2021-04-09, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det största fabulerandet i tråden står nog du för. ”Esbjörn är en vänlig gammal man”. Har du sett intervjun i TV4? Han är så långt från vänlig man kan komma. En vresig och otrevlig skitstövel skulle jag vilja säga. Dessutom är det ständiga ljugandet ganska respektlöst.

Jag anar att han blir sån där när han är pressad.
Hade jag varit i hans kläder, sålt hus, nej det har jag inte hon lurade mig,varför ska jag in på hemmet nu? Varför får jag inte bo kvar på pensionatet nu??? Snälla snälla snälla.
2021-04-09, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hade jag varit i hans kläder, sålt hus, nej det har jag inte hon lurade mig,varför ska jag in på hemmet nu? Varför får jag inte bo kvar på pensionatet nu??? Snälla snälla snälla.
VEM påstår att han inte får bo kvar på pensionatet???Källa på det?
2021-04-09, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
VEM påstår att han inte får bo kvar på pensionatet???Källa på det?

Biståndshandläggare hos kommunen hade kontaktas för att han skulle få hemtjänst, det får man i eget boende annanstans än på pensionatet.
2021-04-09, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
En liten summa pengar för huset. Det vill säga 3,9 miljoner.
Det är värderat till den summan
2021-04-09, 07:39
Medlem
Citat:
Biståndshandläggare hos kommunen hade kontaktas för att han skulle få hemtjänst, det får man i eget boende annanstans än på pensionatet.
OK tack, han har ju bostad inne i Uppsala,Kan få lagad mat städhjälp etc
2021-04-09, 07:51
Medlem
Citat:
Han har levt i tio år i änkespindelns nät samtidigt som hon har vårdat sin investering. Jag skulle gissa att den som känner sig mest lurad i dagsläget är hon.

Det som avslöjar planen är vad de vidtagit för åtgärder efter försäljningen. De är noga med att Pernroth Lüllmaa ansöker om att bli god man och fullmaktshavare eftersom det skulle ifrågasättas om det blev Majkgård om hon är i besittning av ett testamente.

Annars vore Majkgård som bor med Esbjörn och dessutom i utredningen anges som närmast anhörig vara det logiska alternativet om han verkligen behöver hjälp med sin ekonomi och vardag. Men som god man skulle hon inte få ta emot gåvor och ett testamente skulle med all sannolikhet också bli granskat.

https://nt.se/nyheter/norrkoping/god-man-gjorde-sig-till-miljon-arvtagare-om4093395.aspx
Den gode mannen är 83 år och bor i östra länsdelen. Han var god man för en kvinna bosatt i Norrköpings kommun, som avled i oktober 2015 – en månad innan 90-årsdagen. Kvinnan hade inga legala arvingar och i november fick Kammarkollegiet ta del av en handling som benämndes som testamente. Där framgick att testamentet upprättats och bevittnats av testamenttagaren, som också var förordnad som god man åt kvinnan.

Detta ledde till att Kammarkollegiets arvsfondsenhet lämnade in en stämningsansökan till Norrköpings tingsrätt, med begäran att testamentet ska ogiltigförklaras. Dödsboets behållning, efter skulder på närmare 90 000 kronor för bland annat begravning, bouppteckning och arvode till gode mannen, blev drygt 1 970 000 kronor. Tillgångarna bestod huvudsakligen av aktier och pengar på bankkonton. Lösöret bestod av en chiffonjé, kista och tavla och värderades till 6 000 kronor.
2021-04-09, 08:15
Medlem
Citat:
Det största fabulerandet i tråden står nog du för. ”Esbjörn är en vänlig gammal man”. Har du sett intervjun i TV4? Han är så långt från vänlig man kan komma. En vresig och otrevlig skitstövel skulle jag vilja säga. Dessutom är det ständiga ljugandet ganska respektlöst.

Har du sett Ebba? Eller politiker för övrigt - de har vad man kan talets gåva. De kan hålla masken samtidigt som de vinklar saker, eller utelämnar fakta för få en politisk poäng.

