• 1
  • 2
2021-03-31, 20:16
Medlem
Cubicle Kids avatar
Någon som vet vad som hänt Caroline Grimwalker? Hon slog igenom med den självbiografiska Champagneflickan som kom ut i april 2008. Boken handlade om hennes tid som glädjeflicka i Köpenhamn och rönte stor uppmärksamhet i media, och sålde mer än 65 000 exemplar.

Efter det skrev hon några skräckromaner och det började talas om att hon var på väg att bli Sveriges kvinnliga Stephen King. Men sen gifte hon sig och karriären verkar ha gått i stå.

Hennes sociala media förtäljer inte så mycket mer om hennes liv — mest kattbilder och selfies från gymet.

Jag saknar den spännande skräckboksförfattaren som sökte inspiration i sin egna destruktiva missbrukarpersonlighet för att skapa monster. Någon som vet hur det går med författarskapet?
Citera
2021-03-31, 20:28
Medlem
Hennes man har gett ut någon/några böcker. Fick uppfattningen i någon artikel att de skrev tillsammans.
Citera
2021-03-31, 20:42
Medlem
Hon var lärare på en kurs i kreativt skrivande vid Linnéuniversitetet härom året. Hon var inte tjock då. Obs hon heter Caroline!
Citera
2021-03-31, 21:48
Medlem
Asmodeusvults avatar
Hon gjorde översättningen av Clive Barkers The Hellbound Heart för några år sedan vill jag minnas.
Citera
2021-03-31, 23:56
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Hon var lärare på en kurs i kreativt skrivande vid Linnéuniversitetet härom året. Hon var inte tjock då. Obs hon heter Caroline!

Jaha, ja, lära ekonomer och enhetschefer att bli författare. Vi ska alla den vägen vandra. Har bett moderatorn att ändra rubriken. Namnet stavade sig visst självt av telefånen.
Citera
2021-04-02, 01:00
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Vad menar du med missbrukarpersonlighet? Alltid fått bilden av båda Grimwalkers som respektabla, starka och intelligenta människor som jag inte anser ska klandras för en och annan vardagsfylla. På samma sätt bör hon inte klandras för okristligt beteende bara för att hon själv påstår att hon knullat på en kyrkogård under pågående gudstjänst. Jag ser det som ett mycket modigt avståndstagande från Svenska kyrkan och dess usla behandling av kvinnor genom tiderna.

Så jäkla sköna och frigjorda personer!
Citera
2021-04-02, 12:55
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Vad menar du med missbrukarpersonlighet? Alltid fått bilden av båda Grimwalkers som respektabla, starka och intelligenta människor som jag inte anser ska klandras för en och annan vardagsfylla. På samma sätt bör hon inte klandras för okristligt beteende bara för att hon själv påstår att hon knullat på en kyrkogård under pågående gudstjänst. Jag ser det som ett mycket modigt avståndstagande från Svenska kyrkan och dess usla behandling av kvinnor genom tiderna.

Så jäkla sköna och frigjorda personer!

Vet inte hur det förhåller sig i dagsläget, men hon var väl rätt hårt på oxyn förr?
Citera
2021-04-02, 13:11
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Vet inte hur det förhåller sig i dagsläget, men hon var väl rätt hårt på oxyn förr?
Verkar stämma, jag hörde mig för lite oskyldigt bland ett par vänner till henne. Frågade om hon jonkade. En del sa ja, medan en person faktiskt sa nej (förmodligen för hen inte ville sälja ut henne). Ska tydligen ha injicerat Oxycontin, så det måste ha varit rätt långt gånget?
Citera
2021-04-02, 17:42
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Grimwalker, vilket fånigt namn.
Det måste vara påhittat?
Citera
2021-04-03, 11:07
Medlem
Är inte Caroline blott ett praktexemplar på hur misslyckat det är att försöka gena till sig uppmärksamhet genom att agera stödhjul åt några grupper av fånar med obskyra politiska agendor? Med bränd hjärna kan man inte navigera landskapet så värst bra - Jag menar ”kändisar” som t.ex. Camilla Läckberg, Bianca Ingrosso, Niklas Strömstedt, Özz Nujen, Henrik Schyffert m.fl. såg ju till att först bli ordentligt kända - så det skulle bli svårt att förlora ”kändis”-stämpeln - innan de fick för sig att lajva stödhjul åt politiker eller knarka sönder hjärnan. Med nöd och näppe lever de på att vara f.d. kändisar. Den där Caroline verkar gått stenhårt på att agera hejarklack åt diverse störda grupperingar i subkulturernas mörkaste hörn samt verkar inte heller så värst främmande att steka de sista cellerna i sin hjärna - Det finns inget kvar för världen att hämta därifrån.
Citera
2021-04-04, 10:49
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Är inte Caroline blott ett praktexemplar på hur misslyckat det är att försöka gena till sig uppmärksamhet genom att agera stödhjul åt några grupper av fånar med obskyra politiska agendor? Med bränd hjärna kan man inte navigera landskapet så värst bra - Jag menar ”kändisar” som t.ex. Camilla Läckberg, Bianca Ingrosso, Niklas Strömstedt, Özz Nujen, Henrik Schyffert m.fl. såg ju till att först bli ordentligt kända - så det skulle bli svårt att förlora ”kändis”-stämpeln - innan de fick för sig att lajva stödhjul åt politiker eller knarka sönder hjärnan. Med nöd och näppe lever de på att vara f.d. kändisar. Den där Caroline verkar gått stenhårt på att agera hejarklack åt diverse störda grupperingar i subkulturernas mörkaste hörn samt verkar inte heller så värst främmande att steka de sista cellerna i sin hjärna - Det finns inget kvar för världen att hämta därifrån.
Hon är nog mest glad över att kunna livnära sig på att vara författare. Det är inte många som klarar att försörja sig på skrivande.

Jag ser inte riktigt var hon "försöka gena till sig uppmärksamhet genom att agera stödhjul åt några grupper av fånar med obskyra politiska agendor".
Citera
2021-04-07, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Hennes sociala media förtäljer inte så mycket mer om hennes liv — mest kattbilder och selfies från gymet.

Jag saknar den spännande skräckboksförfattaren som sökte inspiration i sin egna destruktiva missbrukarpersonlighet för att skapa monster. Någon som vet hur det går med författarskapet?

Om du hade tittat på hennes sociala medier så avslutade hon ju ett manus ganska nyligen:

https://www.instagram.com/k9devil/?hl=sv

Scrolla ner åtta poster, så ser du att hon för fem veckor sen skrev klart en bok.

Satan vad kass du är, din nolla. När avslutade du själv ett bokmanus?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in