2021-04-06, 22:10
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Dagens observationer efter det att rangordningen i huset blev klar:

Simon: ständigt fight the power, auktoritetsproblem, myterist, ensam anarkist.

Adrian: uppviglare, provokatör i det dolda som sår splitt.

Joel: alldeles för bekväm som underbefäl, gillar att stå över andra och bestämma. Klarar inte av att ta order. Mest korrumperad av makten.

Emelie: ÖB. Generalernas General. Lugn, kall, beräknande.

Nardos: kalfaktor åt den ende riktige Generalen. Totalt maktgalen gentemot underlydande. Enligt egen utsago har hon jobbat extremt hårt för att förtjäna sina eklöv. Bland annat genom att skrika konstant i 50 dagar och 50 nätter, linda svagsinta personer runt sitt lillfinger och såklart fått allt serverat av BB. Egentligen den i huset som är mest opåverkad av maktförhållandet.

Ergo:
Nardos har bara ett lager. Om det är för att hon är felvaggad eller sinnesslö låter jag vara osagt. Joel är ett riktigt jävla ras: Adolfs barnbarnsbarns förlorade son. Diktatortakterna sitter i än. Emelie är i sitt rätta element.
Simon är som vanligt lika barnsligt förtjust i att bete sig som en 6-åring. Adrian spelar spelet helt och hållet. Låter de andra ta smällarna efter att ha sått frön.
2021-04-06, 22:10
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Givetvis. Han älskar att se Simon brinna.. Tror inte att han gillar honom speciellt mycket och ser honom som ett hot mot miljonen.

Ja det är nog så och då förstår vi varför AD inte talade Simon till rätta? AD vet mycket väl att han har det här issuet när det är tävlingar och att Simon blir frusterad så varför försökte han inte ens att lugna honom.- Kom Simon vi går och pratar innan det går för långt, prata med mig! Han har gjort det förut med Pedram, Mergim o.sv men inte med Simon? Det här är så fult av AD och det visar att han skiter fullständigt i någon annan än sig själv. Har du sett klippet i efterhand när Simon tappar det, stod AD i närheten när det blev riktigt kaos?
2021-04-06, 22:11
Moderator
Dr Kings avatar
Den som har vunnit mest på den här dagen är Tanja. Två av hennes största konkurrenter om segern Nardos och Simon har gjort bort sig rejält och tappat stöd. Nardos genom att vara för hård i sin generalroll och fått fiender både i huset och utanför och Simon genom att vara en otroligt dålig förlorare och uppenbart knäckt av att han inte ansågs vara en av de två mest populära i huset av tittarna.

En som också spelat sin kort väl är Emelie som haft en tillbakadragen generalroll och låtit Nardos dra på sig den största delen av gruppens hat.

Man vinner inte Big Brother under Militärveckan men man kan förlora det med riktigt dåligt beteende. Om Simon inte har vaknat på en bättre sidan imorgon kan denna vecka bli hans fall i kampen om slutsegern.
2021-04-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEMONOMICON
Wtf? Fråga inte mig, jag är tjej. Och slickar ingens rövhål.
Jag är kvinna och från ingenstans sista året har det börjat dyka upp rövslickare. Vet inte om det är någon ny trend bland snubbar? Jag har då inte efterfrågat det i alla fall.

Pratar Steffi fortfarande om sina sötpotatispommes? Nu funderar hon på att äta upp resterna.
2021-04-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe23
Jag tror allt glöms. Alla deltagare blir hatade 1 dag sen kommer de tbx till normalt igen

Ja, många gånger denna säsong har man lurats att tro att smekmånaden är över och bevisats fel gång på gång. Men nu tror jag faktiskt att det kan vara så.

Stämningen har till stor del berott på om gruppen anpassar sig efter Nardos eller inte. Den här veckan kan vara bristningsgränsen för framför allt Simon. Även Adrian och Mergim kommer utmanas att hålla humöret i styr. Resterande verkar göra fast beslutna om att inte låta sig provoceras. Jag hoppas att Simons ilska från dagen byggs på under kvällen/natten och frodas under morgondagen och att rekryterna eldar på varandra för att provocera Nardos. Då kan det smälla på riktigt.

