2021-04-07, 04:54
Medlem
Ja då var det bevisat att vaccinet ger blodproppar i hjärnan, grattis
2021-04-07, 06:44
Medlem
sovad-p1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
En vecka efter andra Moderna sprutan och jag mår jävligt bra.

Inga som helst biverkningar!

Grattis, så skönt.

Hoppas du mår lika bra när du träffar ett annat virus eller en för muterad sträng.

Synd att du inte läste om tex Pathogenic priming innan du tog sprutan som inte går att få ogjord.
2021-04-07, 06:48
Medlem
sovad-p1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Det handlar om autoimmunitet:

https://science.sciencemag.org/content/371/6536/1294.full
Just how AstraZeneca's vaccine could cause the problems seen in Europe is unclear. “The combination of thromboses and low platelet counts immediately raises the possibility of an immune reaction,” says Sabine Eichinger, a hematologist at the Medical University of Vienna who treated a 49-year-old intensive care nurse who died 11 days after receiving the vaccine. The timing of symptom onset—between 4 and 16 days following vaccination—was another clue that renegade antibodies might be playing a role, says hematologist Andreas Greinacher at the University of Greifswald in Germany.

Greinacher, Eichinger, and other scientists have found that blood samples from at least six patients tested positive for antibodies that react to platelet factor 4, a key molecule involved in clotting and inflammation. The finding led the researchers to conclude that the process resembles an autoimmune disorder called heparin-induced thrombocytopenia (HIT)—a rare side effect of the blood thinner heparin that leads to plummeting platelet counts and clotting. Something about the AstraZeneca vaccine seems to trigger a similar syndrome, the researchers say, which they dubbed vaccine-induced prothrombotic immune thrombocytopenia (VIPIT). A research group in Norway has come to a similar conclusion.

Man vill vaccinera så många som möjligt innan sommaren är över då man befarar att problemen kommer att bli tydliga därefter.

Regeringar har fått direktiv på att vaccinera sina befolkningar och kommunikationsplanen är enkel att följa.

Ingen kommer att reagera på att dessa länder råkar ha samma strategier, censur, kommunikation etc...
2021-04-07, 08:29
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovad-p1
Man vill vaccinera så många som möjligt innan sommaren är över då man befarar att problemen kommer att bli tydliga därefter.

Regeringar har fått direktiv på att vaccinera sina befolkningar och kommunikationsplanen är enkel att följa.

Ingen kommer att reagera på att dessa länder råkar ha samma strategier, censur, kommunikation etc...
Ok,
så du tror att minst 3 stora medicinbolag gått med på att göra fulvaccin för att ta kål på befolkningen och att alla anställda och alla läkare som utvärderat vaccinet håller käften om det?

Att i princip alla läkare (utom något enstaka ufo) förespråkar vaccin för att ta död på befolkningen?

Det har aldrig slagit dig att enskilda har mutationer som gör att de blir dåliga och dör av vaccinet men de hade förmodligen fått liknande reaktioner om de blivit smittade av viruset med.

Eller misstolkar jag dig? (Läste bara dina svar på sista sidan här)

Morsan har fått Pfizer och hon mår bra. Hade lite ont i armen dagen efter men det gick snabbt över.
2021-04-07, 08:59
Medlem
sovad-p1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ok,
så du tror att minst 3 stora medicinbolag gått med på att göra fulvaccin för att ta kål på befolkningen och att alla anställda och alla läkare som utvärderat vaccinet håller käften om det?

Att i princip alla läkare (utom något enstaka ufo) förespråkar vaccin för att ta död på befolkningen?

Det har aldrig slagit dig att enskilda har mutationer som gör att de blir dåliga och dör av vaccinet men de hade förmodligen fått liknande reaktioner om de blivit smittade av viruset med.

Eller misstolkar jag dig? (Läste bara dina svar på sista sidan här)

Morsan har fått Pfizer och hon mår bra. Hade lite ont i armen dagen efter men det gick snabbt över.

Ja, du misstolkar mig.

Givetvis gör läkemedelsbolagen sitt bästa. Uppdragen är värt vansinnigt mycket pengar och om någon på beslutsposition alls funderat på att tacka nej pga moraliska aspekter så skulle karriären vara över innan eftermiddagskaffet.

Anledningen till att det gick så snabbt att ta fram dessa vaccin är att de baseras på tidigare framtagna vaccin mot coronavirus. Vaccin som stoppats från att nå marknaden bla pga pathogenic priming.

Pathogenic priming upptäcktes främst i djurtesterna. Dagens vaccin har fått nödgodkännande och har inte några klara djurtester ännu. Nödgodkännandet gör det givetvis lättare än någonsin att få ut ett vaccin och som grädde på moset har läkemedelsbolagen 100% ansvarsfrihet.

