Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Ja, potentiellt. Tror de hade haft lättare att hantera hennes "offhet" om de varit van den i början. Nu kom hon in och tog massa plats från de andra, och dessutom på fel sätt, och då blir det ju svårt att hantera typ. Men tror ändå att hon hade haft svårt att klicka på de andra som de klickar med varandra, och jag ser inte att någon kommer hänga med henne på utsidan.
Hon satt typ i sovrummet och började prata om sin döda mamma och Mergim och Nardos (kanske Emelie också? minns ej) satt typ och fnissade åt henne. Hon sa flera gånger "Men lyssna nu, på riktigt" och det fortsatte skratta, prata över henne osv. Vidrigt var det. Och så drev de med henne sådär subtilt så hon inte förstod att det var driv.
Ja, förstår precis vad du menar, är där själv. Tycker synd om henne men har SÅ mkt förståelse för de andra också. Det är skitsvårt att behöva umgås med människor som inte har den sociala kompetensen som krävs i en sådan där grupp. Spelade fotboll med en person med liknande "problematik" i flera år (med undantaget att hon också var en vidrig person haha) och det är SÅ svårt att behöva umgås med någon vars blotta existens liksom skaver hos en, och samtidigt vara inkluderande för att hålla bra stämning. Men ingen var elak mot henne, och det tänker jag är det sista man kan begära av vuxna människor. Så även de i huset.
Läs första stycket ovan!
Nej jag tror också att det kommer bli samma utanför huset, hon kommer inte bli inkluderad av gänget när de gått ut ur huset heller..
Men va fan, har inte folk några gränser? Jag blir bara äcklad av sånt där beteende, är man i en grupp med människor så hånskrattar man inte åt den som redan är lite "off och utfryst" från gruppen. Det där är sånt tecken på flockdjursbeteende och låg IQ så det bara skriker om det. Det hade varit en annan sak om hon hade varit en i gänget och det gjordes av och med kärlek , man skämtar ju mer med sina vänner men det är ju också för att man känner dem och vet var gränsen går för dem i vad som är roligt och inte (givetvis inte att skratta åt någons döda mamma, där korsar man alla gränser från vad som är okej oavsett hur nära man än är) men när hon är utanför och de på det driver med henne så är det så jäkla mkt mer elakt än om två stycken som står närmare varandra hugger lite på varandra...
Ja, jag kan också relatera till det där, man har någon på en arbetsplats eller i någon annan social interaktion som man helt enkelt inte klickar med men är man vuxen så beter man sig inte helt genomvidrigt mot den personen ändå, det är social kompetens, man gör bara inte så. Sedan kanske det blir mer naturligt att man tar lite avstånd från den (vilket blir extremt svårt för dem i huset när de är i den situationen såklart) men det är stor skillnad på att vara trevlig fast lite laidback än att aktivt mobba och håna någon...