2021-04-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Nej vad som diskuterades i det här fallet var ju om killen var OND.
Skillnaden på rätt och fel vet han säkerligen om han tänker till lite, men faktum kvarstår är att han blivit manipulierad och driven till att vara med och begå detta.

Och du.. katter är oerhört smarta djur och jag är helt övertygad om att din katt är smartare än sågspånet Victor.
Vem vet hur dum han egentligen är. Han kanske bara spelade dum och i så fall är han ju ganska smart. Då kunde han ju hänga med på CÖs fantastiska plan i all sin oskuldsfullhet. Hur det egentligen var lär vi aldrig få reda på. Okey, VK offrade mycket pengar till CÖ, men det var ju bara kaffepengar jämfört med vad som skulle kunna komma om planen hade gått i lås.
Citera
2021-04-07, 06:51
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Nej vad som diskuterades i det här fallet var ju om killen var OND.
Skillnaden på rätt och fel vet han säkerligen om han tänker till lite, men faktum kvarstår är att han blivit manipulierad och driven till att vara med och begå detta.

Och du.. katter är oerhört smarta djur och jag är helt övertygad om att din katt är smartare än sågspånet Victor.

Jo jag ser honom som varandes en ond människa. Mer tydligt nu efter ha hört bandupptagningarna från TR.
Han ljuger om sin roll, det han påstår i rätten stämmer inte med övrig bevisning.
En väsentlighet: Viktor påstår att Christer hotat att skada hans familj men det finns ingenting någonstans i utredningen något som visar att det skulle finnas anledning till Christers påstådda hot.
Av sms trafik framkommer att rånet planerades uppemot ett år. Av meddelandena framkommer aldrig att Viktor på något sätt var emot det hela, tvärtom. Så varför skulle Christer uttala några sådana hot?
Dessa människor är onda, helt klart. Sedan kan man alltid hävda att man faktiskt känner dessa och då mena att de alls inte är några onda personer. Det är dock en villfarelse, Det är väldigt svårt att verkligen känna och förstå andra människor beroende på att via alla har olika roller i olika situationer. Vad som är den EGENTLIGA personen varierar med rollen.
Man kan nöja sig med att bedöma om en person begått onda handlingar, har den gjort det kan man med fog
anse den ond. Att tro sig kunna finna om det finns eller inte finns en inbyggd ondska i en hjärnfunktioner är en svår uppgift. T.ex Om en person saknar det vi kallar samvete (att känna skuld), är den ond?

Off topic:
Det är snarare regel än undantag att den misstänkta ändrar sin berättelse sedan den läst förundersökningen.
"helt plötsligt minns vad som egentligen hände" En ny berättelse kommer då i domstolen, det förklaras med att man nu hunnit tänka igenom och minns vad som verkligen hände.
Ett jäkla skitsnack! Allvarliga saker som skett minns man alltid. Dessutom, det är väldokumenterat att minnet av en händelse försämras med tiden, inte bara genom tappad information utan även med att ny felaktig information tillkommer.

Beträffande förundersökningar, allmänt.

Ett exemplar av protokollet överlämnat för genomläsning
Resultat av underrättelse mt Ej erinran
Resultat av underrättelse försv Ej erinran

Här meddelar den misstänkte att den inte har något att erinra beträffande det som står i förundersökningen.
MAO, den samtycker till vad som framkommit.

Min personliga uppfattning i detta är att det är något som DOMSTOLEN ska ta till sig.
Om det nu är så att den misstänkte, efter att läst FU bättre minns vad som hände så ska mt
meddela detta till förundersökningsledaren så att nya uppgifter kan kontrolleras innan rättsprocessen sker.
Att INTE komma med en erinran innebär att man inte har något att tillföra och det måste väga tungt i rättsalen.
Citera
2021-04-07, 07:38
Medlem
Att dem 600 lax han blivit blåst på skulle han något att göra med en potentiellt framtida rån att göra herregud ser du ens vad du skriver?
När han började mata ut pengar till Cs fantasivänner hade han ingen aning om något jätterån.
Han är helt enkelt urbota dum och upplurad så på läktaren att hans liv är förstört.
Men förstå mig inte fel, jag tycker inte dugg synd om den blåsta pappskallen.

Att leva med detta och få skämmas resten av livet är ett gott straff åt honom.
Livstid ska han absolut inte ha.
Citera
2021-04-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Jo jag ser honom som varandes en ond människa. Mer tydligt nu efter ha hört bandupptagningarna från TR.
Han ljuger om sin roll, det han påstår i rätten stämmer inte med övrig bevisning.
En väsentlighet: Viktor påstår att Christer hotat att skada hans familj men det finns ingenting någonstans i utredningen något som visar att det skulle finnas anledning till Christers påstådda hot.
Av sms trafik framkommer att rånet planerades uppemot ett år. Av meddelandena framkommer aldrig att Viktor på något sätt var emot det hela, tvärtom. Så varför skulle Christer uttala några sådana hot?
Dessa människor är onda, helt klart. Sedan kan man alltid hävda att man faktiskt känner dessa och då mena att de alls inte är några onda personer. Det är dock en villfarelse, Det är väldigt svårt att verkligen känna och förstå andra människor beroende på att via alla har olika roller i olika situationer. Vad som är den EGENTLIGA personen varierar med rollen.
Man kan nöja sig med att bedöma om en person begått onda handlingar, har den gjort det kan man med fog
anse den ond. Att tro sig kunna finna om det finns eller inte finns en inbyggd ondska i en hjärnfunktioner är en svår uppgift. T.ex Om en person saknar det vi kallar samvete (att känna skuld), är den ond?

