2021-04-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad får vuxna personer att ta ut sin vrede på dessa deltagare?

Kan det ha att göra med att de själva är väldigt bittra på sitt eget liv? Avsaknad av framgång iform av familj, bra jobb etc?

Eller är det personer som man skulle kalla för rätt elaka personligheter?

Eller lever sig tittare in så pass mycket i programmet att man tar det på blodigt allvar?

Det är bara en folklig massa som fått en gemensam åsikt som växt till sig som en snöboll och börjat rulla. En sådan snöboll är oerhört svår att stoppa innan den dundrar rakt in i något. Det är 100% fysikens lagar, 0% individuell psykologi. Jag hade gärna sett detta folkmassemomentum riktas åt psykologernas, och produktionens håll istället.
Citera
2021-04-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vad ni vet en massa saker. Jaha, finns det ett "vad hände sen?"

Ja, på SVT play
Citera
2021-04-09, 17:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylin
Fler som tycker att Anton och Sofia känns frikyrkliga?

Jag tänkte det i början, men blir väl lite tveksam inför hans vurm för Björn Rosenström.
Men ja, de känns lite frikyrkliga, men blev skönare och skönare par genom programmet.
Citera
2021-04-09, 17:14
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Att det blev mycket kritik och hat mot Susanna var beroende på att hon utövade förtryck mot Johan. Det är inte ok i en såpa att vare sig män eller kvinnor förtrycker en annan partner.
I Farmen blev tittare upprörda för att en tjej mobbades av en annan tjej. Det var inte heller ok. Och det är inte ok att en kvinna mobbar en man heller.
.)

Vad jag kunde se av sista avsnittet så ville Johan vara kvar i relationen med Susanna. Uppenbarligen så upplevde han sig inte helt förtryckt.

Visst kan man bli lite upprörd, irriterade etc över deltagare, men varför börja näthata någon. Det är ju inte du eller någon annan tittare som utsattes för "förtryck".

Om det uppstår något problem med mobbing e.dyl. borde produktionsteamet ingripa.
Citera
2021-04-09, 17:29
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Jag har varit övertygad sedan jag såg avsnittet där Antons familj satt tillsammans i dubbelsängen i hotellrummet. Flera generationer.

Jag tycker även hans dåliga självförtroende, ”Jag är en femma”, är avslöjande. Typisk frireligiöst mobboffer. Att föräldrarna inte sett till att få hans tänder fixade tyder också på sinnesslapphet.
Citera
2021-04-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Jag har varit övertygad sedan jag såg avsnittet där Antons familj satt tillsammans i dubbelsängen i hotellrummet. Flera generationer.

Jag tycker även hans dåliga självförtroende, ”Jag är en femma”, är avslöjande. Typisk frireligiöst mobboffer. Att föräldrarna inte sett till att få hans tänder fixade tyder också på sinnesslapphet.

Jag tycker Anton ser ganska trevlig ut. Iaf bättre än en femma, men minus för tänderna. Han känns absolut som ett mobboffer som inte har insett att han ser ok ut.
Citera
2021-04-09, 17:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag tycker Anton ser ganska trevlig ut. Iaf bättre än en femma, men minus för tänderna. Han känns absolut som ett mobboffer som inte har insett att han ser ok ut.

Det är tyvärr typisk för de med låg självkänsla. De är egentligen långt bättre än de flesta i hur man beter sig, men har mindervärdeskomplex.

Samma med tjejer i motsvarande situation. Jag gillar inte siffrorna "femma", sexa", sjua" osv., men det är dessa tjejer som är guld. Sofia är därför en "nia" eller "tia".
Citera
2021-04-09, 17:51
Medlem
Ledarens avatar
Kanske nämnts, men känner ni av någon slags abstinens så finns det 6 säsonger av danska versionen på dr.dk

Ha en god weekend!
Citera
2021-04-09, 18:14
Avslutad
Citat:
Vad jag kunde se av sista avsnittet så ville Johan vara kvar i relationen med Susanna. Uppenbarligen så upplevde han sig inte helt förtryckt.

Visst kan man bli lite upprörd, irriterade etc över deltagare, men varför börja näthata någon. Det är ju inte du eller någon annan tittare som utsattes för "förtryck".

Om det uppstår något problem med mobbing e.dyl. borde produktionsteamet ingripa.
Offer för psykisk och fysisk misshandel tappar sitt självförtroende och tror på misshandlaren när denne säger att det är offrets eget fel att han/hon blir misshandlad. Offret vill stanna kvar i relationen för att den tror att den inte är värd mer och att ingen annan kommer vilja vara med denne.
Citera
2021-04-09, 18:18
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Att det blivit så mycket ilska mot Susanna, beror ju på att en kvinna tillåts att domdera helt ologiskt mot en annan person och produktionen låtit det fortgå
Det är läskigt att någon kan ha sån stor intolerans mot en medmänniska (även om nu inte Johan själv fattat vidden av att det inte är acceptabelt), men sen så ser man ju detta program som en inblick i hur par i relationer bör vara för att relationer ska fungera (med expertkommentarer fortgående)
Och då föregår ju inte Susannas agerande som något gott exempel direkt.
Att fullständigt kväva en annan människa/partners sätt att vara och inte ge den utrymme överhuvudtaget är en extremt dysfunktionell relation.
Och visst, det kan hända menlösa tofflar till karlar tillexempel.

Men det är så relationsdödande, att det ska inte visas "som ett exempel" i tv.

Sen visade faktiskt Susanna tendenser av att oavkortat sätta kvinnor på piedestal rent allmänt mot män, på ett rätt läskigt sätt i hennes sätt att vara.

Hon visar tendenser att utgå ifrån att män är skitstövlar oavkortat mot kvinnor.

Tänk er då ett par som kommer till socialen och tvistar om barnet, och hon sitter där som socialsekreterare. Det spelar ingen roll hur bra mannen än är som pappa, hon kommer sluka hela kvinnans version. Och det känns jätteskrämmande.

Snacka om att barnet då kommer att fara illa om kvinnan sitter och ljuger om sin make. Och det kommer inte spela roll hur sympatisk pappan än är,
för kan Susanna köra över en sån sympatisk person som Grävis är, så har hon ju verkligen visat vad hon är kapabel till.

Där har du lite förklaring till att folk känner hat mot Susanna.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-09 kl. 18:23.
Citera
2021-04-09, 18:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Offer för psykisk och fysisk misshandel tappar sitt självförtroende och tror på misshandlaren när denne säger att det är offrets eget fel att han/hon blir misshandlad. Offret vill stanna kvar i relationen för att den tror att den inte är värd mer och att ingen annan kommer vilja vara med denne.

Oj, på pricken. Bra där.
Citera
2021-04-09, 19:07
Medlem
wendy1s avatar
Citat:

Ja lite, men tror inte att dom är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in