2021-04-08, 23:33
Medlem
Jävlar vad kära ni är i Johan allihop. Så fantastisk verkar han inte. Rätt så mesig.

Kul att både Elinor och Susanna träffat nån.

Typiskt idealist läkare att försöka fylla sitt tomrum med att fly till Afrika.
Citera
2021-04-08, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Telegrama
Alla gånger!
Är han inte väldigt lik en annan Anton?

Anton den förste
Citera
2021-04-08, 23:54
Medlem
SkogsKonungs avatar
Fy när man såg Susannas ångest över att hon varit med i programmet och vill ha det ogjort.

Jag tror inte alls det hänger på Johan. Visst de matchade inte men han var inget as.

Nä. Det jobbiga var när programmet började gå. Drevet mot henne har faktiskt varit underligt stort. Visst att nötter på flahsback skriver all möjlig skit. Kan man nog skaka av sig. Men när tom Aftonbladet börjar skriva om hur dålig man är (https://www.aftonbladet.se/a/Gaw2oJ) så är det klart det hela känns som ett stort misstag.

Hon är vuxen och kan omöjligen undgått alla de kommentarer som tidigare deltagare fått. Så hon visste vad hon gav sig in på. But damn, den blicken sa fan mer än tusen ord.
Citera
2021-04-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Fy när man såg Susannas ångest över att hon varit med i programmet och vill ha det ogjort.

Jag tror inte alls det hänger på Johan. Visst de matchade inte men han var inget as.

Nä. Det jobbiga var när programmet började gå. Drevet mot henne har faktiskt varit underligt stort. Visst att nötter på flahsback skriver all möjlig skit. Kan man nog skaka av sig. Men när tom Aftonbladet börjar skriva om hur dålig man är (https://www.aftonbladet.se/a/Gaw2oJ) så är det klart det hela känns som ett stort misstag.

Hon är vuxen och kan omöjligen undgått alla de kommentarer som tidigare deltagare fått. Så hon visste vad hon gav sig in på. Men damn, den blicken sa fan mer än tusen ord.

Susanna sa ju till Expressen att hon fått se avsnitten i förväg och fått möjlighet att kommentera och säga ifrån, men valt att inte göra det. Det är nu när programmet sänts som hon ångrar sig, säkert för att hon inte var beredd på reaktionerna. Det är svårt att känna sympati med henne då.
Citera
2021-04-09, 00:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung

Hon är vuxen och kan omöjligen undgått alla de kommentarer som tidigare deltagare fått. Så hon visste vad hon gav sig in på. But damn, den blicken sa fan mer än tusen ord.
Givetvis vinklades hon till att bli värre än hon antagligen är, men det borde hon rimligen ha förstått från början. Är man feminist, rabiat, hetsig, introvert, tjurskallig eller har töntiga hobbies så kommer tv-produktionen vrida upp det till max.
Hon verkade veta med sig att kom ofta kunde framstå som jobbig och krävande, vad trodde hon själv att tv-produktionen skulle fokusera på?
Jag tycker inte att hon verkar vara en speciellt trevlig person ändå. Men antagligen inte en tredjedel så illa som hon porträtteras.
Men nu är det försent, hon framstår som en 1:a klassens satkärring för hela svenska folket, grattis.
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Susanna sa ju till Expressen att hon fått se avsnitten i förväg och fått möjlighet att kommentera och säga ifrån, men valt att inte göra det. Det är nu när programmet sänts som hon ångrar sig, säkert för att hon inte var beredd på reaktionerna. Det är svårt att känna sympati med henne då.

Precis. Talar ännu mer för det jag skrev. Hon hatade kommentarerna hon fick. Hon blev inte "tuffa humaniorabruden" utan en riktig gnällspik. Hennes prognos var att folk skulle ta hennes parti. När det hela gick åt andra hållet var det inte så kul längre.

Nja, sympati vet jag inte. Som sagt hon visste vad hon gav sig in på. Mer att det var ruskigt tydligt att hon verkligen verkligen ångrade hela projektet. Var lite jobbigt att titta på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Mismatchningen görs ju så det ska bli drama och bra tv, det är lika varje säsong.
Ytterst få par i den svenska versionen som är gifta efter programmets slut.
Jag håller med dig om terapeuterna.

En tredjedel av paren är inte illa. Det är mycket som ska stämma. Förnuftsmässigt kan matchningen vara bra men det ska mer till för att skapa kemi.
Citera
2021-04-09, 00:03
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Blev väldigt förvånad över att både Susanna och Elinor så snabbt hade hittat någon ny. Att Elinor till och med ska flytta ihop med sin känns ju väldigt mycket som om hon snabbt försöker fylla igen hålet som det misslyckade äktenskapet skapade.

