2021-04-08, 21:45
Medlem
EdKempers avatar
Brukar det inte vara ett avsnitt om hur det gick sen?

Edit. Hittade det nu.
Senast redigerad av EdKemper 2021-04-08 kl. 21:48.
Citera
2021-04-08, 21:51
Medlem
Susanna är fascinerande. De enda gångerna hon inte pratar om sig själv, är hur Johan är iv förhållande till henne.

Din det klassiska skämtet om operadivan som efter en lång monolog får ur sig:
- Men nu har vi bara pratat om mig och inget om dig! Så säg vad du tycker du om mig?
Senast redigerad av 25cm-slak 2021-04-08 kl. 22:09.
Citera
2021-04-08, 22:01
Medlem
Telegramas avatar
Anton & Sofia: BILEN, hur gulliga kan de vara?! De har flyttat ihop och det lyser om de båda.

Susanna: så stelt. Kul att hon träffat ny som det kanske funkar med.

Johan: så varm och efterfrågad, heja!

Elinor: hon och Wille från Tinder flyttar ihop! Hej då Lars! Elinor mår gott det syns. Roligt.

Lars: Amanda? Han ler och ler men hon är hans ex. Lite mer allvarlig tror jag.
Citera
2021-04-08, 22:03
Medlem
missDementias avatar
Att Susanna ångrar att hon var med, ger bara ytterligare en bild av hur hon vägrar anpassa sig och växa. allt är andras fel alltid.

Kul med bilen! sånt man tänktpå att kanske göra men aldrig kommer sig för.

johan som får massa tjejjer efter sig förvånar mig inte alls.Många gillar den här typen,stor och stark men ändå snäll.

De andra var väl lite mäh? Kom igen, ge oss känslor
Citera
2021-04-08, 22:03
Medlem
Johan, vilken bra kille. Både manlig och mjuk. Såna killar är bra, som iaf är öppna med vad de tycker. Jag blir misstänksam om en kille har för "bra" åsikter, det brukar kännas som ett spel för galleriet.
Senast redigerad av sockerpumlan 2021-04-08 kl. 22:11.
Citera
2021-04-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Man är för snäll om man glömmer bort sig själv och det gör Johan. En sådan person är ingen du kan lita på när det blåser för han är inte tillräckligt stark för att hantera det.

Det är därför det är så viktigt att folk bygger upp och stärker sig själva. För det är först när man är stark själv som man är förmögen att ta hand om och hjälpa andra på ett tillfredsställande sätt.

Tvärtom! Här fick de fram hans fina trygga sida att han tror på kärleken, att den växer fram, bla bla.

Klart att tjejerna stod i kö!
Citera
2021-04-08, 22:17
Medlem
ANTON
Pojken som växte och blev MAN!
Keep on walking...
Och Gud välsigne dig, Sofia, för att du går vid hans sida.
Senast redigerad av Gregers.Werle 2021-04-08 kl. 22:20.
Citera
2021-04-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Här hittade jag det, letar man låååångt nedåt hittar man första avsnitten sen är det bara att jobba sig uppåt mot avsnitt 26!!! Du behöver programmet qTorrent för att ladda hem dom.

https://eztv.re/search/married-at-first-sight-au
Tack, vad snällt av dig! Kramar till dig.
Citera
2021-04-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Så skriver du bara för att du själv har barn.

Att vilja föröka sig går emot hela konceptet att vara man. Män är fysiskt attraherade av kvinnor. Kvinnor har fortplantningsdrift. Det är ju ett faktum att kvinnor har en biologisk klocka, män har det inte.

Fjanton och andra "män" som vill ha barn vill egentligen ersätta sig själva. Det är ett sätt att signalera sin oduglighet som man. Jag ska inte gå in djupare på det för då blir inlägget för offtopic. Den kunskapstörstande kan gå igenom min inläggshistorik, jag har för mig att jag har skrivit mer ingående inlägg i frågan.

Anton vet att han är misslyckad som man och kuvad i äktenskapet. Det är därför han ser arg ut i fotot jag länkade. Och det är därför Sofia ser missnöjd ut - hur ska hon känna en genuin attraktion till en cuck? Hon inbillar sig att hon är attraherad av honom pga uppdämt trygghetsbehov och barnlängtan. Anton inbillar sig att han är attraherad av Sofia för att han har barnlängtan(extremt omanligt) och för att han blev bränd av sin förra, långt mycket snyggare flickvän. Han anser sig inte förtjäna bättre än Sofia. Precis som Pontus i bonde söker fru inte ansåg sig förtjäna bättre än Lisa(han blev också bränd av sitt ex - lämnad för en yngre hunk).
Fotot avslöjar hur dom egentligen känner. Det är ett väldigt bra foto.

