2021-04-08, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Om jag skulle ta livet av mig så skulle jag lämna ytterdörr olåst för att underlätta för ev. oroliga.

Okej, jag tänker att de oroliga har i alla tider lyckats komma in och fått hjälp t.o.m. polisiärt. Fast vet int'?
Citera
2021-04-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det finns många mord som aldrig upptäcks p.g.a. att de skickligt maskerats som självmord.
Stämmer!
Citera
2021-04-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
DA hade nog lärt sig dölja ett eventuellt dåligt psykiskt mående inte minst p.g.a. sitt yrke. Dessutom är han man vilket också ökar risken för mentaliteten "inte visa svaghet utan bara bita ihop och fortsätta" istället för att söka hjälp. Vidare kommer väl hans familj från en kultur där psykisk ohälsa och självmordstankar är något skamligt? Jag tänker då p.g.a. muslimers tro att de som begår självmord hamnar i helvetet.

Jag tror att självmord är möjligt men att familjen inte vill tro det. Vilket är förståeligt.
Jag har följt otaliga försvinnanden och i 98 % av fallen framkommer det antingen under själva söket eller efter man funnit den försvunne att den mått dåligt, gått på någon drog, hamnat i dåligt sällskap, psykiska problem eller något annat tecken på att något var fel vilket också gör det någonlunda enkelt att räkna ut vad som har hänt. Men i detta fallet är det precis tvärtom och hans egna mamma har själv sagt att han har inte försvunnit frivilligt. Antingen tillhör han dessa 1-2 % som begår självmord utan några som helst förvarningar, eller så är det omycka eller mord. Att inte en enda gång yppa till någon under sina 31 år att något är fel är inte vanligt vad än andra anser om det. Att det inte finns ett enda tecken på 31 år ÄR ovanligt, punkt!
Citera
2021-04-08, 14:47
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag har följt otaliga försvinnanden och i 98 % av fallen framkommer det antingen under själva söket eller efter man funnit den försvunne att den mått dåligt, gått på någon drog, hamnat i dåligt sällskap, psykiska problem eller något annat tecken på att något var fel vilket också gör det någonlunda enkelt att räkna ut vad som har hänt. Men i detta fallet är det precis tvärtom och hans egna mamma har själv sagt att han har inte försvunnit frivilligt. Antingen tillhör han dessa 1-2 % som begår självmord utan några som helst förvarningar, eller så är det omycka eller mord. Att inte en enda gång yppa till någon under sina 31 år att något är fel är inte vanligt vad än andra anser om det. Att det inte finns ett enda tecken på 31 år ÄR ovanligt, punkt!
Du slänger dig med helt påhittade siffror. 98% är nog snarare procent av dina fibrer i kroppen som önskar att detta är ett mord.
Och vad har Deniz 31 år i livet att göra med någonting? Rimligtvis är man inte deprimerad/nedstämd sedan födseln.
Citera
2021-04-08, 14:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Varken hans morsa eller farsa är tillförlitliga, de har foliehattsteorier om vad som hänt Deniz.
Citera
2021-04-08, 14:51
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du har helt rätt, såklart.
Det är uppenbart självmord, och vi kommer inte få veta ett skit mer om inte nån från familjen kläcker ur sig nåt.
Polisen arbetar ALLTID under sekretess när dom bedriver en förundersökning.
Kallas för förundersökningssekretess och ytterst ytterst sällan berättar polisen nåt från sin förundersökning. Vi får samma standardsvar varenda gång, men nån enstaka gång så ger dom nåt lite extra men det är extremt ovanligt.
Polisen har ingen skyldighet alls att lämna ut nåt, utan allt arkiveras och glöms bort.
Och i detta fall så kommer inte ett enda dokument komma ut.
Det får tråden leva med.
Deniz tog sitt liv och det är bara att acceptera.

Vi lär aldrig få veta vad som hände.

Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Ja. Man undrar vilken explosion som brinner med 6 km i timmen. Haha.

Skrev fel där i hastigheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Galea
Vad var det som orsakade hans död, har inte riktigt hunnit uppdatera mig.

Det spekuleras om sprängning då kroppen tydligen inte skulle varit intakt.

Då skulle jag som jägare kunna ge exempel på vad rävar kan ställa till med på mycket kort tid. Det har hänt att Olle råkat skjuta djur av misstag som inte är tillåtna. Grävt ned slaktrester och bara ett par veckor senare har rävar grävt upp allt och spridit ut alla ben runtomkring. Då pratar vi inte marsvin eller andra smådjur.

Vad skulle dom inte kunna ställa till med när dom hittar en människokropp. Men sådant kan polisen enkelt konstatera med att leta krutrester på kläderna. Det kan ju vara en kombination.
Citera
2021-04-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Din teori låter vettig! Men det är ingen som gått ut i media vad jag vet om att det var olåst. Jag tror det är nåt hittepå rykte som inte är sant? Jag följer DZ fallet på flera sidor

Vilka andra sidor?
Citera
2021-04-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du slänger dig med helt påhittade siffror. 98% är nog snarare procent av dina fibrer i kroppen som önskar att detta är ett mord.
Och vad har Deniz 31 år i livet att göra med någonting? Rimligtvis är man inte deprimerad/nedstämd sedan födseln.
Nej, det är inte påhittade siffror, av alla de otaliga försvinnanden jag följt och det rört sig om självmord så har man fått indikationer av något slag att något varit fel
Citera
2021-04-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Varken hans morsa eller farsa är tillförlitliga, de har foliehattsteorier om vad som hänt Deniz.

Har du fler foliehattar att presentera, hans bror, syskon, bäste vännen H som varit i media, andra vänner, bekanta, kollegor, grannar m.fl. ? Har någon någonstans pekat på att han skulle ha varit deppad, missnöjd med någonting i sitt liv?
Vill gärna att du nämner några till, är ärligt nyfiken. Eller du kanske var närvarande när det hände och vet helt säkert?
Citera
2021-04-08, 16:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Nej, det är inte påhittade siffror, av alla de otaliga försvinnanden jag följt och det rört sig om självmord så har man fått indikationer av något slag att något varit fel
Visst är det påhittade siffror. 98% pyttsan. En majoritet kanske.

Men då ska du fundera en släng på varför dessa försvinnanden får en tråd på flashback från första början, då det försvinner tusentals människor varje år i Sverige. Flashback ger en ingen bra inblick i hur suicidala människor kan tänka och fungera, för det behöver du studera ämnet på annat håll.
Citera
2021-04-08, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbiisbabbas
Vilka andra sidor?

Jag har personligen följt Deniz´försvinnande från allra första början, när kroppen sedan hittades
så flyttades tråden till Uppklarade försvinnanden, se länk nedan.

Man måste vara inloggad för att kunna läsa och deltaga i den tråden:

(FB) Officeren Deniz Arda försvunnen i Stockholm sedan 2020-11-12

Försvunna personer > Uppklarade försvinnanden

Vilka andra sidor skribenten syftar på, kanske h*n själv kan svara på!

Det har ju varit stor aktivitet och deltagande i sidan på Facebook som Deniz´bror och kollegor
skapade sedan Deniz försvann.
Citera
2021-04-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

Man kan fråga sig om det för mycket begärt att som medmänniska visa hänsyn och respekt
till en familj som förlorat en högst älskad son och bror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in