
Det är därför möjligt att han i sammanhanget helt enkelt spelar lite dum, både avseende pratet om kollisioner samt att han ignorerar SKL:s rapport- på vilket sätt skulle det gagna honom att ta upp den rapporten?
Ångström ger sig inte förrän han får fram sanningen om militärtransporterna, det är de han är intresserad av. Nu har en fantastisk möjlighet uppenbarat sig att driva frågan till sin spets. Då tar han till med storsläggan, för att få uppmärksamhet och skapa en folklig medvetenhet/opinion.
Angående Ångström, så tror jag faktiskt ni underskattar honom. Karlen har varit ordförande för Svenska freds, VD för Greenpeace samt riksdagsledamot i nästan tjugo år. För att kunna navigera sig fram i dessa miljöer, och ta för sig, måste man vara tämligen slipad. Ungefär som i akademiska miljöer, det är oftast inte de trevliga/snälla som blir professorer.
Det är därför möjligt att han i sammanhanget helt enkelt spelar lite dum, både avseende pratet om kollisioner samt att han ignorerar SKL:s rapport- på vilket sätt skulle det gagna honom att ta upp den rapporten?
Ångström ger sig inte förrän han får fram sanningen om militärtransporterna, det är de han är intresserad av. Nu har en fantastisk möjlighet uppenbarat sig att driva frågan till sin spets. Då tar han till med storsläggan, för att få uppmärksamhet och skapa en folklig medvetenhet/opinion.
Nej det är ju det, folk känner inte till Vinnova och undersökningarna som gjordes. Jag hade ingen aning om dom för sex månader sedan faktiskt. Just därför hade det varit bra att upplysa om dom och nämna dom på något sätt. Som en motvikt till allt annat.
Jag tror inte Ångström är en dumskalle. Han är smart och vet vad han pratar om. Dock gör det inte honom immun mot konspirationsteorier. Han har koll på rapporter osv. Tyvärr tycker jag, som sagt, att hans slutsatser är förhastade. Ungefär som Sven Anér, bra på att gräva fram info men slutsatserna var uppåt väggarna ibland.
Jag tror inte han spelar dum i dom här sammanhangen, han är övertygad om att det ligger någon form av konspiration bakom förlisningen, eller iaf bakom hålet och transporterna.
Naturligtvis så tjänar det inte honom att prata om SKL-rapporten, men den kom ju ändå till pga hans interpellationer.
Jaja, den har jag hört förut. Också att Sverige är någon form av polisstat osv osv. Men men.