Samma aktörer som har vinstintresse i dessa läkemedelsbolag har varit delaktiga i vägen till detta nödgodkännande och massvaccinering.

Det är flera tusen läkare, experter och forskare som riskerat sina karriärer och anseenden genom att varna för vaccinen. Bland dessa kritiker hittar vi människor som tidigare ansetts vara världens främsta. Ett exempel är Geert Vanden Bossche. Kanske borde du omvärdera din uppfattning om vaccinkritiker - "Några få ufon"...

Kul att din mamma mår bra. Men hade du läst på en aning så hade du vetat att det inte är de kortsiktiga biverkningarna man är orolig för utan de långsiktiga effekterna.

Pathogenic priming är inget påhitt och man BÖR investera en stunds läsning i ämnet innan man tar sprutan. Detta är inget som man kan göra ogjort så om man någon gång i livet ska vara källkritisk så är det nu.
2021-04-07, 10:08
Medlem
Citat:
Ja, du misstolkar mig.

Givetvis gör läkemedelsbolagen sitt bästa. Uppdragen är värt vansinnigt mycket pengar och om någon på beslutsposition alls funderat på att tacka nej pga moraliska aspekter så skulle karriären vara över innan eftermiddagskaffet.

Anledningen till att det gick så snabbt att ta fram dessa vaccin är att de baseras på tidigare framtagna vaccin mot coronavirus. Vaccin som stoppats från att nå marknaden bla pga pathogenic priming.

Pathogenic priming upptäcktes främst i djurtesterna. Dagens vaccin har fått nödgodkännande och har inte några klara djurtester ännu. Nödgodkännandet gör det givetvis lättare än någonsin att få ut ett vaccin och som grädde på moset har läkemedelsbolagen 100% ansvarsfrihet.

Samma aktörer som har vinstintresse i dessa läkemedelsbolag har varit delaktiga i vägen till detta nödgodkännande och massvaccinering.

Det är flera tusen läkare, experter och forskare som riskerat sina karriärer och anseenden genom att varna för vaccinen. Bland dessa kritiker hittar vi människor som tidigare ansetts vara världens främsta. Ett exempel är Geert Vanden Bossche. Kanske borde du omvärdera din uppfattning om vaccinkritiker - "Några få ufon"...

Kul att din mamma mår bra. Men hade du läst på en aning så hade du vetat att det inte är de kortsiktiga biverkningarna man är orolig för utan de långsiktiga effekterna.

Pathogenic priming är inget påhitt och man BÖR investera en stunds läsning i ämnet innan man tar sprutan. Detta är inget som man kan göra ogjort så om man någon gång i livet ska vara källkritisk så är det nu.

Vad är det som får dig att tro att vi som kommer att ta vaccinet inte är källkritiska? Ge mig 50 namn på läkare och forskare som öppet har kritiserat vaccinen, du vet ju flera tusen så det borde vara snabbt att ta fram.

Det finns inte en läkare eller forskare som skulle hålla käften för ett simpelt jobb. Läkemedelsbolagen som enligt dig tjänar så sjukt mkt pengar pga detta har ingen som helst användning av pengarna om de medvetet dödar konsumenterna.
2021-04-07, 10:42
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
3,964 Dead 162,610 Injuries: European Database of Adverse Drug Reactions for COVID-19 “Vaccines”

The Breakdown:

Total reactions for the experimental vaccine AZD1222 (CHADOX1 NCOV-19) from Oxford/ AstraZeneca: 451 deaths and 54,571 injuries to 13/03/2021

Total reactions for the experimental mRNA vaccine Tozinameran (code BNT162b2, Comirnaty) from BioNTech/ Pfizer: 2,540 deaths and 102,100 injuries to 13/03/2021

Total reactions for the experimental mRNA vaccine mRNA-1273 (CX-024414) from Moderna: 973 deaths and 5,939 injuries to 13/03/2021
https://www.globalresearch.ca/3964-dead-162610-injuries-european-database-adverse-drug-reactions-covid-19-vaccines/5740942?fbclid=IwAR3fq03BQnxZ3aCeVGlfrudZT-cg7zpON9ZCxKx92s8XNP7wVAWmgMCpolY

"Börjar bli mycke nu" för att citera en numera bortglömd monologserie
2021-04-07, 11:42
Medlem
Gabrielswes avatar
Jag började först bli orolig när jag kom över denna artikeln igår, massa personer som tagit vaccinet och har erfarit hörselförlust och/eller tinnitus. Finns ingen anledning att dem skulle hitta på. Inte heller att det skulle vara slumpen, nej.

