2021-04-09, 18:07
Medlem
TodoLixos avatar
Alibaba Group Holding tynger ner, när ska det vända?
I övrigt går portföljen ganska bra med Avanza Bank som dagsbästa innehav!
Citera
2021-04-09, 20:09
Medlem
Strax över nollan som avslutning på en fantastisk vecka.
Citera
2021-04-09, 20:14
Medlem
skogshuggar3ns avatar
+1,5 Tack vare Catena Media. Släpar fortfarande efter index dock vilket suger balle.
Citera
2021-04-09, 20:15
Medlem
sinewaves avatar
En något rörig dag. Blev ett djävla liv kl. 13:33 när någon beslutade sig att det var dags att atombomba alla ädelmetaller (utom Koppar och Palladium).

Trots halvkatastrof slutar dagen svagt plus, det mesta återhämtar sig.
Bäst idag går den gamla positionen i OMX, en positione i Platina samt den ny-gamla positionen i Nasdaq.

Återigen inga köp i index idag utan endast i råvaror vilket som vanligt erbjuder en annan typ av utmaning. Oftast är inget i datan "sant" t ex så allt måste ifrågasättas ett par varv extra, kan vara något drygt och bitvis ansträngande att syssla med under en hel dag.

-

9 april - dagens avslut/köp,

TURBO L Guld
Köp: 13:5x-15:0x (6x positioner)
Sälj: 15:5x
Vinst: +3.49%

Går en del sidledes under dagen. Plötsligt kl. 13:33 är det någon som beslutar sig för att gå och in ta livet av ädelmetallerna Guld, Silver och Platina. Allt rasar vertikalt nedåt och upphör inte rasa. All support dundras fort förbi; det råder ett "luften är fri" och all TA går ut genom fönstret (något som händer ibland i råvaror, mycket roligt... om man inte har position).

Hävstången för turbon går upp i taket och ligger ett tag på 44x, en bit över vad som är rimligt. På 1h dundrar man på med så mycket bear att man kan tro att alla dagar som existerat de senaste 2 veckorna ska raderas ut. Börjar dundra på med fler långa positioner varje gång pris närmar sig någon typ av tänkbar support.

Säljer när RSI på 1 min går högt och vinst är acceptabel (+3% med 5x positioner blir runt min vanliga TP på 10-15%). Det råder bullish div på 4h, men med 6x positioner och över 40x hävstång blir risken astronomisk för att sitta och drömma om någon typ av "drömvinst". Ibland får man ta vinst och hålla käft.

-

MINI L Platina
Köp: 08:5x-14:4x (4x positioner)
Sälj: 15:5x
Vinst: +4.39%

Samma som med guld, men Platina är extremt när det väl blir extremt och kan lätt göra +/-1% på 5 minuter. Totalhaveri när allt går ned givetvis, utför köp på support.

-

BULL Koppar x12
Köp: 08:4x-18:1x (2x positioner)
Sälj: 19:5x
Vinst: -2.46%

Är nästintill oberörd av totalkrascherna i Guld, Silver och Platina. Positionen harvar på kring +2-5% hela dagen.

På slutet är det dock björnrally och priset skär igenom alla motstånd som har tagits ut under dagen. Pris återhämtar sig något, men inga köpare verkar särskilt intresserade tyvärr. Får sälja av på minus framåt stängning.

-

MINI L Guld
Köp: 09:4x-14:4x (3x positioner)
Sälj: 19:2x (50% av positionen)
Vinst: +0.66%

Fyller på position från igår när allt kraschar rakt ned.
Säljer av hälften till liten vinst för att dra ned på risk.

-

MINI L NIO (NIO INC)
Köp: 16:1x (1x position)
Sälj: 17:0x
Vinst: -4.45%

Position når SL.

-

MINI L NIO (NIO INC)
Köp: 17:0x (1x position)
Sälj: 19:3x
Vinst: +6.78%

Trend ändrar sig igen på 1 min, nytt försök.
Det tar sig, men ... Det går på tok för långsamt, knappt någon volym och ett nästintill obefintligt intresse konstigt nog.

Ser en reversal candle på 5 min bildas på toppen, säljer av.

-

MINI L Platina
Köp: 17:1x (1x position)
Sälj: 19:2x
Vinst: +4.76%

Trendändring efter att pris björnat ned sig. Tar något lång tid, utsikterna för att nå TP (10%) ser svaga ut. Sätter TP på 5% och tar vinst när pris går över 5% och sedan börjar dra sig nedåt igen.

-

MINI L BABA
Köp: 7 april, 15:3x (1x position)
Sälj: -
VInst: -13.47% (ej realiserad)

Igår gick det trögt upp, idag öppnar bolaget på mer minus och sedan verkar det inte existera några köpare tyvärr. Behåller Alibaba och de 7 sjörövarna ett tag till. Som vanligt går det åt rätt håll intradag, men riktigt trögt tvvärr.
Citera
2021-04-09, 20:18
Medlem
MrLevaLivets avatar
Pissdag, nedbäddad med helvetesmigrän och back 2k. Trevlig helg dock!
Citera
2021-04-09, 20:25
Medlem
CelenoIIs avatar
Mina slöfonder uppdaterar med en veckas eftersläpning känns det som så detta är inte rätt tråd för mig, men i veckan passerade mitt personliga kapital 3 miljoner för första gången och det är ju någon sorts milstolpe. Så skål på mig och er
Citera
2021-04-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alucard75
Minus som vanligt. Mest PLUG och NIO. Bara APPLE och OUSTER som är gröna idag. Vad tror ni om
Coinbase som snart offentiggörs på börsen?

När är detta planerat att ske?
Citera
2021-04-09, 23:19
Medlem
Riktigt usel vecka faktiskt, mina investeringar ligger med tyngdpunkt på andra börser än OMX, så 0,77% plus.
Citera
2021-04-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Mina slöfonder uppdaterar med en veckas eftersläpning känns det som så detta är inte rätt tråd för mig, men i veckan passerade mitt personliga kapital 3 miljoner för första gången och det är ju någon sorts milstolpe. Så skål på mig och er

Riktigt bra, gratulerar! 🍸
Citera
2021-04-10, 12:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Riktigt bra, gratulerar! 🍸
Tackar!
Citera
2021-04-10, 14:52
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Gratis! Då kan du uppgradera till private banking.
Citera
2021-04-10, 15:39
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Gratis! Då kan du uppgradera till private banking.
Perfekt!

Då kanske Sanna äntligen svarar på mina mail!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in