2021-04-08, 14:03
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...Banjul?

Rätt svar! Frågan över till dig!

Som pris en veckas charter vid Cape Point: Så här ser det ut där, var där för en del år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=N45Wsy0b3MU

Rekommenderar Gambia att turista i , vänliga människor, härliga stränder, god mat och inte så långt att flyga som till många andra vinsterdestinationer.

1 Har en triumfbåge rest till Yahya Jammehs militärkupps ära.

2 Samme ledare påstod sig kunna bota HIV

3 Minareterna i Kung Fahd moskén är stadens högsta byggnader

4 Hetter från början Bathurst

5 Många äldre västerländska kvinnor går på mansjakt i staden och dess omgivningar.

7 Albert market känd gatumarknad i staden, tidigare funnits slavmarknad, nu marknad för västerländska kvinnor som letar unga gambianska män.

8 Kunta Kinte påstås komma från en by inte långt från Banjul. Har själv åkt en flodtur på Gambiafloden besökt byn och slavfortet James Island.
Citera
2021-04-08, 14:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Rätt svar! Frågan över till dig!

Som pris en veckas charter vid Cape Point: Så här ser det ut där, var där för en del år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=N45Wsy0b3MU

Rekommenderar Gambia att turista i , vänliga människor, härliga stränder, god mat och inte så långt att flyga som till många andra vinsterdestinationer.

1 Har en triumfbåge rest till Yahya Jammehs militärkupps ära.

2 Samme ledare påstod sig kunna bota HIV

3 Minareterna i Kung Fahd moskén är stadens högsta byggnader

4 Hetter från början Bathurst

5 Många äldre västerländska kvinnor går på mansjakt i staden och dess omgivningar.

7 Albert market känd gatumarknad i staden, tidigare funnits slavmarknad, nu marknad för västerländska kvinnor som letar unga gambianska män.

8 Kunta Kinte påstås komma från en by inte långt från Banjul. Har själv åkt en flodtur på Gambiafloden besökt byn och slavfortet James Island.

Thanx! Verkar nice - ska övervägas, så snart den här jeflva coronan lagt sig...

Måste tyvärr av tidsskäl ad liba en som vi hoppas inte blir alltför lökig...

1) Extralead för notoriska trådföljare - kommer på inte allmän, snarare enskild, begäran.

2) Usch - herrejävlar vad det blåser! Hur mkt blåser det här? Det kan man undra.

3) Vi får hoppas blåsten får iväg all rök. Nä just det, han avled för några år sedan.

4) Vi ska söderut, i dubbel bemärkelse.
'
Citera
2021-04-08, 14:48
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Thanx! Verkar nice - ska övervägas, så snart den här jeflva coronan lagt sig...

Måste tyvärr av tidsskäl ad liba en som vi hoppas inte blir alltför lökig...

1) Extralead för notoriska trådföljare - kommer på inte allmän, snarare enskild, begäran.

2) Usch - herrejävlar vad det blåser! Hur mkt blåser det här? Det kan man undra.

3) Vi får hoppas blåsten får iväg all rök. Nä just det, han avled för några år sedan.

4) Vi ska söderut, i dubbel bemärkelse.
'

Satsar på ett riktigit långskott. Grytviken, Sydgeorgien. Långt söderut och syd i dubbel bemärkelse, blåser nog rätt mycket där. Det där med rök kan jag dock inte få att passa in.
Citera
2021-04-08, 15:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Satsar på ett riktigit långskott. Grytviken, Sydgeorgien. Långt söderut och syd i dubbel bemärkelse, blåser nog rätt mycket där. Det där med rök kan jag dock inte få att passa in.

Geografiskt långt ifrån, men...

4b) ...men prefixet "Syd" på det lokala språket leder oss närmare.
Citera
2021-04-08, 18:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
5) En av ovan är en sportledtråd.
Citera
2021-04-09, 18:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
In träder helgen och oavsett om det är groggar eller zopiklon/Tramadol-mixar som grumlar våra sinnen tycker jag nivån - utan att göra give-aways! En jävla avvägning! - bör helganpassas här...

5b) "Sportledtrådsmannen" har figurerat här tidigare - då var det Manila jag var ute efter.
Citera
2021-04-09, 18:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
6) Landets förlorande president tog i senaste valet staden med 62 procent (hade själv gissat på 65-70...).
Citera
2021-04-09, 18:50
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
6) Landets förlorande president tog i senaste valet staden med 62 procent (hade själv gissat på 65-70...).

Via Smokin' Joe till Beaufort, South Carolina?
Citera
2021-04-09, 18:55
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Via Smokin' Joe till Beaufort, South Carolina?

Där blåste (Beaufort-skalan) rätt svar in, snyggt! Det enda mer som kanske tarvar förklaring är den "enskilda begäran"; är då DeValera efter att jag i tät följd kört Raleigh och Charlotte efterlyste något i South Carolina....

En stor punchbaserad (klurig jäkel du har i "Historia"... ) grogg samt frågan till Biling!
Citera
2021-04-09, 19:11
Medlem
Citat:
Där blåste (Beaufort-skalan) rätt svar in, snyggt! Det enda mer som kanske tarvar förklaring är den "enskilda begäran"; är då DeValera efter att jag i tät följd kört Raleigh och Charlotte efterlyste något i South Carolina....

En stor punchbaserad (klurig jäkel du har i "Historia"... ) grogg samt frågan till Biling!

Man tackar, yummy! Ja, den är lite halvlurig Återkommer strax med en ny stad!
Citera
2021-04-09, 19:19
Medlem
Nytt resmål:

1) LED.

2) Ett riktigt idiot-ställe är populärt, och rekommenderars till och med på svenska Wikipedia-sidan.

3) Har namne i the Sunshine State.
Citera
2021-04-09, 19:37
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Nytt resmål:

1) LED.

2) Ett riktigt idiot-ställe är populärt, och rekommenderars till och med på svenska Wikipedia-sidan.

3) Har namne i the Sunshine State.

Sorry för OT emedan ingen gissning, men (med tanke på trådens historik) fan vad jag garvade inombords när jag på Floridas östkust hittar ett litet "Melbourne"!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in