Jag har själv tinnitus på båda öronen och är dessutom döv på höger öra. Skulle inte orka med att bli döv på vänster öra och få förstärkt tinnitus.

https://www.drugdiscoverytrends.com/tinnitus-reports-grow-amid-covid-19-vaccinations/
2021-04-07, 11:52
Medlem
kevindurants avatar
Älskar inlägg från folk som tog sprutan för en kvart sen och prompt ska konstatera att de aldrig har mått bättre! Och att man därför är helt bakom flötet om man är skeptisk till att själv ta vaccin
2021-04-07, 12:04
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ja, du misstolkar mig.

Ok tack för bra svar.
Jag skrev om detta i ett av mina tidiga inlägg om coronahanteringen och varför det inte var någon god strategi att låta viruset bränna igenom befolkningen eftersom fler infekterade = större risk för mutationer och att det i värsta fall är att ena infektionen primar kroppen inför nästa infektion.

Vaccinet fungerar ju på samma sätt bara att det primar kroppen (istället för den initiala infektionen som jag då utgick ifrån).

Men med tanke på våra politikers (och i stor grad medmänniskors) oförmåga att begränsa smittspridningen så tror jag personligen att fördelarna med vaccin uppväger riskerna. Men det förutsätter att alla människor blir vaccinerade under en väldigt kort tidsrymd så inte viruset ges chans att anpassa sig till vaccinet.

Tänk om alla hade fått hem 2 vaccinsprutor och när dessa var utdelade så tog alla första sprutan samtidigt tex måndag kl 08 och sedan spruta 2 4(?) veckor efter. Då tror jag man i princip hade utrotat det. (Nu förstår jag att det inte hade funkat praktiskt men det man kunde gjort var att hålla lite på vaccinet och för att köra upp tillräckliga lager och undertiden byggt effektiva anläggningar typ drive through och därefter vaccinerat befolkningen under väldigt kort tidsrymd.

Men tyvärr styrs världen av inkompetenta syltryggar.
2021-04-07, 12:06
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte

Detta är det enda du förmodligen har rätt i då det är stor chans att du får samma antikroppar av både viruset och vaccinet, och eftersom det är antikropparna som gör folk sjuka så kan man antagligen bli lika sjuk av både viruset och vaccinet.

MEN är det en anledning till att ta vaccinet? Vore det inte bättre att försöka undvika både viruset och vaccinet tills vetenskapen har kommit såpass långt att vi på förhand kan säga exakt vad som orsakar detta, vem det riskerar att drabba, och sedan låta bli att vaccinera dessa personer? Alltså placera dessa personer i en riskgrupp som varken bör utsättas för viruset eller vaccinet.

Personer med långtidscovid rekommenderas till exempel att INTE ta vaccinet idag, vad jag vet. Det är alltså risk att det finns något genetiskt som gör att dessa personer reagerar illa på både viruset och vaccinet. Det vore väldigt dumt att ta vaccinet då.

Vore det inte bättre att vänta på en medicin som inte skapar dessa problem, istället för att chansa och ta ett vaccin som vi ännu inte förstår oss på och som kan förvärra ens sjukdom?
Senast redigerad av AndersTengell 2021-04-07 kl. 12:08.
2021-04-07, 12:32
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
/../ Vore det inte bättre att försöka undvika både viruset och vaccinet /../
Absolut. Instämmer till fullo.

Men de styrande politikerna är inkapabla att lyckas med detta och i ärlighetens namn så är även majoriteten av medborgarna. Iallafall i våra degenererade "lets dance" länder med rättigheter till alla utan skyldigheter.

Tror det är en ganska bra strategi att vaccinera de äldre eftersom fördelarna vida överstiger riskerna för dem.

För folk under 60 är jag mer tveksam. Personligen kommer jag nog ta vaccinet för att kunna ta hand om mina gamla föräldrar på ett så säkert sätt som möjligt men helst hade jag ju sett att politikerna hade kunnat få stopp på spridningen.. och det får du inte genom att stå i tv och säga att det är bra att tvätta händerna samtidigt som du bildar flygbroar till all världens hotspots för att hålla igång valboskapsimporten och låta dessa fritt gå ut i samhället utan krav på karantän....

Som världen ser ut och med de usla ledare vi har så tror jag vaccin är bästa väg att gå, det är inte på några sätt ofarligt och det kommer leda till många individuella tragedier det är jag övertygad om men jag tror alternativet är värre.. Vi måste få igång samhället igen på något sätt.

Bästa hade ju varit om alla kunde isolera sig någon månad samtidigt så de som var sjuka kunde dö eller läka ut och sedan öppna upp igen istället för att som nu dra ut på allt i det oändliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in