Vissa personer är i allmänhet skickliga på att pruta, vinna en affär mest fördelaktigt osv.
Ebba är en sådan person. Ingen tvekan.

Det sagt - vi vet sedan inte allt som sagts eller gjort,
men det är ju naivt om man INTE rimligen inser att det kan ha förekommit övertalande argumentation.

Esbjörn har rätt att vara en otrevligt vresig skitstövel. Han ser sig som lurad. Vad tänker du ens på?
Han skulle kunna spy galla, säga riktigt fula ord - men säger hon "är ingen dam".
Oj fy. Vad annars?

Ljuger? Hmm. Andra skulle kunna säga förvirrad.
Senast redigerad av Garre74 2021-04-09 kl. 08:43.
2021-04-09, 08:19
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
En historia o två berättelser.

Fabulerandet o vinklandet i Ebbas favör är inget som förvånar längre i denna tråd.

Allt är som vanligt o det är den stora stygga farbror Esbjörn som lurifaxar den stackars lilla blonda o oskyldiga partiledaren Ebba Usch från Kd som säger sig värna om de svaga o de äldre.

Vi säger Usch på dig!

Hans ögon som tittar åt annat håll när han svarar.
Han drar ihop meningar som inte stämmer: satt vi i månskenet med bara tända stearinljus.
(kan inte meningen ordagrant) (augusti eftermiddag)

Just när han säger sånt och tittar åt annat håll när han svarar ger mig att jag frågar en lite rädd femåring vem det var som hade tänt eld på hundkojan. Det var inte jag det var Pelle och jag var inte ens där men jag såg att han hade en stor ask tändstickor som inte fick riktigt plats i min ficka när jag tog den hemma hos mormor.

Hur gör man en ok affär med en femåring då?

Säger man bara - Skriv på här o här o här. Klart! Nu har du sålt din lekstuga till mig för 1 krona.

Sen när lekstugan ska hämtas sitter femåringen där o trumpet säger. Du får inte ta lekstugan.

Då hotar du med att polisen ska komma o ta dig om du inte får som du vill.
2021-04-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Hur gör man en ok affär med en femåring då?

Säger man bara - Skriv på här o här o här. Klart! Nu har du sålt din lekstuga till mig för 1 krona.

Sen när lekstugan ska hämtas sitter femåringen där o trumpet säger. Du får inte ta lekstugan.

Då hotar du med att polisen ska komma o ta dig om du inte får som du vill.

Man gör inte affär med en femåring. För där vet man att det är ett barn.
Man kan då göra affär med barnets förädrar för de vet att lekstugan inte används och att barnet vill ha en cykel istället. Föräldrar tar ett helt annat ansvar.

En 80 åring som pratat om att sälja sitt hus och sagt nej till erbjudanden med mindre pengar och dessutom inte använder sitt hus och det är i ruggigt skick. Nu tackar han nej och trissar upp lite samt att den som köper får städa och röja, inte bara flyttstäd utan mera än så, då har man planering och vet vad man gör men drabbas av pensionatstanten som ärvt andra män tidigare. Det är inte bara ett oj-hoppsan att hon ärvt äldre barnlösa män tidigare och när Esb som är under hennes vingars beskydd säljer så dras det fram RO grupp och gode män och biståndshandläggare mm mm
2021-04-09, 08:43
Medlem
Citat:
Han har levt i tio år i änkespindelns nät samtidigt som hon har vårdat sin investering. Jag skulle gissa att den som känner sig mest lurad i dagsläget är hon.

Det som avslöjar planen är vad de vidtagit för åtgärder efter försäljningen. De är noga med att Pernroth Lüllmaa ansöker om att bli god man och fullmaktshavare eftersom det skulle ifrågasättas om det blev Majkgård om hon är i besittning av ett testamente.

