2021-04-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Delar den bilden.

Om du inte förstår syftet, poängen, potentialen, egenskaperna med Bitcoin efter att ha läst den här tråden är det nog lika bra att du skiter i det.
2021-04-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Om du inte förstår syftet, poängen, potentialen, egenskaperna med Bitcoin efter att ha läst den här tråden är det nog lika bra att du skiter i det.

Upplys mig gärna. Och jag vill inte bara höra argument för, utan också emot. Om du inte klarar av att lyfta fram argument emot bör ingen lyssna på dig.
2021-04-06, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Upplys mig gärna. Och jag vill inte bara höra argument för, utan också emot. Om du inte klarar av att lyfta fram argument emot bör ingen lyssna på dig.
Va? Hela tråden är fylld med argument. Frågan är om du har några motargument på det som nämnts?
2021-04-06, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Det räcker inte med att konkurrera, man måste vinna.
Ja, och jag spenderade ändå tid att förklara varför bitcoin var bättre.
Något som är bättre, vinner oftast i längden. Bitcoins egenskaper gör den inte bara till lite bättre, utan mycket bättre.

Det är inte heller en stor process att gå byta ut det gamla, utan det är bara att ta ut sina pengar och köpa Bitcoin istället.

Det som gör att alla inte hoppade på Bitcoin 2011 är att det handlar om trust, förtroende. Priset de senaste 11 åren speglar ganska bra hur förtroendet vuxit.

Sedan Bitcoin överlevde fork och shitcoin kriget 2017 så finns det inte längre så många hinder kvar och förtroendet har vuxit ytterligare och priset med det.

Citat:
Ursprungligen postat av hdsyn
Du förutsätter i praktiken att BTC i slutändan kommer bli världens ledande reservvaluta, utan att egentligen lägga fram några vettiga argument för varför det skulle bli så, annat än att "dess attribut är bättre än konkurrenternas". Räcker det för dig med att titta på en matris och sen tro att du kan se in i framtiden?

Du har fortfarande inte tagit till dig bilden jag länkade till? Eller något jag skrivit till dig?

Bitcoins egenskaper är överlägset guld och fiat, så är det bara. Iom att du inte orkade kolla 7 minuters klippet så kan jag sammanfatta det genom att säga att Bitcoin är lika överlägset alla övriga store of values också.

Här har du en market cap som påvisar att Bitcoin fortfarande har rum att växa:
https://www.visualcapitalist.com/all-of-the-worlds-money-and-markets-in-one-visualization-2020/

Kom nu inte ytterligare en gång och säg att ingen gett dig argument.
2021-04-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja, och jag spenderade ändå tid att förklara varför bitcoin var bättre.
Något som är bättre, vinner oftast i längden. Bitcoins egenskaper gör den inte bara till lite bättre, utan mycket bättre.

Det är inte heller en stor process att gå byta ut det gamla, utan det är bara att ta ut sina pengar och köpa Bitcoin istället.

Det som gör att alla inte hoppade på Bitcoin 2011 är att det handlar om trust, förtroende. Priset de senaste 11 åren speglar ganska bra hur förtroendet vuxit.

Sedan Bitcoin överlevde fork och shitcoin kriget 2017 så finns det inte längre så många hinder kvar och förtroendet har vuxit ytterligare och priset med det.

Du har fortfarande inte tagit till dig bilden jag länkade till? Eller något jag skrivit till dig?

Bitcoins egenskaper är överlägset guld och fiat, så är det bara. Iom att du inte orkade kolla 7 minuters klippet så kan jag sammanfatta det genom att säga att Bitcoin är lika överlägset alla övriga store of values också.

Här har du en market cap som påvisar att Bitcoin fortfarande har rum att växa:
https://www.visualcapitalist.com/all-of-the-worlds-money-and-markets-in-one-visualization-2020/

Kom nu inte ytterligare en gång och säg att ingen gett dig argument.

