Citat:
Ursprungligen postat av
hdsyn
Det räcker inte med att konkurrera, man måste vinna.
Ja, och jag spenderade ändå tid att förklara varför bitcoin var bättre.
Något som är bättre, vinner oftast i längden. Bitcoins egenskaper gör den inte bara till lite bättre, utan mycket bättre.
Det är inte heller en stor process att gå byta ut det gamla, utan det är bara att ta ut sina pengar och köpa Bitcoin istället.
Det som gör att alla inte hoppade på Bitcoin 2011 är att det handlar om trust, förtroende. Priset de senaste 11 åren speglar ganska bra hur förtroendet vuxit.
Sedan Bitcoin överlevde fork och shitcoin kriget 2017 så finns det inte längre så många hinder kvar och förtroendet har vuxit ytterligare och priset med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
hdsyn
Du förutsätter i praktiken att BTC i slutändan kommer bli världens ledande reservvaluta, utan att egentligen lägga fram några vettiga argument för varför det skulle bli så, annat än att "dess attribut är bättre än konkurrenternas". Räcker det för dig med att titta på en matris och sen tro att du kan se in i framtiden?
Du har fortfarande inte tagit till dig bilden jag länkade till? Eller något jag skrivit till dig?
Bitcoins egenskaper är överlägset guld och fiat, så är det bara. Iom att du inte orkade kolla 7 minuters klippet så kan jag sammanfatta det genom att säga att Bitcoin är lika överlägset alla övriga store of values också.
Här har du en market cap som påvisar att Bitcoin fortfarande har rum att växa:
https://www.visualcapitalist.com/all-of-the-worlds-money-and-markets-in-one-visualization-2020/
Kom nu inte ytterligare en gång och säg att ingen gett dig argument.