2021-04-08, 08:45
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akessons-krav-pa-ulf-kristersson-infor-valet/
Gissar att det är samma information i denna länk. Inga nyheter eller mer specifikt än vi redan visste. Däremot att "SD helst vill sitta i regering" var nytt för mej. Har aldrig hört nåt om det från Jimmie. Enbart om ministerposterna. Kanske krävs att sitta i regering för att få en ministerpost? Låter logiskt i mina ologiska öron.
Har man ministerpost så är man naturligtvis med i regeringen. Det går inte ha en ministerpost och stå utanför. En ministerpost är per definition en del av regeringen.
2021-04-08, 10:15
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Uppåt i Novus. Samma utveckling som i Sentio M backar lite SD framåt. S fortfarande störigt högt.
https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

V 9,5 %
S 27,6 %
MP 4,5 %
C 8,4 %
L 2,9 %
M 22,6 %
KD 4,2 %
SD 18,7

SD största parti bland Männen. Skillnaden mellan könen mer polariserad än någonsin. Vakna töser för i helvete!!

Så himlans tragiskt. Vart ska detta leda någonstans för framtida förhållanden? Man lär ju inte kunna diskutera politik i alla fall.

Men det är nog saker som i Filipstad som kommer få många kvinnor att ändra sig. SD fick en rejäl boost från kvinnor när Karolin Hakim mörkades, men sånt glöms fort verkar det som.

Tror det största problemet är att kvinnor i större utsträckning än män har många vänner och bekanta som är utländska. De tror säkert att deras kompisar kommer bli utvisade om SD tar makten. Ack så fel de har, om deras kompisar sköter sig då och gör rätt från sig.

Men såklart väldigt positivt att vi är störst bland män.

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1380032658420465666

Kolla hela 32.3% har S för kvinnor
Senast redigerad av Haddock93 2021-04-08 kl. 10:22.
2021-04-08, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Så himlans tragiskt. Vart ska detta leda någonstans för framtida förhållanden? Man lär ju inte kunna diskutera politik i alla fall.

Men det är nog saker som i Filipstad som kommer få många kvinnor att ändra sig. SD fick en rejäl boost från kvinnor när Karolin Hakim mörkades, men sånt glöms fort verkar det som.

Tror det största problemet är att kvinnor i större utsträckning än män har många vänner och bekanta som är utländska. De tror säkert att deras kompisar kommer bli utvisade om SD tar makten. Ack så fel de har, om deras kompisar sköter sig då och gör rätt från sig.

Take it easy! Jag förvarnade för någon dag sedan att Novus är ettf riktigt skitinstitut som går MAKTENS ärenden. Nu tvingades dom släppa upp SD något men jag anar FEJK. Jag blir så arg. Jag tror du förstår att något är mycket ruttet med Novus.

Min minnesbild av Novus genomgående är att dom mycket gärna trycker ned SD och förra mätningen tog dom alla chanser att riktigt förnedra SD.

Aj vad jag blivit TRUMPIG. Ett resultat är nog rätt här och det är att vi aldrig blir av med MP. Beträffande M kan man säga att dom har en svacka på en ganska hög nivå.

Att SD går framåt just nu kan vi vara överens om.
2021-04-08, 10:36
Medlem
BIB3ls avatar
Värt att notera är att (SD) trots allt är tredje största parti, efter (S) och (M), bland kvinnor.

Före såväl (C) som (V).

2021-04-08, 10:41
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Take it easy! Jag förvarnade för någon dag sedan att Novus är ettf riktigt skitinstitut som går MAKTENS ärenden. Nu tvingades dom släppa upp SD något men jag anar FEJK. Jag blir så arg. Jag tror du förstår att något är mycket ruttet med Novus.

Min minnesbild av Novus genomgående är att dom mycket gärna trycker ned SD och förra mätningen tog dom alla chanser att riktigt förnedra SD.