Bitcoin är inte överlägset guld i alla aspekter.

Bitcoin adresser kan tex bli värdelösa.

Guld är totalt anonymt. Finns ingen ”adress” att banna.
2021-04-06, 07:57
Avslutad
En intressant reflektion.

En av de stora anledningarna att Bitcoin kommer vinna, är för att den varit herren på täppan från dag ett. Detta ger trygghet för investerare att det inte kommer komma någon annan som dom borde investera i istället.

Men skulle det komma en Bitcoin dödare så bryts denna grundlag. För om det kommer en Bitcoin dödare, så kan det lika gärna komma en dödare av denna Bitcoin dödare lite senare, osv osv.

Helt plötsligt så skulle inte krypto vara lika intressant att investera i, för man skulle aldrig veta hur det ser ut om några månader eller år.

Så detta måste vara enda gången som cirkelargument funkar:

Bitcoin vinner för att Bitcoin vinner.
2021-04-06, 08:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Bitcoin är inte överlägset guld i alla aspekter.

Bitcoin adresser kan tex bli värdelösa.

Bitcoin adresser är inte Bitcoin, utan det är en plats du kan ha dina Bitcoin på. Eller vad menade du egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Guld är totalt anonymt. Finns ingen ”adress” att banna.
Fast det är svårt för dig att skaffa dig guld anonymt, är det inte?

Mynt och Sedlar är också anonyma i små mängder. Men ju större mängder du har, desto svårare blir det att hålla dem anonyma.

Oavsett så är anonymitet inte något som Bitcoin gör anspråk på att vara. Blockjedjan är öppen och publik.

Tvärtom så hade Bitcoin varit helt anonymt, så hade det nog varit omöjligt att få en acceptans hos regeringar i framtiden.
2021-04-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
En intressant reflektion.

En av de stora anledningarna att Bitcoin kommer vinna, är för att den varit herren på täppan från dag ett. Detta ger trygghet för investerare att det inte kommer komma någon annan som dom borde investera i istället.

Men skulle det komma en Bitcoin dödare så bryts denna grundlag. För om det kommer en Bitcoin dödare, så kan det lika gärna komma en dödare av denna Bitcoin dödare lite senare, osv osv.

Helt plötsligt så skulle inte krypto vara lika intressant att investera i, för man skulle aldrig veta hur det ser ut om några månader eller år.

Så detta måste vara enda gången som cirkelargument funkar:

Bitcoin vinner för att Bitcoin vinner.
Man vet inte hur något ser ut om några månader eller år, och detta har fungerat ypperligt i tusentals år av historia. Tror inte folk kommer börja bo i grottor för att Bitcoin kraschar.
2021-04-06, 20:55
Medlem
Med samma resonemang kommer Bitcoin aldrig att vinna mot fiat eftersom fiat varit herren på täppan sen dag ett.
2021-04-06, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Med samma resonemang kommer Bitcoin aldrig att vinna mot fiat eftersom fiat varit herren på täppan sen dag ett.

The average life expectancy for a fiat currency is 27 years, with the shortest life span being one month. Founded in 1694, the British pound Sterling is the oldest fiat currency in existence. At a ripe old age of 317 years it must be considered a highly successful fiat currency. However, success is relative.

https://www.memesmonkey.com/images/memesmonkey/58/58a7f21ee221f87d563ed9f62f18dd63.jpeg
2021-04-06, 21:09
Medlem
Och visa oss nu motsvarande livslängd för kryptovalutor så att vi kan jämföra.
2021-04-06, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Och visa oss nu motsvarande livslängd för kryptovalutor så att vi kan jämföra.
Exakt vad försöker du säga?

Bland kryptos så har Bitcoin varit ohotad etta sedan dag ett.
Bland fiat så har det kommit och gått valutor.

Fast hur är det ens jämförbart med tanke på att valutor har med nationer och politik att göra?
Vart vill du komma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in