2021-04-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telegrama
Vad hände? Såg inte säsongen.

Två deltagare som matchats ihop med andra dök upp på återträffen som ett par. Oerhört patetiskt faktiskt eftersom det så uppenbart var ett desperat försök att få uppmärksamhet.
Citera
2021-04-08, 17:29
Medlem
dialektikers avatar
YES, att Johan slapp Susanna.
Även om det var hon som nobbade honom.
Han har gjort god reklam för sig i programmet.
Hoppas snälla kvinnor står på kö.

Susanna drog nitlotten genom att visa upp sig i programmet.
Blir mycket förvånad om hon hittar någon framöver.

Ta bara den där goa killen som var ihop med rosa håret Elina förra säsongen.
Honom blev tittarna också kära i genom rutan.
Och honom har jag minsann sett tillsammans med en söt tjej i Stockholm
Även han blev nobbad av Elina.

Stort lycka till, till Johan. Du är en god sexbomb, men kanske lite väl foglig.
Ta inte en tjej som kör med dig för mycket.

Edit: Albin hette han, ja, som blev nobbad av Elina. Den här söta tjejen såg jag att han bor tillsammans med på Ratsit https://www.facebook.com/lena.bleckberg

All lycka till även till Johan nu.
Senast redigerad av dialektiker 2021-04-08 kl. 17:35.
Citera
2021-04-08, 18:19
Medlem
aisha51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HongKung
Är det bara jag som tycker att Johan är lite lik Mattias Karlsson, SD?
Nej, jag tycker det också och har hört det av flera på jobbet.
Citera
2021-04-08, 18:19
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ha ha ha

Vilket trams. Vare sig du är man eller kvinna så vill du föröka dig. De som är 18+ och inte vill ha barn har inte växt upp och är pojkar eller tjejer.

Så skriver du bara för att du själv har barn.

Att vilja föröka sig går emot hela konceptet att vara man. Män är fysiskt attraherade av kvinnor. Kvinnor har fortplantningsdrift. Det är ju ett faktum att kvinnor har en biologisk klocka, män har det inte.

Fjanton och andra "män" som vill ha barn vill egentligen ersätta sig själva. Det är ett sätt att signalera sin oduglighet som man. Jag ska inte gå in djupare på det för då blir inlägget för offtopic. Den kunskapstörstande kan gå igenom min inläggshistorik, jag har för mig att jag har skrivit mer ingående inlägg i frågan.

Anton vet att han är misslyckad som man och kuvad i äktenskapet. Det är därför han ser arg ut i fotot jag länkade. Och det är därför Sofia ser missnöjd ut - hur ska hon känna en genuin attraktion till en cuck? Hon inbillar sig att hon är attraherad av honom pga uppdämt trygghetsbehov och barnlängtan. Anton inbillar sig att han är attraherad av Sofia för att han har barnlängtan(extremt omanligt) och för att han blev bränd av sin förra, långt mycket snyggare flickvän. Han anser sig inte förtjäna bättre än Sofia. Precis som Pontus i bonde söker fru inte ansåg sig förtjäna bättre än Lisa(han blev också bränd av sitt ex - lämnad för en yngre hunk).
Fotot avslöjar hur dom egentligen känner. Det är ett väldigt bra foto.

Fjantons busiga och malplacerade lilla uppvisning av sin håriga pojkstjärt var ett sätt att lura sig själv att han har ett uns av manlighet i sig. Typiskt svenskt. Han är verkligen ett praktexempel på den stereotypiska, svenska mesmannen. Inte hjälps han av sitt lika stereotypa, smala och oattraktiva hästansikte. En kvart tillsammans med honom och kvinnorna måste uppsöka läkarvård för centimeterdjupa torrsprickor i underlivet.

Till skillnad från andra så tror jag inte att Ellinor egentligen hade velat säga nej. Lars hade velat säga nej, men samtidigt gillar han maktkänslan i att Ellinor är besatt av honom och han valde att säga ja på ett drygt sätt. Han kommer smutta på Ellinors energi tills hon är den som säger att dom ska skiljas.