Aj vad jag blivit TRUMPIG. Ett resultat är nog rätt här och det är att vi aldrig blir av med MP. Beträffande M kan man säga att dom har en svacka på en ganska hög nivå.

Att SD går framåt just nu kan vi vara överens om.

Jo men jag håller med om att Novus är det institut jag litar på minst, just eftersom det är statsmedia som rapporterar det. Däremot måste de också gå upp för SD för att inte vara för genomskinliga. Sen vill nog inte statsmedia att folk hör om SDs framgångar, speciellt i statsmedia som de flesta svenskar faktiskt fortfarande lyssnar på tyvärr.

Jag inväntar Demoskop för en mer rättvis dom, men trenden är tydlig och det är uppåt för SD och Åkesson. Precis som Sentio visar.
Senast redigerad av Haddock93 2021-04-08 kl. 10:49.
2021-04-08, 10:50
Medlem
longbow4ys avatar
Intressant i väljarbarometerns analys är att de två ytterligheterna är män i glesbygd som röstar SD och kvinnor i storstäder som röstar MP och V.

Mina två cent:
Det verkar som det är snarlika drivkrafter helt utanför politiken som skapar denna polaritet.

Trendkänsliga kvinnor i städer som använder politisk ståndpunkt som en form av modeaccessoar för att profileras sig i sitt sociala umgänge. Det är moderiktigt inne att vara med i vissa partier. Politiskt korrekt. Det krävs inte mycket personligt mod för att bekänna sig själv till de "goda". Och vill man utmana sin modemedvetna umgängeskrets kan man alltid vara lite mer radikal men fortfarande inte ifrågasatt för sina åsikter. Det märkliga är att dessa uppfattar sig som modemedvetna men är den grupp som är mest slav under ett mode de inte vågar utmana. Och de är detta i grupp då de inte vågar ha egna åsikter.

Männen på landet skiter helt i mode och trender utåt sett utan väljer parti efter åsikt. MEN det finns knappt någon man på landet som inte tycker det är kul att reta upp modenissar från storstäderna.
Det är alltså ett form av mode att vara emot de som följer mode och storstadstrender. Också en form av mode men som kräver större mod att bryta trenden. För där är syftet att provocera de som inte håller med och man är inte rädd för de spänningar som uppstår. För denna grupp är grupptillhörighet svårt då de alla har sin egna åsikt och ser helt enkelt ner på dem som inte har en egen åsikt.

Båda sidor finner alltså drivkraften i "politiskt korrekthet". Antingen att tillhöra gruppen eller att utmana gruppen.

Det leder till att det enklaste sättet för SD att påverka opinionen i städerna är att skapa ett nytt mode för politiskt korrekthet för de som identifierar sig som trendkänsliga i storstäderna. Det måste bli modernt med mod att utmana sanningar också i storstäder.
När modet i storstäderna räcker till för att utmana politiskt korrekthet kommer SD öka i opinionen också i städerna.
2021-04-08, 13:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
https://www.expressen.se/nyheter/jimmie-akessons-krav-pa-ulf-kristersson-infor-valet/
Gissar att det är samma information i denna länk. Inga nyheter eller mer specifikt än vi redan visste. Däremot att "SD helst vill sitta i regering" var nytt för mej. Har aldrig hört nåt om det från Jimmie. Enbart om ministerposterna. Kanske krävs att sitta i regering för att få en ministerpost? Låter logiskt i mina ologiska öron.

Sam sagts nedan, regeringen utgörs av ministrar där regeringschefen är statsministern.

Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Uppåt i Novus. Samma utveckling som i Sentio M backar lite SD framåt. S fortfarande störigt högt.
V 9,5 %
S 27,6 %
MP 4,5 %
C 8,4 %
L 2,9 %
M 22,6 %
KD 4,2 %
SD 18,7
SD största parti bland Männen. Skillnaden mellan könen mer polariserad än någonsin. Vakna töser för i helvete!!

