2021-04-10, 15:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Nu var ju inte marknaden med på den här försäljningen. Marknaden bygger på konkursens.
Om Matz eller något annat av syskonbarnen sålt huset billigt hade jag inte sagt något. Att hus säljs billigt för att stanna inom släkten är ju inget konstigt
Ursäkta det var ett av de sämsta exempel jag har läst. I det här fallet skulle det ju snarare vara Ebba som hävdade att hon bara skulle behöva betala 10 kr för mjölken. För att hon hade bättre rätt till den.
Det är ett utmärkt exempel på hur du resonerar, du tycker att Ebba skall betala mer, bara för att hon är Ebba.
Du skriver, "det är snyggast så!"
2021-04-10, 15:11
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han sålde fastigheten. Vad tycker du att han borde ha gjort med den?
Ebba är den värsta egotrippade broilern någonsin. Skäms att försvara att hon snillar Esbjörn på sitt arv. Ebba är ormen som kuppats in av Livets ord i paradiset. Att betalda tallriksslickare försvarare hennes tokerier stärker bilden av henne som driven fastihetshaj.

Varför är Ebba så besatt av Esbjörns hus att hon drar med sig KD i fallet tror du?
Hur många förlorade procent är 81-åringens hus värt tycker du?
2021-04-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Ebba är den värsta egotrippade broilern någonsin. Skäms att försvara att hon snillar Esbjörn på sitt arv. Ebba är ormen som kuppats in av Livets ord i paradiset. Att betalda tallriksslickare försvarare hennes tokerier stärker bilden av henne som driven fastihetshaj.

Varför är Ebba så besatt av Esbjörns hus att hon drar med sig KD i fallet tror du?
Det du slänger ur dig är precis sån smörja som pedofilen Binninge hoppades sprida när han instruerade Esbjörn att låtsasgråta inför Leif Brännström i Expressen. Det är bra att Ebba Busch synade utpressningen och drar patrasket inför rätta så planen de drog upp på Monica Pernroth Lüllmaas Facebook kommer till allmänhetens kännedom.

Det som inger respekt är politiker som står upp mot barnmisshandlande avskum och utpressare som bryter sitt ord. Det kommer att lösa sig med procenten när media kommer att direktrapportera när Majkgård och Esbjörn Bolin kommer att avslöjas i rätten.
2021-04-10, 15:58
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ebba köper mjölk.

"men den här är bara värd 12kr - jag måste ju städa bort kartongen efteråt. Det är ju ert ansvar så jag drar av 3 kronor på priset"

Snarare:

Om jag gör ditt jobb och städar bort kartongen, tar jag tre kronor för besväret, är det okay?

Ja det är okay.

Här har du 12 kronor.
2021-04-10, 16:03
Medlem
Citat:

Snillar?
Esbjörn är 81 år.
Han använder inte huset alls.
Huset har stort behov av renovering/underhåll.
Tomten är full av skräp.
Ebba bodde bara några hundra meter därifrån och vid skilsmässa vill hon at deras barn ska ha nära till både mamma och pappa.

Ebba förlorar mera procent om hon inte fullföljer det kontrakt som hon skrivit under eller om den andra parten väljer att bryta och betala tillbaka.

Vad hade du gjort om du fötts in i en släkt som var religiösa eler ägnade sig åt något du inte tycker om? Ja, just det du hade inget val om du fötts in i något , inget val förens du är myndig eller börjar få andra värderingar.

Låt Esb få sina pengar och använda dom innan han dör.
2021-04-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Mja du +15% på den utökade värderingen som var marknadsvärdet då huset såldes, blir då TA DA så mycket som fastigheten med en enkel värdering ett halvår senare värderas till nämligen 4.6milj.

Blir inte +5 mille de heller och även du lider av numeriskdyslexi.

4.4 x 1.15 = 5.06
2021-04-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Snarare:

Om jag gör ditt jobb och städar bort kartongen, tar jag tre kronor för besväret, är det okay?

Ja det är okay.

Här har du 12 kronor.

Men nu är det inte mitt jobb, skiter i vad du tycker - så du får fn betala extra för den här sista mjölken.
Nu är priset 20kr. Ska du ha denna unika mjölk får du betala extra.
Passa dig, erbjudandet gäller i två dagar. Sedan är det 22kr.
2021-04-10, 16:30
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
4.4 x 1.15 = 5.06
4,0-4,4, varför inte lägga sig 15% under lägsta, när man ändå håller på?
Landar då på 3,4, tillkommer avdra för städning.
2021-04-10, 16:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Belägg finns det ju i bevisningen som inlämnas till tingsrätten b.la vittnesmålen under ed.
Du får gärna underrätta domstolen om din åsikt.
Vilken bevisning menar du då? Jag har inte läst något sådant.
2021-04-10, 16:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det är ett utmärkt exempel på hur du resonerar, du tycker att Ebba skall betala mer, bara för att hon är Ebba.
Du skriver, "det är snyggast så!"
Ja man tolkar som man vill. Att jag ser en skillnad i all man som säljare ger ett lägre pris för att stället ska gå inom släkten. Är ju inte samma sak som att jag tycker Ebba ska betala mera för att hon är Ebba. Hade Esbjörn varit hennes Farfar hade jag tyckt att det var ett förståligt pris. Men nu är han ju inte Ebbas farfar och därför tycker jag att hon eller någon annan som köper ska betala ett marknadsmässigt pris.

Om någon vare sig det är Ebba, Kalle Karlsson eller vem fan som helst ber att få köpa ett hus som är värderat till 4,2+/-200 000 tycker jag att personen ska betala 4,4, det har ingenting att göra med Ebba.
2021-04-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
4,0-4,4, varför inte lägga sig 15% under lägsta, när man ändå håller på?
Landar då på 3,4, tillkommer avdra för städning.

Ja, varför ska de inte få allt gratis dessa politiker!?
2021-04-10, 16:50
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Snillar Esbjörn på sitt arv?
Hur snillar man någon genom att köpa något för vad det är värt, förklara gärna.
Någon driven fastighetshaj är inte Ebba, då hade hon köpt för 2 milj och redan haft lagfart.
Nej du, hon är som de flesta och köper ett hus att kunna bo i inget annat.
Det är nog så jävligt att hon gjort rätt i alla steg och Esbjörn förletts till det som hänt EFTERÅT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in