Lars känns väl som en person som kommer vara singel resten av livet. Lite desperat att flirta med ett ex.

Hoppas Johan hittar rätt bland högen av beundrare.

Sofia och Anton kommer hålla ihop länge längre, så otroligt söta med sin husbil.

Jag håller inte med om att det är förvånande. Att Elinor flyttar ihop med första bästa kille som gav henne en supergilla på Tinder är bara en lightrepris av säsong två när Matilda, som Edvin dissade efter att hon sagt att hon ville fortsätta, hittade en ny direkt efter.

Att Anton och Sofia döpt skåpfan till "Regnbagsreggad" säger verkligen allt om deras förhållande. De är tillsammans så länge hon känner att hon vill forma honom och ja, han är så formningsbar vilket hon känner sig trygg i. Men egentligen är de inte direkt kära i varandra utan mer i själva förhållandet som sådant. Sofia kunde ha varit vilken söt liten tjej som helst och Anton hade ändå fått känslor. Anton kunde ha varit vilken snäll och lite mer formningsbar kille och hon hade kört på, iaf ett tag till.
Nja, gissar att Sofia kastar in handduken efter några år såvida inte Antons smågrabbar simmar utan skydd för då kör nog båda på ända in i kaklet.

Ja, Lars, till skillnad från Anton (exempelvis) behöver något mer i sitt förhållande och borde fortsätta att söka vidare tills han hittar den rätta (annars får det vara) - hoppas detta program ger han fler möjligheter.
Citera
2021-04-09, 00:13
Avslutad
Oväntat med bara ett nej, jag trodde på fyra nej på förhand. Iofs spelade sen fortsättningen ut sig som jag trodde, jag trodde aldrig på Ellinor o Kaviar.

Det mest sevärda i dagens program var Anton som bjöd på en riktig rökare och erkände i TV att han är rädd för att inte räcka till i sängen. Det var modigt! Kanske att experterna gjorde nåt rätt i alla fall, och fick honom att öppna upp om detta som säkerligen varit en djupt begravd ångestladdad hemlighet. Trollen brukar ju spricka i dagsljus, kan bara hoppas att det bli så för Anton. Jag var imponerad av honom att han valde att berätta.

Det mest plågsamma i dagens program var Johans tillintetgörande av sig själv. Igen. Undrar om hans kompisar skäms när de ser programmet? Jag hoppas det, och att han snart träffar en vettig, varm tjej som han kan få ett fint liv med. (Jag undrar om Johan var rädd att han skulle klippas som en mansgris i programmet och därför gjorde den där sista avbönen med tanke på tittarreaktioner?)

Kaviar trallar vidare och gott så. Han har stigit hos mig i takt med programmet. Ellinor har sjunkit i samma takt. Andas det lite desperation att börja Tindra direkt eller? Jag skulle ha trott att hon som var så djup skulle ta ordentlig tid på sig att landa. Hon kanske inte är så djup?

Slutligen Susanna. Jag hoppas innerligt att hon lär sig något genom att se sig själv genom TVrutan, genom andras ögon. Att hon inte bara avfärdar kritiken hon har fått utan att hon försöker förstå vad det är folk anmärker på i hennes beteende. Annars är det kört för henne, då är hon en katt-tant i vardande.
Citera
2021-04-09, 00:47
Medlem
Övertygad om att Lars hade ett andra brev i fickan som var redo att läsas upp i fall hon hade sagt nej..

"Kära Ellinor..."

Ja... vad tror ni?
Citera
2021-04-09, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Övertygad om att Lars hade ett andra brev i fickan som var redo att läsas upp i fall hon hade sagt nej..

"Kära Ellinor..."

Ja... vad tror ni?

Hahaha! Han hade ju två ark som han prasslade med! Säkert ett alternativ slut ifall hon sagt nej! Han är ju inte dum.
Citera
2021-04-09, 01:05
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi

"Kära Ellinor..."

Ja... vad tror ni?

Han hade nog ett brev. Avslutningen på brevet hade han i huvudet, och det kunde han ändra beroende på vad Elinor sade. Jag tror dock han var ganska säker på att Elinor skulle säga ja.

Det märktes tydligt hur mycket Lars såg ner på tacoparet när dom hade sin lilla pratstund. Han var väldigt opersonlig och kort med dom. Dom är inte vänner på facebook heller. Han är vän med Susanna och Elinor, inte Johan konstigt nog - med tanke på hur han längtande smekte Johans rygg efter deras konversation på herrgården.
Jag är helt enig i att tacoparet skall ses ner på, men han gör ju det på omoraliska och felaktiga grunder. Det handlar bara om att dom har låg status för honom. Lars är en riktigt äcklig typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in