Varför är Ellinor besatt av Lars? (FB) Gift vid första ögonkastet och mer ingående (FB) Fråga till kvinnor: Varför dras kvinnor till misär?
Citera
2021-04-08, 18:49
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Word.

Jag skulle inte klara av att ha Ellinor som tjejkompis, inte ens en dag, trots att jag också är tjej, anser nog ändå att hennes sk kvinnlighet inte består av kvinnliga drag, hon är bara egotrippad, oplanerad och van att leva ut sina impulser och känslor. Jag tror att Lars blev besviken ganska direkt och därför försökt le för mycket och ansträngt för att hålla stämningen uppe. Egentligen är han bara djupt ointresserad av hennes sällskap och vill ha en vanlig tjej som kan hantera logiska resonemang
och inte bara är impulsstyrd.
Har jag möjligen kommit Upp-och-ner-vända värden?

Så intressant att kvinnliga drag enligt dig är att hantera logiska resonemang (jag tror kanske att du refererade till dig själv, undantaget som bekräftar regeln )
och hur det låter på dig som manliga drag skulle vara förknippat med egotrippad, oplanerad och van att leva ut sina impulser och känslor? eller finns det två kvinnotyper? som skiljer sig från mannen på två olika sätt, det tror jag inte...
Citera
2021-04-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
YES, att Johan slapp Susanna.
Även om det var hon som nobbade honom.
Han har gjort god reklam för sig i programmet.
Hoppas snälla kvinnor står på kö.

Susanna drog nitlotten genom att visa upp sig i programmet.
Blir mycket förvånad om hon hittar någon framöver.

All lycka till även till Johan nu.

Frågan är om hon inte passat bättre med han läkaren?
Citera
2021-04-08, 19:18
Medlem
Telegramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Skulle inte tro det. Hon passade inte med någon. Hon behöver hem och fundera över vad hon lärt sig av Johan.
Citera
2021-04-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Läkaren var väl inte en skogshuggartyp som Susanna ville ha?!

Vad fina Elinor och Lars var när de valde varandra.
Vågar man tro att det håller?

Anton och Sofia är klockrena tillsammans och önskar dem all lycka till.

Susanna tycker jag missade en väldigt fin man, kärleken kan växa fram också vilket han förstår men inte hon. Johan är ju ett kap, trygg, rolig, genuin.
Citera
2021-04-08, 19:44
Medlem
spückos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ha ha ha

Vilket trams. Vare sig du är man eller kvinna så vill du föröka dig. De som är 18+ och inte vill ha barn har inte växt upp och är pojkar eller tjejer.

Du vet att det finns vuxna, både män och kvinnor, som frivilligt valt bort barn va?

OnT: Sötast i finalavsnittet var ju susannas mormor.
Citera
2021-04-08, 20:13
Medlem
Telegramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Du vet att det finns vuxna, både män och kvinnor, som frivilligt valt bort barn va?

OnT: Sötast i finalavsnittet var ju susannas mormor.

Ja gammal och klok.
Citera
2021-04-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ja gammal och klok.

Nja inte så klok kanske?
Susanna lyssnade ju på hennes råd.
Fjärilar i magen då är det nåt att satsa på.
Om inte så gå.
Nej med livserfarenhet vet man att den känslan kan bara bedräglig. Kärlek är nåt man bygger upp tillsammans. Det handlar inte om magpirr eller kåtslag. Lilla söta mormor har fel.
Citera
2021-04-08, 20:29
Medlem
Citat:
Ja gammal och klok.

Klok?

Tycker hennes råd var oerhört banalt. Det var inte ens ett råd. Varför har hon inte lärt Susanna om att ha överseende med sin partner och att vara lojal? För det måste mormorn onekligen ha varit själv. Istället pratade mormor som en naiv tonåring. Susanna har hon varit med och uppfostrat till en kvinna som är totalt oförmögen att vara i en relation med en man.

Av någon märklig anledning inbillar sig folk att människor är kloka bara för att de är gamla. Men om de inte har utmanat sig själva är de inte klokare än en hyffsat ambitiös 25-åring.
Senast redigerad av avec 2021-04-08 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in