Fjantons busiga och malplacerade lilla uppvisning av sin håriga pojkstjärt var ett sätt att lura sig själv att han har ett uns av manlighet i sig. Typiskt svenskt. Han är verkligen ett praktexempel på den stereotypiska, svenska mesmannen. Inte hjälps han av sitt lika stereotypa, smala och oattraktiva hästansikte. En kvart tillsammans med honom och kvinnorna måste uppsöka läkarvård för centimeterdjupa torrsprickor i underlivet.

Till skillnad från andra så tror jag inte att Ellinor egentligen hade velat säga nej. Lars hade velat säga nej, men samtidigt gillar han maktkänslan i att Ellinor är besatt av honom och han valde att säga ja på ett drygt sätt. Han kommer smutta på Ellinors energi tills hon är den som säger att dom ska skiljas.

Varför är Ellinor besatt av Lars? (FB) Gift vid första ögonkastet och mer ingående (FB) Fråga till kvinnor: Varför dras kvinnor till misär?

Den riktiga behållningen är inte showen som sådan, utan att läsa inlägg som detta.
Senast redigerad av 25cm-slak 2021-04-08 kl. 22:22.
Citera
2021-04-08, 22:21
Medlem
Durochmolls avatar
Blev väldigt förvånad över att både Susanna och Elinor så snabbt hade hittat någon ny. Att Elinor till och med ska flytta ihop med sin känns ju väldigt mycket som om hon snabbt försöker fylla igen hålet som det misslyckade äktenskapet skapade.

Lars känns väl som en person som kommer vara singel resten av livet. Lite desperat att flirta med ett ex.

Hoppas Johan hittar rätt bland högen av beundrare.

Sofia och Anton kommer hålla ihop länge längre, så otroligt söta med sin husbil.
Citera
2021-04-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cushycunning
Herregud. Mer patetiska inlägg än dina går fan inte att hitta din misslyckade jävel.

Ta det lugnt och se det som lyteskomik från en av de som anmälde sig till programmet. Men som av uppenbara skäl vi har läst om här, omedelbart blev bortgallrad.
Citera
2021-04-08, 22:24
Medlem
Jättekul att se Anton och Sofia och deras lilla bil och lilla hund! Synd att Sofia tar illa upp över folks kommentarer, och att de uppfattas som tråkiga. Såg hon inte kritiken mot övriga deltagare? Hon och Anton är ju det lyckliga sagoparet i detta, det lilla drama produktionen fick i hop kring dem är nog produktionen väldigt glada över. Jag hoppas att vi får höra ifrån och se mer av hur det går för dem båda!

Men Susanna med någon ny? Det tror jag var en inhyrd snubbe för att slippa se misslyckad ut. Aldrig att hon hittat en kärlek som det hållit 6 månader med. Nej, det handlade om lite PR för Susanna. Det finns inget lyckligt slut för Susanna.
Susanna gnäller om programmet här och ångrar att hon var med för det var så synd om henne:

Och Ellinor, så bråttom hon hade att flytta ihop i ny lägenhet med ny kärlek. Men å andra sidan, pengar kanske inte är något problem för henne... Hon borde ha tagit lite mer tid på sig att landa efter sitt äktenskap och alla känslostormar. Men jag önskar henne och Tinder-Willy lycka till, och att han orkar med henne.

Lars visar ju en väldigt allvarlig och seriös sida som väljer att åka till Sierra Leone. Hoppas att de är rädda om varandra killarna och inte blir sjuka eller nåt. Lars kommer att hitta rätt kvinna rätt som det är.

Och Johan Grävis, jag är jätteglad att han har så många tjejer som hört av sig, och önskar honom varmt lycka till.

Jag tycker att deltagarna nu bekräftar att produktionen satsade bara på ett välmatchat par, och att det är en del i programiden att mismatcha folk för att få drama och tittarsiffror. Vilka oseriösa terapeuter som ställer upp och leker med folks liv på det här sättet.

Tidigare deltagare om programmet: https://www.gp.se/kultur/kultur/kritiken-mot-gift-vid-f%C3%B6rsta-%C3%B6gonkastet-genom-%C3%A5ren-1.44184121

Per som blev ihopmatchade med golf-Eva:
"En deltagare som inte nåddes av varningen var golvläggaren Per Ryd*gård, som ställde upp i säsong 2. Efteråt har Per berättat att han mått så dåligt av sin medverkan, som han kallar för en mardrömsupplevelse, att han tvingats vara sjukskriven från jobbet. Han erbjöds att få hjälp av SVT-experterna från programmet, men tackade nej och kallade dem för "mina bödlar"."

Bert Perssons blogg där han varnar folk för att söka till Gift vid första ögonkastet:
https://bertsblogg.wordpress.com/2015/04/21/ny-sasong-sok-inte/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in