SDs utmaning är att vinna kvinnorna och storstadsborna. Eller att vinna storstadskvinnorna. S verkar kunna vara hur usla som helst och ändå förbli stora.
2021-04-08, 13:34
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1380032658420465666

Kolla hela 32.3% har S för kvinnor

Ja det är klart det inte är bra med polarisering men samtidigt så väljer ju kvinnor ändå fortfarande män som är män så att säga i både sex och förhållanden, dvs en hel del av dem kan man nog finna i SDs väljarbas. Så just förhållanden tror jag inte är det största problemet.

Sen vette fan om kvinnor har fler utländska polare än vad killar har? En av de största massinvandringsvurmarna jag känner tror jag aldrig ens sagt hej till en mörkhyad. Hon vill ha hit dom, men inte interagera med dem, ja det är väl så det brukar se ut.

Men samtidigt är ju 32,3% stöd för S bland kvinnor inte så hopplöst högt egentligen?
Senast redigerad av catforwardpower 2021-04-08 kl. 13:38.
2021-04-08, 13:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det leder till att det enklaste sättet för SD att påverka opinionen i städerna är att skapa ett nytt mode för politiskt korrekthet för de som identifierar sig som trendkänsliga i storstäderna. Det måste bli modernt med mod att utmana sanningar också i storstäder.
När modet i storstäderna räcker till för att utmana politiskt korrekthet kommer SD öka i opinionen också i städerna.

Men hur? Nationalistiska modebloggare? SD-kvinnor som beter sig som Pernilla Wahlgren? Tyvärr är vi inte så ytliga som dessa liberala kvinnor.
2021-04-08, 13:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja det är klart det inte är bra med polarisering men samtidigt så väljer ju kvinnor ändå fortfarande män som är män så att säga i både sex och förhållanden, dvs en hel del av dem kan man nog finna i SDs väljarbas. Så just förhållanden tror jag inte är det största problemet.

Sen vette fan om kvinnor har fler utländska polare än vad killar har? En av de största massinvandringsvurmarna jag känner tror jag aldrig ens sagt hej till en mörkhyad. Hon vill ha hit dom, men inte interagera med dem, ja det är väl så det brukar se ut.

Håller med, och kvinnorna vet nog att deras män är Sverigedemokrater men de vill inte själv rösta på SD. Eller håller männen det hemligt för sina egna fruar/flickvänner? Erkänner det bara i webb-baserade OU?
2021-04-08, 13:54
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Håller med, och kvinnorna vet nog att deras män är Sverigedemokrater men de vill inte själv rösta på SD. Eller håller männen det hemligt för sina egna fruar/flickvänner? Erkänner det bara i webb-baserade OU?

Tror det varierar lite, beroende på olika faktorer. Men ja, skulle inte förvåna mig om en och annan kille inte säger det till sin tjej, speciellt om det är ett relativt nytt förhållande.

Sen idag är det ju inte lika stigmatiserande att rösta SD som för 5-10 år sedan.

Allt beror på.
2021-04-08, 13:58
Bannlyst
Tror inte ett dugg att kvinnor som hatar/ogillar/inte röstar SD på något sätt skulle se det som livets undergång om mannen röstar SD. Om en kvinna vill vara säker på att hans pojkvän/man inte röstar SD så kan hon ju helgardera sig med en MENA/neger. Men det gör ju de inte eftersom svenska tjejer vill ha svenska/vita killar. Så är man en man så kan man lika gärna vara öppen med vad man röstar på, för om svenska tjejer ska börja bojkotta män som röstar SD så får de helt enkelt söka sig till utländska killar, något svenska tjejer innerst inne inte gillar även om de försöker spela goda med deras massinvandringsvurm.

1/4 av alla männen röstar på SD. Om man bara räknar med etniska svenska män så är den siffran antagligen närmare 30 procent.
Senast redigerad av loal 2021-04-08 kl. 14:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in