2021-04-08, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hvis TEH er innvolvert, så tror jeg det kan ha skjedd noe etter telefonsamtalen de hadde. Det er noe med den telefonsamtalen mellom lønningsdama og AEH. Noe mer enn bare kontonummer. Noe ang TEH og økonomi. AEH ringer så sønnen for å informere om hva som ble sagt mellom henne og lønningsdama.

TEH husker at han hadde ei dårlig natt og han husker at han svarte surt, men skjedde det noe mer etter samtalen som han ikke husker eller vil huske ? Han bor rett ved. Kan han ha reist i sinne hjem til sin mor? Kan det ha skjedd en ulykke/drap etter den dårlige natta han hadde hatt? Naboen snakket om en sølvgrå bil som kom i full fart tok en snarvei over plena. Var sjåføren rusa ?

Hvorfor hadde TEH ei dårlig natt ? Var det pga rus ? Hvorfor var han ikke på jobb, men hjemme i senga kl. 9.15 ?

Oppstå det vill panikk etter at TEH skjønte hva han hadde gjort og i full panikk klekket ut en vill plan og kjørte til RU for å spørre om hjelp ?

Jeg tror ikke veldig mye på denne teorien, men mest på at det er noe slikt som har skjedd HVIS det er et familiemedlem innvolvert.

Men at RU har skrevet trusselbrevet er jeg 98 % sikker på etter å ha drevet min egen lille "etterforskning " Aller mest tror jeg RU streber etter å oppnå suksess, men han mangler evner/virker som en enkel type . Derfor har han klekket ut en plan sammen med dårlige kompiser.

Det er hva jeg tror mest på nå. Jeg tror ikke en gammel mann har satt i gang en slik sinnsyk plan for å ta livet av kona si.
Jeg har også et inntrykk av at ru kan ha skrevet trusselbrevet. Kan han virkelig ha kontakter som er i stand til drap. Hvem betalte i så fall for dette. Ru har ikke penger og kidnapperne virket lite gira på utbetaling før th ble mistenkt. Vanskelig å ta th av kroken. Han nekter avhør og vet hva som er skjedd. Ingen tvil om det. Måtte foreta seg noe mht skilsmissen. Samler drapssaker og leker med våpen. Ingen illusjoner om den uskyldige engelen th.
Senast redigerad av LH07 2021-04-08 kl. 01:24.
Citera
2021-04-08, 01:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
De ryktene jeg har hørt (rus og psykiske problemer), har jeg bare plukket opp her fra forumet ved å følge med her i lang tid. Jeg aner ikke om de stemmer, men ut fra teorien jeg har laget her, har jeg lagt til grunn at de stemmer. Jeg følger med mer enn jeg skriver. Jeg har også fått med meg at RU og TEH har kuttet ut kontakten på facebook. Det andre jeg har skrevet er bare en følelse jeg får ut i fra alt dette. Alt for kort telefonsamtale til å rekke å prate om hyttetur, Haloween osv.

Og jeg har hele tiden hatt en magefølelse på at TH ikke er den skyldige. Jeg får det bedre til å stemme at han eventuelt vil beskytte sønnen.

Jeg håper teorien jeg slenger ut her er feil. Det er helt tragisk hvis sønnen er involvert og hvis det er rus og psykiatri inne bildet. Stakkars familie :-(

En ting er sikkert, når en slik hendelse som dette rammer en familie, så kommer all "dritten" frem, slik det bør, til en viss grad, alt burde belyses, det gode og det vonde, og desverre så blir det jo også slik at noe av dette "skittentøyet" når offenligheten, når saken blir såpass interessant.

Problemet er ikke egentlig at dette når offentligheten, men heller hvordan det tolkes.

Jeg vil tro at de fleste, om ikke alle, familier, har sin skitt de ikke vil dele med offentligheten, problemer innad, noen i familien som er det sorte fåret, og så videre.

Det blir bare så tydelig når man blir gjenstand for en drapsetterforskning.

Så jeg ville ikke umiddelbart tolket sønnens skittentøy som involvering, med mindre det er helt klare, beviselige involveringer i hendelsene som har ført til AEH's død.
Citera
2021-04-08, 02:08
Medlem
At TEH skulle ha regissert en kidnapping av sin egen mor for å presse faren for penger for å dekke narko eller spillegjeld er en så tåpelig teori at man må nesten være lobotomert for å komme på noe så dumt.
Citera
2021-04-08, 02:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Temaet er visst om det er mulig å finne ut hvem som sitter på andre siden, svaret er egentlig i utgangspunktet nei. Så er det selvsagt omstendigheter der det er mulig, ved å bruke off-chain info.

Pish, man har jo snakket om kryptosporet flere ganger før, det er jo ikke sånn at man forventer noe nytt eller banebrytende.
Men det er allikevel en interessant tråd å prøve å nøste opp.
Citera
2021-04-08, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
fp

Nå har flere gitt politiet tillatelse til å sjekke deres google aktivitet, og det er ikke godt å si hva politiet kan finne der.
Citera
2021-04-08, 02:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
At TEH skulle ha regissert en kidnapping av sin egen mor for å presse faren for penger for å dekke narko eller spillegjeld er en så tåpelig teori at man må nesten være lobotomert for å komme på noe så dumt.

Hva om noen arrangerte en kidnapping av TEH's mor for å presse han (eller hans far) for å dekke TEH's narko- eller spillegjeld?

Jeg sier ikke at jeg tror det er slik, men det ville jo vært alternativet til at TEH skulle vært delaktiv i dette selv.
Citera
2021-04-08, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva om noen arrangerte en kidnapping av TEH's mor for å presse han (eller hans far) for å dekke TEH's narko- eller spillegjeld?

Jeg sier ikke at jeg tror det er slik, men det ville jo vært alternativet til at TEH skulle vært delaktiv i dette selv.

Det ser jeg på som helt usannsynlig for da hadde TEH fortalt det til politiet.
Citera
2021-04-08, 02:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Ja, ikke sant?

Så hvorfor alt dette hemmelighetskremmeriet?
Citera
2021-04-08, 02:49
Medlem
Citat:
Ja, ikke sant?

Så hvorfor alt dette hemmelighetskremmeriet?

Hva tenker du på da?
Citera
2021-04-08, 02:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hva tenker du på da?

Hvordan det liksom skulle være en stor hemmelighet at det var sønnen som var siste kontakt med AEH, og hva de snakket om.

Av en eller annen grunn så skulle man liksom ikke snakke om dette..?
Citera
2021-04-08, 02:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Det skulle vara mycket lättare om TEH som blev kidnappad om han var skyldig pengar, det är också så som det görs i de allra flesta fall där den som är skyldig pengar inte har pengarna själv...
men det som gör en kidnappning av AEH för att skaffa pengar TEH skylder ännu mer osannolikt är att det tydligt inte finns några rykten i kriminella kretsar om något sådär har hänt...
Citera
2021-04-08, 03:00
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Hvordan det liksom skulle være en stor hemmelighet at det var sønnen som var siste kontakt med AEH, og hva de snakket om.

Av en eller annen grunn så skulle man liksom ikke snakke om dette..?

för att TEH sov under samtalet 09.14 och har mycket dåligt samvete för att han inte kommer ihåg samtalet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in