Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Så varför skrev du då att L inte kan lämna JÖK'en och dra tillbaks sitt stöd till sossarna idag utan att Sverige kommer stå utan regering och hantering av Covid? Pratade du alltså bara skit?
Om L verkligen menade att JÖK och sosse-regeringen är dåligt borde de lämna det idag men det gör de inte. De saknar alltså all trovärdighet när de säger att de kanske kommer stödja en högerregering efter valet.
Jag skrev inte att L inte kan lämna Jöken. Jag har själv ända sedan 2018 argumenterat för att de borde lämna Jöken, som jag anser var ett misstag.
Vad jag skrev var att Löfven faller inte om L lämnar Jöken, som du tycks tro (eller fåfängt hoppas). Löfven faller bara om C drar tillbaka sitt stöd för regeringen. Detta oavsett vad L gör eller inte gör.
Hur som helst har L slagit fast att man kommer att verka för en borgerlig regering efter nästa val. Turerna kring Jöken ändrar inte på detta viktiga besked.
Fram tills dess ska L naturligtvis verka för att vår undermåliga regering trots allt fattar vettiga beslut. Beslutet om sju nya miljarder till covidvården, som stöddes av L, var ett exempel på det.