2021-04-07, 16:52
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Jag läste om Binninges preliminära bevisuppgift. Han skall kalla 3 vittnen.
-Esbjörn själv
-Barry Karlsson
-Margareta Majkgård (fast han stavade det "Majgård"

Endast Esbjörn skall höras under sanningsförsäkran, det står inget om sanningsförsäkran avs Karlsson och Majkgård.

Jag misstänker att Esbjörns sanningsförsäkran är värdelös, eftersom han är part i målet.
Lustigt att inte Karlsson och Majkgård skall höras under sanningsförsäkran. Har han månne tänkt sig att dessa två -framför allt Majkgård- skall kunna sitta i vittnesbåset och ljuga hej vilt och vidare:
har Ebba och hennes ombud möjlighet att kräva att Karlsson och Majkgård skall avlägga sanningsförsäkran ?

Nån som är bra på juridiken här och kan reda ut ?

Inga problem:

Parterna i målet hörs under sanningsförsäkran, vittnena under sedvanlig vittnesed. Mened är allvarliga saker, det kan vittnena råka ut för. En part som hörs under sanningsförsäkran kan begå brottet "osann partsutsaga" om denne far med osanning.

Processen uppenbaras i denna länk_: https://www.domstol.se/amnen/tvist/tvistemal-i-domstol/huvudforhandling/
2021-04-07, 16:57
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har Ebba sökt upp honom i hans boende? Det var nya uppgifter för mig!

När skulle detta ha skett?

Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det var Margareta som som sa. Att Ebba varit flera gånger på pensionatet och tjatat på Esbjörn.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det har jag också missat, undrar var hon sade det?

Var hon sa det?
Men givetvis i Expressen, var annars!
2021-04-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det intressant blir ju isf om Majkgård sett besöken, och hört att Esbjörn sagt nej. Men sedan när Majkgård var borta i några veckor exploderade "tjatet" och Ebba övertygade Esbjörn....

Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Hur vet vi att Majkgård varit borta i några veckor ? Var var hon isåfall ?

Var läste jag at pensionatstanten ska ha sagt att Ebba passade på när hon var bortrest.

Hur ska Ebba veta när pensionatstanten är bortrest och hur vet pensionatstanten om deras möten?
Framför allt varför skulle Ebba ens ana at pensionatstanten hade intresse i Esvs fastighet och försökt köpa för underpris samt planerade att ärva som med de andra äldre barnlösa männen?

Vad kan pensionatstanten vittna om?
Att när hon fick vetskap och hur Esb då gick in i "svansen mellan benen läge" när hon ifrågasatte vad han gjort??
2021-04-07, 17:10
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han ångrade sig för att någon inbillade honom att han kunde få 5-6 miljoner för huset. Det var lätt att lura i honom något sådant, det finns flera i tråden som har fått för sig samma sak.

Alla kan ju inte vara dementa.
Jag tror att han ångrade sig, eftersom Madame hotade att slänga ut honom från kursgården.
Han har blivit helt beroende av henne under åren och det använder hon skoningslöst.
2021-04-07, 17:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Här är rubriken!

Lööf och Busch går hem – i S och SD: ”Notabelt”

Sak samma, de flesta som röstar på SD har tidigare röstat på S.
En majoritet av LO medlemmarna röstar på SD.
2021-04-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Spelar ingen roll vad du säger - det bisvar bara hur troligt språkligt obegåvad du är.
Just avsaknaden av det där lilla "all" är totalt avgörande för hela begreppet.
Det förstår nästan alla - men tydligen inte du.
Nej det juridiska språket har inte utvecklats speciellt mycket sedan 1800-talet varför det man lärde sig förr fortfarande är relevant. Man kan inte för en process mes "XOXO" och handhjärtan - det hade varit förödande för rätssäkerheten.
INGEN utom den obildade pöbeln infogar ett "all" i devisen "bortom rimligt tvivel".

INGEN? Jaha, ser det i domslut från tingsrätten, i nyhetsartiklar, i råd från andra jurister online osv osv.