Annars vore Majkgård som bor med Esbjörn och dessutom i utredningen anges som närmast anhörig vara det logiska alternativet om han verkligen behöver hjälp med sin ekonomi och vardag. Men som god man skulle hon inte få ta emot gåvor och ett testamente skulle med all sannolikhet också bli granskat.

https://nt.se/nyheter/norrkoping/god-man-gjorde-sig-till-miljon-arvtagare-om4093395.aspx
Den gode mannen är 83 år och bor i östra länsdelen. Han var god man för en kvinna bosatt i Norrköpings kommun, som avled i oktober 2015 – en månad innan 90-årsdagen. Kvinnan hade inga legala arvingar och i november fick Kammarkollegiet ta del av en handling som benämndes som testamente. Där framgick att testamentet upprättats och bevittnats av testamenttagaren, som också var förordnad som god man åt kvinnan.

Detta ledde till att Kammarkollegiets arvsfondsenhet lämnade in en stämningsansökan till Norrköpings tingsrätt, med begäran att testamentet ska ogiltigförklaras. Dödsboets behållning, efter skulder på närmare 90 000 kronor för bland annat begravning, bouppteckning och arvode till gode mannen, blev drygt 1 970 000 kronor. Tillgångarna bestod huvudsakligen av aktier och pengar på bankkonton. Lösöret bestod av en chiffonjé, kista och tavla och värderades till 6 000 kronor.

"Han har levt i tio år i änkespindelns nät samtidigt som hon har vårdat sin investering. Jag skulle gissa att den som känner sig mest lurad i dagsläget är hon."
Nähe, ni spekulerar inte alls. Näeeeehda.

Hon kör alltså ett race i 10 år samtidigt som det finns levande släktingar kvar, som förmodligen skulle ifrågasätta ett tveksamt testamente.
Men... det är troligt, mer än att Ebba tjatat och övertygat Esbjörn, kört ett vinklat snack för att få köpa?
2021-04-09, 08:47
Medlem
Citat:
Man gör inte affär med en femåring. För där vet man att det är ett barn.
Man kan då göra affär med barnets förädrar för de vet att lekstugan inte används och att barnet vill ha en cykel istället. Föräldrar tar ett helt annat ansvar.

En 80 åring som pratat om att sälja sitt hus och sagt nej till erbjudanden med mindre pengar och dessutom inte använder sitt hus och det är i ruggigt skick. Nu tackar han nej och trissar upp lite samt att den som köper får städa och röja, inte bara flyttstäd utan mera än så, då har man planering och vet vad man gör men drabbas av pensionatstanten som ärvt andra män tidigare. Det är inte bara ett oj-hoppsan att hon ärvt äldre barnlösa män tidigare och när Esb som är under hennes vingars beskydd säljer så dras det fram RO grupp och gode män och biståndshandläggare mm mm

"trissar upp" = 100 000kr. Samtidigt som du tycker rimligt man ska betala "den som köper får städa och röja" för 300 000kr.

hahahhaha - finns ingen botten på hur ni vinklar saker så det passar.

"trissar upp" - ja, det där var mästerligt bud. OJ OJ. HUNDRA TUSEN. WOW. Ebba gick nog knäna, en månad - för det pressande motbudet.

Tack det var roligt!
2021-04-09, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"trissar upp" = 100 000kr. Samtidigt som du tycker rimligt man ska betala "den som köper får städa och röja" för 300 000kr.

hahahhaha - finns ingen botten på hur ni vinklar saker så det passar.

"trissar upp" - ja, det där var mästerligt bud. OJ OJ. HUNDRA TUSEN. WOW. Ebba gick nog knäna, en månad - för det pressande motbudet.

Tack det var roligt!

Glad om jag kan glädja någon sa glädjeflickan :P

Han sa inte bara ja tack goa fröken utan kunde be om mera.
Värderingarna gjorda var inte av för mycket natur inpå knutarna och bilvrak och tunnor
så det var inte bara någon liten lätt tvätta fönstrena och bära ut soppåsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in