2021-04-09, 08:56
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Han är ju vettigast av allihopa! Den enda socialt ärliga personen i laget. Han förstår att han kommer att bli utröstad men är ändå sig själv. Hans enda problem, för vissa människor, är att han är ärlig och det skall man inte vara i Sverige, vilket jag tror att alla icke-PK har lärt sig den hårda vägen. Jag tycker att han är en äkta hjälte, som hellre är ärlig och öppen med sann fakta än siktar på att ljuga och försöka vinna. En förebild för hur många av oss borde vara själva i Sverige 2021.

Varför är man med i Robinson om man inte är där för att vinna?
2021-04-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Varför är man med i Robinson om man inte är där för att vinna?
Varför måste man ljuga för att vinna?
2021-04-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Den där animerade plastön i vinjetten är inte representativ
Lite sen på bollen men kollade nyss alla avsnitt hittills i sträck och läser nu ikapp tråden.

Menar du den avlånga ön som visas i vinjetten? Det är Letonkluppi/Ylikan, en ö längst i öst i Haparanda Sandskärs naturreservat.
2021-04-09, 09:43
Medlem
Tycker det är skevt att ta upp Joanna som bevis att Wrenkler har fel. Wrenkler sa ju till och med att mer mat gäller för en muskelös kvinna. Så han har ju redan visat ett nyanserat tänkande inom ämnet. Man kan heller inte påstå att han inte fattar att det han säger är socialt dumt. Det har han ju själv poängterat i en sync. Där sa han att han visste vad som skulle komma, men han ville ha reaktionerna. Ett troll, alltså. Känns som att vissa tittar selektivt

Att Victoria ska vara blåst, som vissa här och några i programmet sagt, för att hon följer en fiskmås visar ju också på okunskap. Victoria har tidigare bott i min hemstad Kristinehamn, nära Vänern. Där säger man att är man vilse i skogen så ska man följa fiskmåsar. Eftersom de oftast flyger mot Vänern. Hittar man Vänern kan man enkelt komma tillbaka till civilisationen. Simpel logik.
2021-04-09, 09:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
Tycker det är skevt att ta upp Joanna som bevis att Wrenkler har fel. Wrenkler sa ju till och med att mer mat gäller för en muskelös kvinna. Så han har ju redan visat ett nyanserat tänkande inom ämnet. Man kan heller inte påstå att han inte fattar att det han säger är socialt dumt. Det har han ju själv poängterat i en sync. Där sa han att han visste vad som skulle komma, men han ville ha reaktionerna. Ett troll, alltså. Känns som att vissa tittar selektivt

Att Victoria ska vara blåst, som vissa här och några i programmet sagt, för att hon följer en fiskmås visar ju också på okunskap. Victoria har tidigare bott i min hemstad Kristinehamn, nära Vänern. Där säger man att är man vilse i skogen så ska man följa fiskmåsar. Eftersom de oftast flyger mot Vänern. Hittar man Vänern kan man enkelt komma tillbaka till civilisationen. Simpel logik.
Men flyger dom till Vänern borde dom väl lika ofta flyga från Vänern?
2021-04-09, 10:02
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men flyger dom till Vänern borde dom väl lika ofta flyga från Vänern?

Där finns absolut en logik i detta
2021-04-09, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Lagen valde väl vilka som skulle stå kvar sist? Wanker fick inte ens vara med, det hade varit kul att se honom flexa sina ”muskler”. Faktum är att till exempel Joanna skulle kunna bryta av honom på mitten vilken sekund som helst. Det hade varit kul att se honom försöka väcka diskussionen om vem som förbränner mest med henne som skulle knäcka honom i exakt vilken tävling som helst.

Han skulle aldrig vågat ta den diskussionen med henne i sitt lag.

Fan man gillar ändå att Joanna gasar och kör sitt. Är hon en kvinnlig variant av wrenkler???
2021-04-09, 10:26
Medlem
Jag gillar Viktoria, visst hon bidrar kanske inte så mycket i tävlingar och så men hon är ändå underhållande tycker jag. Plus i kanten att hon försöker äta insekter.
2021-04-09, 10:40
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Varför måste man ljuga för att vinna?

Om man har en personlighet som gör det omöjligt att vinna pga gruppen inte står ut med att ha en kvar i laget, trots att man är bra på tävlingar, så måste man nog (tyvärr) "ljuga" för att vinna. Jag säger inte att det är rätt eller fel, men Robinson är ju utöver överlevnadsskills och prestation i tävlingar till väldigt stor del ett socialt spel. Det är ju bara att titta på tidigare säsonger och vilka som har vunnit. Det jag försöker säga är bara att jag inte begriper varför man är med i Robinson om man inte är där för att vinna, och Wrenkler torde väl förstå att han inte kommer vinna om han inte tonar ner sin personlighet. Det behöver inte handla om att ljuga utan snarare att kunna hålla tyst ibland.
2021-04-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Om man har en personlighet som gör det omöjligt att vinna pga gruppen inte står ut med att ha en kvar i laget, trots att man är bra på tävlingar, så måste man nog (tyvärr) "ljuga" för att vinna. Jag säger inte att det är rätt eller fel, men Robinson är ju utöver överlevnadsskills och prestation i tävlingar till väldigt stor del ett socialt spel. Det är ju bara att titta på tidigare säsonger och vilka som har vunnit. Det jag försöker säga är bara att jag inte begriper varför man är med i Robinson om man inte är där för att vinna, och Wrenkler torde väl förstå att han inte kommer vinna om han inte tonar ner sin personlighet. Det behöver inte handla om att ljuga utan snarare att kunna hålla tyst ibland.
Sant!
2021-04-09, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin

Dretlänning?
2021-04-09, 10:59
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Sorry, men ditt exempel bevisar inget, och inte heller det andra du skriver. Johanna har inte större energibehov än vad jag har i vila. Jag har mer muskelmassa av biologiska skäl. Det gäller inte alla, men en ok vältränad kille har högre energibehov än en kvinnlig elitidrottare (i vila).
Det är det frågan handlar om, bara för att du råkar hitta ett undantag ger det dig inte rätt.

Wrenkler är en problemlösare, som tänker logiskt. Han lyfter en rimlig tanke, de andra börjar lipa och kan inte ens förhålla sig till vad han säger på ett rationellt sätt, utan att börja gråta. Det visar på en stor fragilitet och svaghet i gruppen. De är så sammansvetsade och mysiga (bumbibjörnsaktiga som Dennis beskrev det) att de inte kan hantera en liten kritisk tanke utan att bryta ihop.

I laget är Wrenkler och Alex starkast, enligt min bedömning. De andra circlejerkar varandra och har det myyyysigt. Ingen får komma in och säga något obekvämt och störa myyset. Typiskt beta-svenskt, typiskt PK beteende. Pinsamt att se vuxna människor bete sig på det viset, oavsett om Wrenkler skulle ha rätt i sak eller inte.
Precis så. Helt otroligt att man kan bli kränkt av logik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in