Så typiskt, detta är nonsens - men ni måste ha rätt. Och nedvärdera allt och alla längs vägen. Varför?
2021-04-07, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Var läste jag at pensionatstanten ska ha sagt att Ebba passade på när hon var bortrest.

Hur ska Ebba veta när pensionatstanten är bortrest och hur vet pensionatstanten om deras möten?
Framför allt varför skulle Ebba ens ana at pensionatstanten hade intresse i Esvs fastighet och försökt köpa för underpris samt planerade att ärva som med de andra äldre barnlösa männen?

Vad kan pensionatstanten vittna om?
Att när hon fick vetskap och hur Esb då gick in i "svansen mellan benen läge" när hon ifrågasatte vad han gjort??

ja, hur kan nån veta. Vad som sagts... Det är liksom 300pers i hålan, folk kan prata om dittan o dattan utan problem. Det var inte en hemlighet antar jag...
2021-04-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Han har troligen fått skit från alla håll.
Det vi vet är vad MZ sa "vad har du gjort!! Huset skulle ju sranna i familjen Esb svar: ja jag vet men jag ska häva affären (Esb svar om jag inte mins fel)
Sen hur han har haft olika försök i olika stadier är ju i efterhand inte svårt att räkna ut.
Han minns mycket väl vart dom satt och vilka som var där fast han sa att han inte minns först att han ens skrivit på. Osv
Mycket beror på vad det har framkommit efterhand.
Likt det med Binninges överpris.
Tro fasen gubben blev sur om han sa att han kunde fått 5.5-6 för kåken. Nu vet vi ju att det inte var så.

Det kanske ligger nåt i det du säger, att han trodde sig fått ett riktigt bra pris och accepterade.
Ebba kanske sa värderingen var 3.2 ?

Sen kom de och överdrev åt andra hållet - som du skriver. Och då blev det OJ.
Och så ångrade han allt.

Men men.. det är så många om, kanske, osv ....
2021-04-07, 17:48
Medlem
Nu måste jag lägga mig i detta drev.
Blir upprörd över det kommunistiska pedofildrev som pågår mot en svensk politiker.Oavsett vad man röstar så borde alla normala ställa sig på barrikaderna när pedofiler som Rättssäkerhetsorganisationen i maskopi med gangsteradvokater och kommunist,gangsterblaskan Magasinetparagraf driver ett så extremt hatdrev. Det är inte ok!!! Har fler utsatts? Avslöja dem!NU! Finns det någon tidning med respekt så avslöja denna ondska de besitter.
Jag mår illa!

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/203268-jag-mar-illa-nar-ebba-busch-dillar/
2021-04-07, 17:50
Medlem
Citat:
ja, hur kan nån veta. Vad som sagts... Det är liksom 300pers i hålan, folk kan prata om dittan o dattan utan problem. Det var inte en hemlighet antar jag...

Att det pratas på en liten håla, javisst, men hur ska Ebba veta att hon ska kolla när pensionatstanten inte är hemma för att denne har klorna i Esb??
Hur ens veta at pensionatstanten kommer dra igång allt detta? Då hade man ju inte ens försökt sig på at köpa huset.
Och hur vet man att pensionatstanten är bortrest? Har dom schema på allmän anslagstavla nere på busshållplatsen?
2021-04-07, 17:51
Medlem
Citat:
Det kanske ligger nåt i det du säger, att han trodde sig fått ett riktigt bra pris och accepterade.
Ebba kanske sa värderingen var 3.2 ?

Sen kom de och överdrev åt andra hållet - som du skriver. Och då blev det OJ.
Och så ångrade han allt.

Men men.. det är så många om, kanske, osv ....

OM pensionatstanten erbjudit ett mycket lägre pris så kanske hon själv hade bäddat för att Esb skulle nappa på Ebbas bud
2021-04-07, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
OM pensionatstanten erbjudit ett mycket lägre pris så kanske hon själv hade bäddat för att Esb skulle nappa på Ebbas bud

hehe, ja - mycket möjligt faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in