2021-04-07, 09:18
Medlem
peterZiipens avatar
Önskade såå gärna att Wrenkler skulle roffa åt sig hela laxen och börja hänga upp filèbitar i träden
2021-04-07, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRJesus69
Lite kallare där eskimåer bor plus väldigt lite myror och parasiter

Bara för ett folkslag gör på ett sett betyder det inte att det fungerar på andra platser. Miljön är avgörande (kallt, varmt, fuktigt, soligt, regn m.m.)
Inuiterna bor ovanför trädgränsen så det finns inte ens träd att hänga fiskarna i. Så det var inte många rätt där.
Om man vill torka fisk så gör man det mellan februari-maj, då kan den konserveras i flera år.
2021-04-07, 09:37
Medlem
”-Du sa att det var grönsaker var bättre än kött för att bygga muskler.

-Näha, jag sa att det var minst lika bra!”

Hmmm... Minst lika bra är väl i allt väsentligt precis samma sak som bättre än?
2021-04-07, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Inuiterna bor ovanför trädgränsen så det finns inte ens träd att hänga fiskarna i. Så det var inte många rätt där.
Om man vill torka fisk så gör man det mellan februari-maj, då kan den konserveras i flera år.
Möjligtvis norr om
2021-04-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Möjligtvis norr om
Nej, trädgränsen kan även räknas m.ö.h (meter över havet) inte bara efter breddgrad. Alperna till exempel ligger söder om Sverige med topparna ovanför trädgränsen.
2021-04-07, 09:45
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Inspelningen var nog knappast mellan feb-maj utan lagom runt Midsommar eller strax därefter. Sedan var de inte heller så lång tidsperiod att de skulle ha hunnit fått köttet torrt heller innan det hade ruttnat. Man kan säga att torka rått kött utomhus under dessa premisser var aningen dumdristiskt då de hade så lite av kött dessutom och experimentera med sådan dyrbarhet i detta läge förstår jag verkligen att de övriga deltagarna förkastade. Fast det skulle varit intressant att få veta vad som verkligen hände med fiskbitarna i trädet
2021-04-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Inspelningen var nog knappast mellan feb-maj utan lagom runt Midsommar eller strax därefter. Sedan var de inte heller så lång tidsperiod att de skulle ha hunnit fått köttet torrt heller innan det hade ruttnat. Man kan säga att torka rått kött utomhus under dessa premisser var aningen dumdristiskt då de hade så lite av kött dessutom och experimentera med sådan dyrbarhet i detta läge förstår jag verkligen att de övriga deltagarna förkastade. Fast det skulle varit intressant att få veta vad som verkligen hände med fiskbitarna i trädet
Inspelningen startade i slutet på juli. Min gissning är att måsarna åt upp fisken.
2021-04-07, 10:04
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longpost
”-Du sa att det var grönsaker var bättre än kött för att bygga muskler.

-Näha, jag sa att det var minst lika bra!”

Hmmm... Minst lika bra är väl i allt väsentligt precis samma sak som bättre än?

I sin iver att få rätt för att bevisa att "kvinnor kan" idiotförklarar hon sig själv.
2021-04-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
I sin iver att få rätt för att bevisa att "kvinnor kan" idiotförklarar hon sig själv.
Vad är rätt då?
2021-04-07, 10:15
Medlem
Jag kan iaf tycka att den där tanten kan få mindre mat för hon har ju stått över tävlingarna hitintills. Hon har väl inte deltagit i en enda?
2021-04-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxismberg
Wrenkler vore en sann vinnare av Robinson. Om det inte gick ut på att stapla skrynkliga mynt på varandra, och andra fåniga tävlingar de har i programmet.
Problemet är art han kommer bli utröstad om han inte får ut ursprungsnord ur tävlingen.
2021-04-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirap.
Jag kan iaf tycka att den där tanten kan få mindre mat för hon har ju stått över tävlingarna hitintills. Hon har väl inte deltagit i en enda?

Hon var väl med i den då de skulle hålla i sig allt eftersom plattformen blev brantare? Den som Wrenkler vann.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in