2021-04-08, 22:25
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strovtog
Flere av trådens veteraner har gitt seg for lang tid siden. Adrtd, Dr.Sniffer, Minnimus, AmunRa... Hyggelig med Monsen tilbake, men vet ikke hvordan jeg skal tolke at de med mest innside tidligst i saken nå er gone.

Jeg vet at flere, som meg, ble drittlei av kranglingen mellom enkelte i tråden. Og enkelte som postet 24/7 med forvirrende budskap (det ble helt taust over natta ... veldig rart ... koronasyk?)
Senast redigerad av Monsen 2021-04-08 kl. 22:30.
Citera
2021-04-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Med all forutgående planlegging er dette verken affektdrap eller kidnapping som gikk galt. Alt for mye klaffet denne dagen og det er ikke tilfeldig.

Det kan jo tenkes og du i likhet med resten av verden har lov til å tro.

Tross alt er det bare 16 % som påstår de ikke har noen religiøs tilnærming som igjen er basert på tro.

Selv politiet tror i denne saken så her er det mange som tror.

Man kan falle ned på en sannsynlighetsanalyse, men det er neimen ikke lett i en sak med så mange og ikke minst avgjørende mangler på fakta.

Din teori er så god som noen annen.
Citera
2021-04-08, 22:26
Medlem
Monsens avatar
Er det ingen her som har lest boka enda?

Edit: Lanseres visst 7. mai...
https://www.gyldendal.no/sakprosa/samtid-og-debatt/loerenskog-mysteriet/p-831243-no/
Citera
2021-04-08, 22:29
Medlem
Monsens avatar
Jeg husker at helt tidlig i tråden, ikke mange ukene etter at AE forsvant, postet AmunRa noe om at alle kom til å bli overrasket når sannheten kom for en dag. Det bygde han/hun på astro-kriminologi. AmunRa, du må fortelle mer! :-)
Citera
2021-04-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg husker at helt tidlig i tråden, ikke mange ukene etter at AE forsvant, postet AmunRa noe om at alle kom til å bli overrasket når sannheten kom for en dag. Det bygde han/hun på astro-kriminologi. AmunRa, du må fortelle mer! :-)
Det ville være oppsiktsvekkende om han vet noe kun gm kan vite. Eiendommelig tøv.
Citera
2021-04-08, 23:49
Medlem
Inntrykket mitt av tråden er at folk kommer og går, gjerne veldig intensivt i noen perioder før de forsvinner helt. Ser du er inne på noen teorier og sikkert har noe inside Balony, men du er ikke den første som kjører på med mystiske spørsmål som gjør folk forvirret.

For å stole på ryktene i det hele tatt må det bli sagt noe i mer detalj som er unike fakta, som for eksempel da Adrdt beskrev hele S4 flere måneder før det kom noe om det i media. Min kilde i media holder kortene tettere til brystet nå enn tidligere, tolker det som at mer sensitiv og viktig informasjon har ankommet mediehusene. Interessant med hemmelighold rundt 09:14, men hvem av TH eller TEH som kommer dårligst ut av det er jeg usikker på...
Citera
2021-04-09, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det ville være oppsiktsvekkende om han vet noe kun gm kan vite. Eiendommelig tøv.

Helt enig, dette er tøvete. "Klarsynte" M. Winge* hadde en høy stjerne hos enkelte brukere, men hva ble resultatet av hans etterforskning? Nå krever jeg at Tassen blir avhørt ved hjelp av en "dyretolk"!
Citera
2021-04-09, 01:49
Medlem
Å løse denne saken her føles som å kjøre i en rund kjøring. Men... jeg tror ve er den sterkeste kandidaten til å være medhjelper. Dette var betingelser th kom med hvis ve ville ha en del av kaka. Alt kommunikasjon hele veien dem i mellom foregår verbalt på futurum. Han har godt informert om th sine planer i forhold til ru.
Jeg vil tro enkleste å parkere bil i garasjen.alt skryt som stod der kan fort flyttes /skyves frem og tilbake.
Citera
2021-04-09, 02:39
Medlem
Hørte på siste episode av krimpodden nå og det var en ting jeg ikke forstod helt.
Han kryptoeksperten de sa at GM må ha kjøpt bitcoins til kommunikasjonen så de kunne være en mulighet for å finne denne transaksjonen.
Men det var vel TH som selv måtte sende de første bitcoinene og så ble de bare gjenbrukt?
Har ikke sett på antall meldinger fra antatt motpart og størrelse på transaksjonene men for at GM må ha kjøpt egne bitcoins så må motparten ha brukt mere bitcoins enn TH og politiet?
Citera
2021-04-09, 03:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hørte på siste episode av krimpodden nå og det var en ting jeg ikke forstod helt.
Han kryptoeksperten de sa at GM må ha kjøpt bitcoins til kommunikasjonen så de kunne være en mulighet for å finne denne transaksjonen.
Men det var vel TH som selv måtte sende de første bitcoinene og så ble de bare gjenbrukt?
Har ikke sett på antall meldinger fra antatt motpart og størrelse på transaksjonene men for at GM må ha kjøpt egne bitcoins så må motparten ha brukt mere bitcoins enn TH og politiet?
Det han sa som var mer interessant var at fordi bitcoin ligger åpent (imotsetning til monero), så kan hvem som helst opptre som motpart (meg og deg), uten at politiet kan se forskjell på oss og den virkelige motparten.
Citera
2021-04-09, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det han sa som var mer interessant var at fordi bitcoin ligger åpent (imotsetning til monero), så kan hvem som helst opptre som motpart (meg og deg), uten at politiet kan se forskjell på oss og den virkelige motparten.

Det har vært kjent hele tiden så hva var interessant med det?
Citera
2021-04-09, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det har vært kjent hele tiden så hva var interessant med det?
Monero ble krevd fordi formålet var drap og ikke kidnapping. Vi velger frihet fremfor penger. Mao var penger ikke formålet. Det ser man også i etterfølgende kommunikasjon med kidnapper. Klarer politiet å nøste opp id tyveriet kan korthuset rase. Sporene peker mot Oslo og ikke utlandet. Her har vi med gjerningsmenn bosatt på østlandet. Vet ikke hva som kom ut av politiets rassia på adressen i oslo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in