2021-04-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag accepterar det, men under protest.

Skulle du observera om din partner har lite glass kvar utanför munnen efter att hon ätit en mjukglass? Skulle du kunna tänka dig att fukta en servett och torka bort det om hon inte lyckas själv?
Citera
2021-04-07, 08:33
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Intressant fråga.

Men för egen del lägger jag inte alls så mycket laddning i det du beskriver och är lite förvånad över att så många gör det. Och att könsrollerna är så här enormt cementerade.

Ska man ut och äta eller gå på fest är det i min värld inget märkvärdigt alls om jag upplyser min kvinna om att hon har läppstift på tänderna eller om hon rättar till min slips. Ägnar inte ens en tanke åt någon sexuell koppling.

Målet är att vi ska se propra ut. Känns väldigt bakvänt att min tjej tex ska behöva går runt en hel kväll med en maska på strumpbyxorna bara för att det på 1800-talet ansågs inte vara karl-göra att kolla av hur kvinnan är klädd.

Dom sista två styckena har väl egentligen inget med det jag skrev att göra, fast det kanske inte var syftet heller... (?)
Självklart säger man till om något är "fel".
Citera
2021-04-07, 10:56
Medlem
Citat:
I princip samtliga mina flickvänner som haft bil och körkort har kunna byta till reservhjul själva och vet såldes hur man hanterar fälgkors och domkraft och är inte handikappade men vi har ändå tyckt att det är lämpligare att jag byter deras vinter/sommar -hjul.

Samtidigt har det funnits andra typiska manliga arbetsuppgifter som jag inte gillar. Rensa löv i hängrännan tex, det byter jag gärna mot att städa under badkaret.

Menar du att man måste vara handikappad för att byta tjänster könsrollsöverskridande?
Hur menar du att en vuxen människa skulle ha det svårt att borsta tänderna på sig själv om den inte är handikappad?
Citera
2021-04-07, 11:03
Medlem
Cinns avatar
Citat:

Varför har ni inte pratat om det om ni varit tillsammans i många år? Varför målar du dom?
Vi har mycket mer spännande saker att prata om. Jag målar dem för att jag tycker det är fint.
Citera
2021-04-07, 14:21
Medlem
cleovarnamnets avatar
Jag älskar att du fick in lite av ditt sedvanliga akademikerhat även i en tråd om att måla naglarna!

Jag skulle aldrig komma på tanken att be en pojkvän måla mina naglar, det är trots allt otroligt enkelt att göra själv, även med ”fel” hand, men hade han själv velat och föreslagit det hade han gärna fått göra det. Hade inte känts ”fjolligt” som en del här anser, mest lite gulligt. Det är väl dessutom alltid trevligt att bli ompysslad. Jag skulle också kunna tycka att det var en sexig kontrast med en maskulin man som ändå satt med plockigt finlir som att måla mina naglar. Men mest gulligt oskyldigt!

Och Conny - jag blev så inspirerad av tråden och att du flera gånger uttryckte hur fint det är med målade naglar på kvinnor att jag genast målade mina. Jag valde Watermelon från Essie. Hoppas du blir nöjd med färgvalet!
https://www.essie.com/nail-polish/enamel/pinks/watermelon

/Akademiker, Östermalm
Citera
2021-04-07, 17:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Grymt!

Jag vet ju sedan andra trådar att du är praktiskt lagd och förmodligen har alla förutsättningar att få till ett kanon-resultat. Ska bli spännande att följa detta, skriv gärna upp på lappen att du ska svara Conny också.
Jo, tjejen kom nyss hem och satte sej i soffan med en mugg kaffe. Frågade om hon brukade måla naglarna och fick en sur blick tillbaka och sa: varje gång vi är ute på kalas eller bilträff är dom målade och hur faen kunde jag missat det. Efter en stund frågade jag om jag skulle måla dom fick till svar: Vad har du gjort nu, vad är det som är trasigt. Hon kollade igenom huset, verkstaden och på gården. Kom in igen och frågade vad jag hade hittat på när hon inte varit hemma på några dagar. Frågade ingen om jag skulle provmåla men nej hon sa att om jag vill snuska runt i sängen får jag vänta tills i morgon då hon är trött.

Så nej, jag är inte betrodd med att måla hennes naglar skulle tro att orsaken är att jag har missat dom gånger dom varit målade.
Hon är inte så jätte glad på mej nu så det gäller att försöka vara gullig resten av kvällen.
Citera
2021-04-07, 21:04
Medlem
Jultrollets avatar
Tycks som om detta mer är en relationsfråga än något för Hår- och kroppsvård så vi provar en flytt.

Hår- och kroppsvård --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2021-04-07, 23:08
Medlem
Nu har jag tyvärr ingen flickvän men..
Visserligen är tjejers fötter nästan alltid jävligt sexiga, men det starkaste argumentet emot att måla naglar är att det luktar så jävligt av nagellack, att man ju nästan kan känna dom sista hjärncellerna försvinna ur skallen.
Jag tror det tillhör ovanligheterna att män målar sina flickvänners/kvinnors naglar.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in