Off topic:
Det är snarare regel än undantag att den misstänkta ändrar sin berättelse sedan den läst förundersökningen.
"helt plötsligt minns vad som egentligen hände" En ny berättelse kommer då i domstolen, det förklaras med att man nu hunnit tänka igenom och minns vad som verkligen hände.
Ett jäkla skitsnack! Allvarliga saker som skett minns man alltid. Dessutom, det är väldokumenterat att minnet av en händelse försämras med tiden, inte bara genom tappad information utan även med att ny felaktig information tillkommer.

Beträffande förundersökningar, allmänt.

Ett exemplar av protokollet överlämnat för genomläsning
Resultat av underrättelse mt Ej erinran
Resultat av underrättelse försv Ej erinran

Här meddelar den misstänkte att den inte har något att erinra beträffande det som står i förundersökningen.
MAO, den samtycker till vad som framkommit.

Min personliga uppfattning i detta är att det är något som DOMSTOLEN ska ta till sig.
Om det nu är så att den misstänkte, efter att läst FU bättre minns vad som hände så ska mt
meddela detta till förundersökningsledaren så att nya uppgifter kan kontrolleras innan rättsprocessen sker.
Att INTE komma med en erinran innebär att man inte har något att tillföra och det måste väga tungt i rättsalen.
Långt inlägg och många påpekanden, ändå vet du inte vad de bägge GM heter? Det namnet du skriver nu i tråden C******* + Viktor kan bli väldigt fel. Är du med?
Citera
2021-04-08, 21:49
Medlem
Citat:
Att dem 600 lax han blivit blåst på skulle han något att göra med en potentiellt framtida rån att göra herregud ser du ens vad du skriver?
När han började mata ut pengar till Cs fantasivänner hade han ingen aning om något jätterån.
Han är helt enkelt urbota dum och upplurad så på läktaren att hans liv är förstört.
Men förstå mig inte fel, jag tycker inte dugg synd om den blåsta pappskallen.

Att leva med detta och få skämmas resten av livet är ett gott straff åt honom.
Livstid ska han absolut inte ha.

Ok, är så dags att bli överens med iLivid om något. VK har varit punchig/korkad, inte främst ond. Drivkraften för att delta i rånet var att få tillbaka vad han pungat ut till CÖ och hans hittepå vapenbröder, ca 600 kSek som du skriver.
Tycker dock att VK skulle sitta typ 12-16 år för delaktighet i mordet på Susanne. Har extremt svårt för fotavtrycket i ryggen och att han skulle ha stått som ett handfallet mähä när allt brajat ur då CÖ dragit morteln i huvudet och skurit upp halsen på Lars. Att ensam linda 20 varv gladpack runt en persons huvud som fäktas för sitt liv utan avvärjningsskador är också det mindre troligt.
Citera
2021-04-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ok, är så dags att bli överens med iLivid om något. VK har varit punchig/korkad, inte främst ond. Drivkraften för att delta i rånet var att få tillbaka vad han pungat ut till CÖ och hans hittepå vapenbröder, ca 600 kSek som du skriver.
Tycker dock att VK skulle sitta typ 12-16 år för delaktighet i mordet på Susanne. Har extremt svårt för fotavtrycket i ryggen och att han skulle ha stått som ett handfallet mähä när allt brajat ur då CÖ dragit morteln i huvudet och skurit upp halsen på Lars. Att ensam linda 20 varv gladpack runt en persons huvud som fäktas för sitt liv utan avvärjningsskador är också det mindre troligt.
Jag håller helt med dig. V kom åt helvete för lindrigt undan. Vi vet ju faktiskt inte vem som gjort vad eller hur mycket. När dessa brotten precis kom fram kände jag direkt att den/dom som gjort detta förtjänade livstids fängelse och så känner jag fortfarande. Sen får V sitta i rätten och låta ynklig bäst han vill, jag känner inget medlidande. Dom var 2 och dom planerade det långt tillbaka + inhandlade saker för attacken. Här har begåtts ett stort misstag när man dömer 1. Det är en uppmuntran till att mörda försvarslösa människor i sitt eget hem! Jag lider så med Lars och Suzanne. Hoppas karman biter på exakt samma ställe för dom båda skithögarna!
Citera
2021-04-09, 00:27
Medlem
Undrar vad CÖ tycker om domen ? Han vet ju vad som verkligen hände..
Citera
2021-04-09, 00:34
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Undrar vad CÖ tycker om domen ? Han vet ju vad som verkligen hände..

Han är för efterbliven för att tycka något i vettig mening överhuvudtaget , tror aldrig jag någonsin varken läst eller hört talas om något så idiotiskt som C:s modus operandi.
Citera
2021-04-09, 00:37
Medlem
Han har iallafall fått ett bryskt uppvaknande från kokainruset
Citera
2021-04-09, 00:41
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Han har iallafall fått ett bryskt uppvaknande från kokainruset

Haha ja och det lär komma fler "uppvaknanden" han kan ju testa att spela allan ballan och försöka chefa och sätta sig på folk på kåken. Lär nog inte gå så bra.
Citera
2021-04-09, 00:48
Medlem
Jag tror han kommer att ligga lågt några år...Tror oxå att VK som den radiostyrda drönare han är har kommit mkt billigt undan.
Citera
2021-04-09, 00:52
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Jag tror han kommer att ligga lågt några år...Tror oxå att VK som den radiostyrda drönare han är har kommit mkt billigt undan.

Det tror jag med... Och V lär ha fått sig en rejäl läxa för livet , har han någon hjärna så har han lärt sig något och kommer inte ens gå mot rött hädanefter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in