Produktionen får göra sig redo att skydda Nardos för detta kan spåra!
2021-04-06, 22:12
Medlem
https://youtu.be/v9Cf7TJ8nLk Big brother 2021 och Tv4 lider av PK fascism. 😂😂😂
2021-04-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Dagens observationer efter det att rangordningen i huset blev klar:

Simon: ständigt fight the power, auktoritetsproblem, myterist, ensam anarkist.

Adrian: uppviglare, provokatör i det dolda som sår splitt.

Joel: alldeles för bekväm som underbefäl, gillar att stå över andra och bestämma. Klarar inte av att ta order. Mest korrumperad av makten.

Emelie: ÖB. Generalernas General. Lugn, kall, beräknande.

Nardos: kalfaktor åt den ende riktige Generalen. Totalt maktgalen gentemot underlydande. Enligt egen utsago har hon jobbat extremt hårt för att förtjäna sina eklöv. Bland annat genom att skrika konstant i 50 dagar och 50 nätter, linda svagsinta personer runt sitt lillfinger och såklart fått allt serverat av BB. Egentligen den i huset som är mest opåverkad av maktförhållandet.

Ergo:
Nardos har bara ett lager. Om det är för att hon är felvaggad eller sinnesslö låter jag vara osagt. Joel är ett riktigt jävla ras: Adolfs barnbarnsbarns förlorade son. Diktatortakterna sitter i än. Emelie är i sitt rätta element.
Simon är som vanligt lika barnsligt förtjust i att bete sig som en 6-åring. Adrian spelar spelet helt och hållet. Låter de andra ta smällarna efter att ha sått frön.
Medlem
Gutis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Tror Mergim att han är snygg i den där jackan eller?

Jag har sett Arsene Wenger i en liknande jacka i flera år. Jag år liksom van, känner inga känslor längre
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja det är nog så och då förstår vi varför AD inte talade Simon till rätta? AD vet mycket väl att han har det här issuet när det är tävlingar och att Simon blir frusterad så varför försökte han inte ens att lugna honom.- Kom Simon vi går och pratar innan det går för långt, prata med mig! Han har gjort det förut med Pedram, Mergim o.sv men inte med Simon? Det här är så fult av AD och det visar att han skiter fullständigt i någon annan än sig själv. Har du sett klippet i efterhand när Simon tappar det, stod AD i närheten när det blev riktigt kaos?

Jag såg det live. Adrian stod väl i närheten först för att sedan gå ut och ställa sig i korridoren. Han spelar ett spel och hade nog hoppats att Simon skulle tappa det helt. Konstigt att han istället inte kastade bränsle på elden.
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Visst har Tanja gjort lumpen på riktigt?

Har för mig att hon berättade någon story ibörjan om hur hon och en till i lumpen hade snott på sig massa försvarets hudsalvor och sedan fått en rejäl utskällning framför alla när det uppdagades?
2021-04-06, 22:15
Medlem
Lokhacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Sen kan jag tycka att AD som annars är så mån om att det inte ska vara bråk eller att nån ska må dåligt men han gick inte emellan idag och försökte t.ex lugna Simon, Varför? Han var ju snabb med Mergim och Virran och skulle fixa allt, medlade och tröstade. Varför hindrade han inte Simon att fucka ur? Nu sitter han och påminner Simon om hur han exploderade os.v, garvar som fan. Vill han att Simon ska åka ut? Vet inte men det är nåt riktigt shady över Adrian! Han kanske njuter av att spela ut alla mot varandra.

Håller med. Adrian håller sig nära alla och varenda rörelse han gör där inne är kalkylerad, började redan när han valde Katti till sin date första kvällen. Han gör varken för mycket eller för lite (förutom sysslor, men det kompenserar hans ”goda” gärningar upp för). Han pissar för fasen till o med vid taktiska tillfällen.
Han sjunker som en sten i mina ögon just för att han bara är ett skal. Vem är han på riktigt? Visst Simon och Nardos stör man sig på som fan ibland MEN det man ser är det man får. Med Adrian har man ingen aning.
2021-04-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Jag är kvinna och från ingenstans sista året har det börjat dyka upp rövslickare. Vet inte om det är någon ny trend bland snubbar? Jag har då inte efterfrågat det i alla fall.

Pratar Steffi fortfarande om sina sötpotatispommes? Nu funderar hon på att äta upp resterna.
Det är en ny trend bland snubbar. 100% en porrskada.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in