2021-04-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
'Ja eller så stavar man det cook och då betyder det faktiskt kock.

Dock uttalas inte cock och cook lika.
Citera
2021-04-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Dock uttalas inte cock och cook lika.
Sant så sant men sa hon verkligen Cock. Kul i så fall men tyvärr missade jag.
Citera
2021-04-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Hon blev väl inte gråtfärdig över håret? Hon sa väl bara att hon får klippa sig om hon inte vill bli förknippad med det, varför skulle Kakan gråta?
För att i stort sett ingen tar henne och andra kulturkrigare på allvar. Och inte lyder de henne och klipper sig. Kolla på det i repris så får du se.
Citera
2021-04-09, 15:11
Medlem
Citat:
Sant så sant men sa hon verkligen Cock. Kul i så fall men tyvärr missade jag.

Jag såg det inte heller men antar att hon sa cock enligt inlägget i den här tråden.

Edit: cock uttalas tydligen som "kåck" på brittisk engelska och "kack" på amerikansk engelska
Senast redigerad av fantomsmurfen 2021-04-09 kl. 15:16.
Citera
2021-04-09, 15:39
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Jahadu att bara nämna Rosa Parks i en fråga är en del av den stora pk-konspirationen. Det är ju ännu löjligare än Kakans gnäll över Linds hår.
Jag beskrev i detalj vad den ska uppmuntra till, du ska göra jobbet själv, gå tillbaka och läs igen eller ta en kvällskurs i basal psykologi

Jag har inte hört någon kakan kommentar, och jag kan inte ens komma på vem Lind är
Citera
2021-04-09, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag beskrev i detalj vad den ska uppmuntra till, du ska göra jobbet själv, gå tillbaka och läs igen eller ta en kvällskurs i basal psykologi

Jag har inte hört någon kakan kommentar, och jag kan inte ens komma på vem Lind är
Amanda Lind. Kulturministern.

Kakan tyckte att all kritik mot Amanda Linds hår, kulturell appropriering och så vidare, är rätt.
Och om Amanda Lind inte gillade det/klarade av att höra kritiken kunde hon väl lika gärna raka av sig håret.

https://sverigesradio.se/artikel/7138899

Citat:
Att som vit person ha dreadlocks ses av vissa som kulturell appropriering.
Citera
2021-04-09, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Om du inte vet vem Lind är så bör du nog vara litet mer ödmjuk i dina kommentarer. Liksom att du inte begrep Kakakans kommentar. På respektive kant är ni lika fåniga.
Senast redigerad av TomP. 2021-04-09 kl. 15:54.
Citera
2021-04-09, 16:10
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Om du inte vet vem Lind är så bör du nog vara litet mer ödmjuk i dina kommentarer. Liksom att du inte begrep Kakakans kommentar. På respektive kant är ni lika fåniga.
jag vet vem Lind är, men jag hade glömt bort inslaget, eftersom jag bara lyssnar på 1 öra, det gör alla sunda tittare på det här programmet av själbevarelesebedrift
Citera
2021-04-09, 16:10
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Jag vet vem Lind är, men jag hade glömt bort inslaget, eftersom jag bara lyssnar på 1 öra, det gör alla sunda tittare på det här programmet av själbevarelesebedrift

jag är ju alltid ödmjuk i mina kommentarer
Citera
2021-04-10, 20:14
Medlem
Citat:
Framför allt är det rejält felfomulerat. "När gick systemet i graven" syftar entydigt på när systemet slutade användas. Det är omöjligt att få det till att det var när beslutet fattades. Det vore lika dumt som att fråga när Göta kanal öppnades och sedan hävda att året när beslutet att börja bygga är korrekt svar.

Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Ja helt sjukt att påstå att 1994 är det rätta svaret. Det är ju som att påstå att någon gick ur tiden när de fick sin cancerdiagnos även om de levde flera år efter det.

Jag håller med, det är fullständigt galet. Ifall betygsystemet fortfarande används har det inte gått i graven utan är i högsta grad aktivt. Jag hade 1-5 skalan 1997.
Citera
2021-04-11, 12:52
Medlem
Han där John är lite speciell. Kan inte sätta fingret på vad han kan vara?
Citera
2021-04-11, 13:18
Medlem
Inte alls fel. 1-5 skalan skrotades 1994. Det var då LPO94 och LPF94 infördes. Man räknar det alltid från när något nytt ersätter. Nya är LGR11 och Gy11 som 2011 kickade ut 94. Men de som redan var i systemet fick ännu IG-MVG. Dock så gick 94an officiellt i graven 2011. Så säger man trots att några elever ännu fick gamla betygen 2012.
Morsan är 1:a lärare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in