2021-04-09, 07:32
Medlem
En annan normal medecin eller vaccin som har död som biverkning hade stoppats direkt.
2021-04-09, 08:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Visst litar jag på Läkemedelsverket, deras godkännande bygger på studierna från fas 3. Efter godkännandet har det kommit fler studier som visat högre effektivitet. Varför skulle jag strunta i de nyare?

Varför skulle du tvivla på den studie som deras godkännande bygger på? För övrigt skulle jag knappast kalla de teorier som presenterats från Storbritannien för studier, utan mer gissningar och antaganden, eller kanske mest fromma förhoppningar, för att inte säga rena fantasier.
2021-04-09, 09:27
Medlem
Fick första dosen Pfizer/BioNTech för 24h sedan. Har haft lite huvudvärk sen igar kväll och självklart en lite ömmande överarm.

Jag är en medelalders man med väldigt bra immunsystem och var i början emot att vaccinera mig.

Anledningen till att jag ända har vaccinerat mig är för att jag arbetar med en del högriskpersoner samt att jag tror att vaccinerade personer kommer kunna resa/röra sig friare i framtiden.
Vad jag förstatt har jag även fatt det bästa vaccinet pa marknaden.

Nu är det bara att vänta och se om det var ett bra beslut eller inte....
2021-04-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Nej. Detta är en myt som fortfarande lever.
Det är ingen myt så länge det inte har motbevisats, intill dess är det en möjlighet. Den exakta orsaken till biverkningen är det ingen som känner till.
2021-04-09, 13:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akulstaz
Fick första dosen Pfizer/BioNTech för 24h sedan. Har haft lite huvudvärk sen igar kväll och självklart en lite ömmande överarm.

Jag är en medelalders man med väldigt bra immunsystem och var i början emot att vaccinera mig.

Anledningen till att jag ända har vaccinerat mig är för att jag arbetar med en del högriskpersoner samt att jag tror att vaccinerade personer kommer kunna resa/röra sig friare i framtiden.
Vad jag förstatt har jag även fatt det bästa vaccinet pa marknaden.

Nu är det bara att vänta och se om det var ett bra beslut eller inte....

Tog för 10 dagar sedan Astras inte ens ömt, absolut noll reaktion. Alla mediciner brukar ha någon verkan, på magen om ingen annat. Doktorn brukar säga, "då vet man att det fungerar"!

Vet inte vad jag ska tro får man vaccinera sig mot betalning ur egen ficka ska jag ta en MRNA vaccin så fort det är möjligt. Astra spruta 2 får jag ju gratis.
2021-04-09, 13:52
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför skulle du tvivla på den studie som deras godkännande bygger på? För övrigt skulle jag knappast kalla de teorier som presenterats från Storbritannien för studier, utan mer gissningar och antaganden, eller kanske mest fromma förhoppningar, för att inte säga rena fantasier.
Hur sjutton fick du det till att jag skulle tvivla på studien Läkemedelsverket har som grund? Har du som hobby att sitta och anta vad andra tycker och tänker?

Teorier? Det är studier gjorda på folk. Inget de suttit och gissat sig fram till. Det är ju befängt. Brukar i andra sammanhang kallas cherry picking, dvs man tror bara på det som passar ens egen åsikt. Knappast objektivt.
2021-04-09, 13:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Hur sjutton fick du det till att jag skulle tvivla på studien Läkemedelsverket har som grund? Har du som hobby att sitta och anta vad andra tycker och tänker?

Teorier? Det är studier gjorda på folk. Inget de suttit och gissat sig fram till. Det är ju befängt. Brukar i andra sammanhang kallas cherry picking, dvs man tror bara på det som passar ens egen åsikt. Knappast objektivt.

Varför tror du inte på de omfattande FAS3-studierna som bland annat Läkemedelsverket grundat sitt godkännande på då?
2021-04-09, 13:57
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tog för 10 dagar sedan Astras inte ens ömt, absolut noll reaktion. Alla mediciner brukar ha någon verkan, på magen om ingen annat. Doktorn brukar säga, "då vet man att det fungerar"!

Vet inte vad jag ska tro får man vaccinera sig mot betalning ur egen ficka ska jag ta en MRNA vaccin så fort det är möjligt. Astra spruta 2 får jag ju gratis.
Jag skulle tro att de flesta av oss äldre inte känner av så mycket om ens något av ett vaccin. Jag hade absolut inga sidoeffekter av influensa- och pneumocockvaccinerna jag tog i november. Vaccinerna har effekt även utan dessa sidoeffekter.
2021-04-09, 13:58
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Varför tror du inte på de omfattande FAS3-studierna som bland annat Läkemedelsverket grundat sitt godkännande på då?
Men sluta. Jag tror på dem. Sluta med dina halmgubbar är du snäll.
2021-04-09, 14:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Men sluta. Jag tror på dem. Sluta med dina halmgubbar är du snäll.

Okej, så vilken skyddseffekt ger Astras vaccin då? Fas3-studierna och den brittiska "studien" kommer ju fram till helt olika slutsatser. Båda kan inte ha rätt.
2021-04-09, 14:15
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Okej, så vilken skyddseffekt ger Astras vaccin då? Fas3-studierna och den brittiska "studien" kommer ju fram till helt olika slutsatser. Båda kan inte ha rätt.
Båda har rätt. Fas 3 mätte risken att insjukna i covid-19 efter 2 doser medan den skotska studiem mätte risken för att hamna på sjukhus efter en dos. Dvs mot risken att insjukna efter 2 doser (60%) respektive mot risken för att dessutom hamna på sjukhus efter en dos (94%).
2021-04-09, 14:25
Medlem
09GRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasektomi
Det är ingen myt så länge det inte har motbevisats, intill dess är det en möjlighet. Den exakta orsaken till biverkningen är det ingen som känner till.

Nej verkligheten är inte som på film. Du dör inte om sjuksyrran glömmer att aspirera och råka trycka in några få ml luft. (Från en som vet)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in