2021-04-05, 22:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
En sak jag inte blir klok på är att de aldrig redovisar hur respektive lag ligger till i den stora tävlingen. Vilket lag i grupp 2 har mest poäng, vilka har minst? Ibland har de sagt "vinner ni nu så blir ni trea i gruppspelet totalt" men de enda som vet det är F&F. Tror programmet skulle tjäna på att redovisa det för tittarna.
Finns en tabell på hemsidan som uppdateras rätt frekvent efter varje match i regel.
Citera
2021-04-05, 22:53
Moderator
Dr Kings avatar
Mona Sahlin i Under Pressure.
Fredrik: Kock på engelska?
Mona: Cock
Citera
2021-04-05, 23:04
Medlem
Crapmagics avatar
Birro är orolig för sin säkerhet i fulrummet... så han förtydligar två gånger att vi ska
hålla oss borta från höger-nättidningar
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-05 kl. 23:07.
Citera
2021-04-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Ytterligare en misslyckad idiotfråga där upphovsmännen får skämmas ihjäl

Ja det blir inte mycket spänning när frågan är så enkel att det inte ens blir spännande. Förvisso säger han ju alltid att frågan är så enkel.. Vilket den inte alltid varit dock men..

Men "I'll be right back" ? Really? Kan lika gärna fråga om solen är svart.
Citera
2021-04-06, 00:53
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Birro är orolig för sin säkerhet i fulrummet... så han förtydligar två gånger att vi ska
hålla oss borta från höger-nättidningar

Yep. Birro anser ju att han mobbats ut av medieetablissemanget. Att han skulle få chans att göra comeback i Fredrik och Filips Alla mot alla tror jag ingen, allra minst han själv hade räknat med. Personkemin i paret Sahlin-Birro var väl sådär... Är väl ovant för Birro efter alla dessa år i imaginär exil.
Citera
2021-04-06, 09:41
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ja det blir inte mycket spänning när frågan är så enkel att det inte ens blir spännande. Förvisso säger han ju alltid att frågan är så enkel.. Vilket den inte alltid varit dock men..

Men "I'll be right back" ? Really? Kan lika gärna fråga om solen är svart.
Altenrativet var ju inte trovärdigt, utan gjorde man filosoferande om ett omskrivet filmmanuset, att se Arnold när scenen är som mest action-sprakande plötsligt stoppa! & kallt droppa "ill be right back" för att sedan avvika & uträtta sina behov istället?
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-06 kl. 09:51.
Citera
2021-04-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Återigen ett felsvar angående svenskt varumärke för att den tävlande inte visste om det ska vara S på slutet eller inte. Denna gång Pågen. Helt sjukt. Hur fan ska man kunna hålla reda på vilka svenska varumärken som officiellt har S på slutet i namnet? Helt hjärndött att de är så petiga på den punkten. Det kvittar fullständigt om det är S på slutet, det är samma namn ändå.

Något jag lagt märke till är att petigheten ligger väldigt nära om Filips favoritlag leder eller inte.
Citera
2021-04-06, 21:40
Medlem
god.childs avatar
Hade lyckats missa mötet mellan Lundh/Ebba mot team kakan och fann den på play nyss. Fantastiskt underhållning och så jäkla skönt att de förstnämnda tog hem det. Rivaliteten mellan lagen var bara skoj men jag har full förståelse att Olof blir skogstokig på Filip. Han är ju på honom konstant trots att Olof gång på gång är den större mannen och bjuder på sig själv. Det är så genomskinligt att Filip håller på det andra laget (möjligtvis bara för att provocera) att när han gav kakan råd inför UP fick Olof nog.

Heja Olof och Ebba!
Citera
2021-04-06, 22:35
Medlem
Crapmagics avatar
Nina Persson verkar inte helt dum i huvet
Citera
2021-04-06, 22:47
Medlem
Crapmagics avatar
Vari ligger tautologin (sluta säg taft era idioter) i "Jakten på den röda rubinen?
Det förutsätter ju att tittaren tänker på att rubiner är röda!! det gör man inte p.g.a av ouppmärksamhet..idioter!!
Citat:
Rubin är en värdefull ädelsten, en röd varietet av mineralet korund (aluminiumoxid) men kan även ha en brunaktig ton.
Jag kan också ha en brunaktig ton....i skrift

Ska vi veta vem Akilles är? idioter!!! (det kanske förklarar vad en Akilles-häl är för nått, edit: tro på fan)
Senast redigerad av Crapmagic 2021-04-06 kl. 23:02.
Citera
2021-04-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Mona Sahlin i Under Pressure.
Fredrik: Kock på engelska?
Mona: Cock

Är detta sant? Detta har ju mer eller mindre varit en klassisk felsägning i säkert 25 år.
Jaja, verkar som att Mona trots den bristfälliga språkkunskapen har klarat utländska restaurangbesök.

För övrigt riktigt dåligt på idiotfrågan av båda lagen idag, den var faktiskt ovanligt lätt.
Citera
2021-04-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globbetrotter
Äh, det är ändå ens eget land. Det är inte direkt mycket att hålla reda på? Har man koll på avstånden kring norrlandskusten så är man ju hemma i princip. Luleå och Umeå är inte små städer precis.

Stockholm - Umeå 60 mil, Umeå till Luleå 25 mil, Luleå till Kiruna 35 mil. Kan man det så får man en hyfsad bild. Handlar väl snarare om ointresse anser jag.

Klart att du har rätt i att det handlar om ointresse. Men varför skulle man vara intresserad av att mäta långa avstånd? Jag är extremt intresserad av geografi & har bott på många platser i Sverige. När jag bor på en plats utforskar jag det territoriet. Jag håller inte koll på hur långt det är därifrån till Odense eller Trondheim. Längre avstånd än 20 mil skiter jag i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in